Visual Effects
몰도바 공화국 안에 위치한 트란스니스트리아는 ‘미승인 국가’다. 트란스니스트리아의 국민인 니콜라이는 어쩔 수 없이 몰도바의 여권을 갖고 러시아와 동유럽 국가들을 여행하고, 그 과정에서 니콜라이는 자신의 정체성을 고민한다. 국가와 국가 사이, 그리고 과거의 공산주의와 현재 사이를 오가는 카메라는 니콜라이의 여정을 옆에서 기록하는 동시에 픽션의 이미지들을 과감하게 삽입한다.
Compositor
Holding in her mind Dorothea Tanning’s painting Some Roses and their Phantoms (1952) and its sickening presentation of objects as between states of being, Wardill made a film that also hovers between definitions. The architecture of the Gulbenkian auditorium in Lisbon, its colors and sense of being lost in time accompany us through a loop where a man wanders the building at night, followed by something that is not human. Through the care and paranoia with which she approaches the digital image, the artist investigates the past’s haunting of the present and the remnants of textures longing to be touched. Wardill’s work takes an interest in the appropriation of models to express ideas and the way in which fixed scenarios become exemplary. She explores the opacity of communication to deconstruct the way in which materials or the implication of the material are used to elucidate ideas.