Gerardo Naranjo

Gerardo Naranjo

출생 : 1971-04-06, Mexico City, Mexico

약력

Obtained his masters degree in directing at the American Film Institute in Los Angeles. In 2006 he premiered his first feature film, Drama/Mex, at Cannes's Semaine de la Critique, as was Naranjo's second film of 2008, I’m Gonna Explode. In 2011, he directed the critically acclaimed Miss Bala (2011).

프로필 사진

Gerardo Naranjo

참여 작품

이것은 코미디가 아니다
인생의 전환점에서 혼란에 빠진 코미디언이 삶의 의미를 찾기 위해 긴 여정을 떠난다는 내용
Viena and the Fantomes
Director
In the 80s, a roadie named Viena travels with the Fantomes, a post punk band on tour through the American west. When the band has the possibility of sudden success, Viena finds herself involved in a love triangle that will test all of her convictions.
Viena and the Fantomes
Writer
In the 80s, a roadie named Viena travels with the Fantomes, a post punk band on tour through the American west. When the band has the possibility of sudden success, Viena finds herself involved in a love triangle that will test all of her convictions.
Kokoloko
Director of Photography
Marisol (Alejandra Herrera) is caught between her possessive and aggressive cousin, Mauro (Eduardo Mendizábal), and passionate but inert lover, Mundo (Noé Hernández). Violence is a constant presence in their rural Mexican town, with gangs and guerilla fighters a steady presence. When Mundo has to flee, their connection turns from physical to digital even when Marisol is held captive by her cousin. Their communication via text, voicemail, and video is sporadic and frustrating, but is nevertheless a source of comfort, and their longing remains intense despite the distance. When Mundo returns, the stakes for Marisol are even higher, and it's no longer a question of whether things will come to a head, but how and when. Might their desire and desperation ultimately play to her advantage?
Kokoloko
Director
Marisol (Alejandra Herrera) is caught between her possessive and aggressive cousin, Mauro (Eduardo Mendizábal), and passionate but inert lover, Mundo (Noé Hernández). Violence is a constant presence in their rural Mexican town, with gangs and guerilla fighters a steady presence. When Mundo has to flee, their connection turns from physical to digital even when Marisol is held captive by her cousin. Their communication via text, voicemail, and video is sporadic and frustrating, but is nevertheless a source of comfort, and their longing remains intense despite the distance. When Mundo returns, the stakes for Marisol are even higher, and it's no longer a question of whether things will come to a head, but how and when. Might their desire and desperation ultimately play to her advantage?
미스 발라
Executive Producer
할리우드의 메이크업 아티스트로 활동 중인 ‘글로리아’(지나 로드리게즈)는 미인 대회에 출전하는 친구 ‘수주’(크리스티나 로드로)의 무대 메이크업을 돕기 위해 멕시코로 떠난다. 하지만 대회 시작을 앞두고 찾은 한 클럽에서 ‘글로리아’는 마약 갱단에 납치되고 가족과도 같은 친구 ‘수주’마저 어디론가 사라져버리고 만다. ‘글로리아’는 실종된 ‘수주’를 찾기 위해 어쩔 수 없이 마약상 ‘리노’(이스마엘 크루즈 코르도바)의 범죄에 가담하고, ‘수주’가 부패한 경찰 서장 ‘사우세도’(다미안 알카자르)에 의해 납치되었다는 소식을 접하게 된다. ‘글로리아’는 친구를 찾게 해주는 대가로 미인대회에 위장 출전해 자신의 범죄를 도우라는 ‘리노’의 마지막 제안을 받게 되는데...
미스 발라
Characters
할리우드의 메이크업 아티스트로 활동 중인 ‘글로리아’(지나 로드리게즈)는 미인 대회에 출전하는 친구 ‘수주’(크리스티나 로드로)의 무대 메이크업을 돕기 위해 멕시코로 떠난다. 하지만 대회 시작을 앞두고 찾은 한 클럽에서 ‘글로리아’는 마약 갱단에 납치되고 가족과도 같은 친구 ‘수주’마저 어디론가 사라져버리고 만다. ‘글로리아’는 실종된 ‘수주’를 찾기 위해 어쩔 수 없이 마약상 ‘리노’(이스마엘 크루즈 코르도바)의 범죄에 가담하고, ‘수주’가 부패한 경찰 서장 ‘사우세도’(다미안 알카자르)에 의해 납치되었다는 소식을 접하게 된다. ‘글로리아’는 친구를 찾게 해주는 대가로 미인대회에 위장 출전해 자신의 범죄를 도우라는 ‘리노’의 마지막 제안을 받게 되는데...
Sexennial Plan
Producer
Mercedes’ fantasy turns into a nightmare. Juan’s greatest fear takes the shape of a strange man entering his house. The city has fallen into chaos and anarchy, so it's going to be difficult to get some ice for the drinks; but tonight, Mercedes is an object of desire to men, so nothing else matters.
미스 발라
Editor
미인대회 출전이 소원이던 평범한 10대 소녀 라우라가 우연히 마약단속반이 있던 나이트클럽에서 그들을 제거하러 온 마약조직과 조우하게 되면서 그들과 엮이게 되고, 그로인해 벌어지는 일련의 사건들을 그린 영화 (출처: 시네스트 by 제이든)
미스 발라
Screenplay
미인대회 출전이 소원이던 평범한 10대 소녀 라우라가 우연히 마약단속반이 있던 나이트클럽에서 그들을 제거하러 온 마약조직과 조우하게 되면서 그들과 엮이게 되고, 그로인해 벌어지는 일련의 사건들을 그린 영화 (출처: 시네스트 by 제이든)
미스 발라
Director
미인대회 출전이 소원이던 평범한 10대 소녀 라우라가 우연히 마약단속반이 있던 나이트클럽에서 그들을 제거하러 온 마약조직과 조우하게 되면서 그들과 엮이게 되고, 그로인해 벌어지는 일련의 사건들을 그린 영화 (출처: 시네스트 by 제이든)
Revolución
Director
Made up of 10 short films, 'Revolucion' analyzes through the eyes of the directors what is the revolution today and what it means to the young minds of Mexico.
폭발하는 젊음
Writer
순종을 강요하는 사회에 대한 불만으로 가득 찬 두 주인공 로만과 마루. 그러나 감독은 주인공들을 단순한 사회부적응자가 아닌 사랑의 혁명가로 그려낸다. 가출을 가장해 로만의 아버지 맨션 옥상에 몰래 숨어든 두 사람. 그곳에서 그들은 해방감을 만끽하지만 과연 그들의 행복은 어디까지일까?
폭발하는 젊음
Director
순종을 강요하는 사회에 대한 불만으로 가득 찬 두 주인공 로만과 마루. 그러나 감독은 주인공들을 단순한 사회부적응자가 아닌 사랑의 혁명가로 그려낸다. 가출을 가장해 로만의 아버지 맨션 옥상에 몰래 숨어든 두 사람. 그곳에서 그들은 해방감을 만끽하지만 과연 그들의 행복은 어디까지일까?
드라마멕스
Writer
페르난다는 자신을 떠난 전 남자친구인 차노가 나타나자 여전히 그를 사랑하는 자신을 발견하고 현재의 남자친구 때문에 갈등한다. 차노는 페르난다에게 자신과 함께 떠나자고 하고 페르난다도 그와 떠날 결심을 하지만 현재 남자친구인 곤잘로가 이 사실을 알게 되고, 괴로워하는 그를 보며 갈등한다. 한편 자살을 결심한 중년 제이미는 자살을 하려고 바닷가로 가는데 바닷가에서 집을 나온 소녀 티그릴로를 만난다. 비행 청소년이지만 순수한 면을 지닌 그녀는 제이미의 지갑을 훔치려다 그가 자살하려는 모습을 보게 되고 그 때부터 시간을 함께 보내주어 결국 그의 자살을 막는다. ‘이투마마’ ‘ 달콤쌉사름한 초콜렛’등 멕시코 영화의 뒤를 있는 제3세대 감독 Gerardo Naranjo 의 2007년 최신작. limited 개봉이지만 2007년 7월17일 미국 개봉시 많은 평단의 주목을 받은 영화로, 아름다운 페르난다 ( 디아나 가르시아)와 페르난다의 아버지가 강제로 결별시킨 가난한 전 남자친구 차노 ( 에밀리오 발데즈). 페르난다의 현재 남자친구로 차노의 출현에 껄끄러워 하고 있는 곤잘로 ( 후안 파블로 카스타네다). 그리고 해변에서 관광객을 등치는 못생기고 뚱뚱한 티그릴로(미리아나 모로) 과 회사 봉급을 횡령해 도주중인 제이미( 페르난도 베셀릴)등 5명의 캐릭터에 초점을 맞추어 배신,사랑,강간,섹스 등을 멕시코의 유명한 해변 휴양지를 배경으로 그리고 있다.
드라마멕스
Director
페르난다는 자신을 떠난 전 남자친구인 차노가 나타나자 여전히 그를 사랑하는 자신을 발견하고 현재의 남자친구 때문에 갈등한다. 차노는 페르난다에게 자신과 함께 떠나자고 하고 페르난다도 그와 떠날 결심을 하지만 현재 남자친구인 곤잘로가 이 사실을 알게 되고, 괴로워하는 그를 보며 갈등한다. 한편 자살을 결심한 중년 제이미는 자살을 하려고 바닷가로 가는데 바닷가에서 집을 나온 소녀 티그릴로를 만난다. 비행 청소년이지만 순수한 면을 지닌 그녀는 제이미의 지갑을 훔치려다 그가 자살하려는 모습을 보게 되고 그 때부터 시간을 함께 보내주어 결국 그의 자살을 막는다. ‘이투마마’ ‘ 달콤쌉사름한 초콜렛’등 멕시코 영화의 뒤를 있는 제3세대 감독 Gerardo Naranjo 의 2007년 최신작. limited 개봉이지만 2007년 7월17일 미국 개봉시 많은 평단의 주목을 받은 영화로, 아름다운 페르난다 ( 디아나 가르시아)와 페르난다의 아버지가 강제로 결별시킨 가난한 전 남자친구 차노 ( 에밀리오 발데즈). 페르난다의 현재 남자친구로 차노의 출현에 껄끄러워 하고 있는 곤잘로 ( 후안 파블로 카스타네다). 그리고 해변에서 관광객을 등치는 못생기고 뚱뚱한 티그릴로(미리아나 모로) 과 회사 봉급을 횡령해 도주중인 제이미( 페르난도 베셀릴)등 5명의 캐릭터에 초점을 맞추어 배신,사랑,강간,섹스 등을 멕시코의 유명한 해변 휴양지를 배경으로 그리고 있다.
The GoodTimesKid
Cinematography
Hoping to improve his life, the temperamental Rodolfo Cano enlists in the Army. But when another Rodolfo Cano receives his sign-up orders, the two Rodolfos' lives collide -- with the first Rodolfo's girlfriend adding to the confusion.
The GoodTimesKid
Rodolfo Cano II
Hoping to improve his life, the temperamental Rodolfo Cano enlists in the Army. But when another Rodolfo Cano receives his sign-up orders, the two Rodolfos' lives collide -- with the first Rodolfo's girlfriend adding to the confusion.
The GoodTimesKid
Screenplay
Hoping to improve his life, the temperamental Rodolfo Cano enlists in the Army. But when another Rodolfo Cano receives his sign-up orders, the two Rodolfos' lives collide -- with the first Rodolfo's girlfriend adding to the confusion.
Malachance
Producer
MALACHANCE tells the tragic story of Mika (James Ransone) and his cohorts; the film was shot in Los Angeles and on location in New Orleans and NYC.
Malachance
Writer
MALACHANCE tells the tragic story of Mika (James Ransone) and his cohorts; the film was shot in Los Angeles and on location in New Orleans and NYC.
Malachance
Director
MALACHANCE tells the tragic story of Mika (James Ransone) and his cohorts; the film was shot in Los Angeles and on location in New Orleans and NYC.
Malachance
Ramirez Brother #2
MALACHANCE tells the tragic story of Mika (James Ransone) and his cohorts; the film was shot in Los Angeles and on location in New Orleans and NYC.
The Last Attack of the Beast
Writer
Moses, an old bum arrives at a small town. Silence. Nobody around. Signs of life but no human presence, as if the town were recently deserted. Moses gets scared and runs looking for somebody... nothing...just dogs. After a few drinks in the bar Moses realizes he is free to do anything. Moses fullfills his wildest fantasies. The townspeople observe him from a nearby hill. They try to warn him of the immenent danger. Moses is too busy in his destructive game.
The Last Attack of the Beast
Director
Moses, an old bum arrives at a small town. Silence. Nobody around. Signs of life but no human presence, as if the town were recently deserted. Moses gets scared and runs looking for somebody... nothing...just dogs. After a few drinks in the bar Moses realizes he is free to do anything. Moses fullfills his wildest fantasies. The townspeople observe him from a nearby hill. They try to warn him of the immenent danger. Moses is too busy in his destructive game.