Agustina Quinci

Agustina Quinci

출생 : 1983-10-13, Buenos Aires, Argentina

약력

Agustina Quinci is an Argentine actress and singer, born on October 13, 1983, in Buenos Aires, but based in Mexico City. Interested since childhood in acting and music, Agustina took several acting workshops such as S. Soldano's Improvisation Workshop, Musical Comedy with Julio Bocca, as well as the on-camera acting workshop at the Centro Cultural R. Rojas, and is a graduate of the Augusto Fernandes School. After a stint in plays and several commercials, Quinci made her television debut in the series Paraiso Rock (2005), followed by roles in series such as Sueña conmigo (2010), Yo soy Virgen (2010-2014) and in the film Congreso (2013). She recently appeared in the acclaimed film La camarista (2018), directed by Lila Avilés, for which she was nominated for an Ariel Award in the category of best new actress.

프로필 사진

Agustina Quinci

참여 작품

We Shall not be Moved
Lucía
Socorro is a lawyer obsessed with finding the soldier who killed her brother during the 1968 student massacre in Mexico. Fifty years later, she receives the clue that leads her to set up an absurd plan of revenge, putting her heritage, her family, and even her life at risk.
I Don't Want to Be Dust
Xóchitl
Bego, a housewife in a mid-life crisis, lives bored and afraid of being inconsequential, however, her life evolves into a mysterious game once she enters into a cult that preaches three days of darkness...
The Things Where They No Longer Were
Dolores
Two thirty-somethings who have been a couple in adolescence meet again after many years. Through a series of fortuitous events, they end up spending the night together, touring the city and trying to reflect on who they were and who they are today.
메이드
Romina
이브는 멕시코시티 최고급 호텔의 메이드다. 영화는 손님이 떠난 방을 청소하고 침대를 정돈하고 욕실용품을 구비하는 그녀의 업무를 현미경으로 바라보듯 관찰한다. 종종 손님들이 두고 간 물건을 발견하기도 하고 또 어떤 손님들의 특별한 부탁을 들어주기도 하지만, 그녀의 일상은 익명의 손님들과 호텔 방 사이에서 무미건조하게 채워진다. 호텔은 마치 현대 멕시코 사회를 축소해놓은 듯한 공간 같다. 릴라 아빌레스의 데뷔작 는 호텔이라는 계급사회 가장 밑바닥에 있는 이브를 호텔의 다른 직원 그리고 손님들과 병치시키면서 그녀의 사회적, 계급적 위치를 끊임없이 환기시킨다. 한편 카메라는 이브가 일하는 모습을 숭고함이 느껴질 정도로 집요하고 정교하게 포착하면서, 관객들로 하여금 그녀의 노동을 또 다른 관점에서 바라보게끔 한다. 승진 하나만을 바라보고 묵묵히 성실하게 일해 오던 이브가 호텔 바깥으로 나오는 영화의 마지막은 오늘날 여성 노동자의 현실에 대해 영화가 던지는 어떤 강력한 코멘트처럼 다가온다. (박진형/2018년 제23회 부산국제영화제)