Second Assistant Director
Set in 1900, Lili d’Alengy, a Parisian cocotte at the height of her fame, flees Paris to hide her “idiot” daughter. There she meets Maria Montessori, who is pioneering a teaching method that may help the child.
First Assistant Director
First Assistant Director
Today is Raphael’s funeral. His young wife Lola doesn’t know what to do with her sadness, or with her 7-year-old son’s, or with anyone’s. Her sister Margaux is here, though they have been estranged for years. On their way to the ceremony, Lola forces Margaux to flee the procession and to take them away from this sad reality. During this improvised trip, the two sisters will rediscover each other and relearn freedom. The freedom of not wanting to bury the man you love.
Second Assistant Director
팔레스타인을 떠나 제2의 터전을 찾고 싶었던 일리야 술레이만 감독은 자신을 따라다니는 팔레스타인이라는 꼬리표를 떼어버릴 수 없음을 알게 된다. 새로운 삶을 향한 그의 열망은 이 영화에서 실패를 자조하는 희극으로 전환된다. 술레이만 감독은 파리, 뉴욕 등 세계 대도시를 다니며 제작자들에게 서툴게 자신의 ‘팔레스타인’ 영화를 설명하고 무표정한 얼굴로 거리를 응시하는 자신의 페르소나를 연기한다. 영화 속 술레이만은 팔레스타인 사람이면서 극중 인물의 말처럼 ‘충분히 팔레스타인 사람 같지 않은’ 존재로 어느 곳에도 섞이지 못한다. 감독은 어눌해 보이기도 하고 현자 같기도 한 또 다른 술레이만의 눈을 통해 세상과 팔레스타인의 현재 모습을 풍자적으로 보여준다.