Rudi
Two sisters marked by their mother’s murder years before find the murder weapon and the clues that lead her to the perpetrator.
José
평생을 일해 온 도서관에 새로운 관장이 부임하자, 릴라와 그녀의 동료들은 정리해고의 위기를 맞는다. 하지만 가장 큰 걱정은 그녀가 도서관 지하에서 임의로 운영해왔던 직원식당의 존폐위기다. 큰 용기를 내서 아예 정식 카페테리아를 만들기로 작정하지만, 성공적인 비즈니스로 보였던 계획은 예상치 못한 난국에 처한다. 여성노동자들의 삶과 불안, 계층간 갈등을 코믹하면서도 냉철한 시선으로 바라보는 영화로, 릴라 역의 릴리아나 후아레스는 2019년 마르델플라타국제영화제에서 여우주연상을 수상했다.
Does someone remember that project of López Rega’s which, in 1975, thought up the construction of a Great Homeland Altar where all mythical figures of Argentine history could be in the same building? From San Martín to Perón on his pinto horse. From the Billiken stamps of our childhood to Libertad Leblanc’s tits of our teenage years. All clichés of Argentine-ness gathered under one roof. But the construction delays. Workers entertain themselves with their own masturbatory drives. Or is it that Argentina is an impossibie construction? Always about to begin. always displaying great projects, great plans that never come to fruition. A second-rate country that hides its fundamental vacuity behind monuments. in Acha’s cinema, second-rateness is exposed, shown in all its lying pomposity.