Kim A-young

Kim A-young

프로필 사진

Kim A-young

참여 작품

수리솔 수중 연구소에서
Director
In the wake of climate change and depletion of natural resources, eco-friendly bio-fuels have become the main energy source. In Busan, Surisol Underwater Lab, which manages biomass fuels, is established. Sohila, a researcher, hears bad news from AI Surisol and goes out to conduct reconnaissance in the waters in question.
Petrogenesis, Petra Genetrix
Editor
Ayoung Kim’s enchanting film Petrogenesis, Petra Genetrix (2019) takes the viewer on a journey through hyperbolic mythology based on a fictional genderless mineral Petra Genetrix. Through this character, Kim explores the Mongolian animist belief that positions land, mother rock, stones, and sacred caves at the center of their universe. By likening rocks and stones as the Earth’s memory storage vessel, the work illuminates the futurist potential of animism: “Quartz can be considered to be a type of natural computer since it absorbs and stores a large amount of energy“. The traditional spirituality oriented towards land or ancient animism reveals the potential equivalence between primeval objects and the futuristic memory sphere.
Petrogenesis, Petra Genetrix
Cinematography
Ayoung Kim’s enchanting film Petrogenesis, Petra Genetrix (2019) takes the viewer on a journey through hyperbolic mythology based on a fictional genderless mineral Petra Genetrix. Through this character, Kim explores the Mongolian animist belief that positions land, mother rock, stones, and sacred caves at the center of their universe. By likening rocks and stones as the Earth’s memory storage vessel, the work illuminates the futurist potential of animism: “Quartz can be considered to be a type of natural computer since it absorbs and stores a large amount of energy“. The traditional spirituality oriented towards land or ancient animism reveals the potential equivalence between primeval objects and the futuristic memory sphere.
Petrogenesis, Petra Genetrix
Director
Ayoung Kim’s enchanting film Petrogenesis, Petra Genetrix (2019) takes the viewer on a journey through hyperbolic mythology based on a fictional genderless mineral Petra Genetrix. Through this character, Kim explores the Mongolian animist belief that positions land, mother rock, stones, and sacred caves at the center of their universe. By likening rocks and stones as the Earth’s memory storage vessel, the work illuminates the futurist potential of animism: “Quartz can be considered to be a type of natural computer since it absorbs and stores a large amount of energy“. The traditional spirituality oriented towards land or ancient animism reveals the potential equivalence between primeval objects and the futuristic memory sphere.
다공성 계곡 2: 트릭스터 플롯
Writer
전작에서 연장된 이 사변적 픽션에서 페트라 제네트릭스 - 광물이자 데이터 클러스터는 또다시 고단한 이주의 여정에 놓이게 된다. 2018년, 예멘전쟁을 피해 한국에 도래한 예멘 난민들의 이주와, 이제는 물리적 이주와 불가분의 관계가 되어버린 데이터의 이주 양쪽을 중첩시킨다. 페트라가 당도한 크립토밸리라는 가상의 시공간에서, 페트라/난민들은 존재와 비존재 사이 어딘가에 애매하게 위치하고 있으며, 시스템을 위협하고 교란하는 멀웨어처럼 다루어지기도 한다.
다공성 계곡 2: 트릭스터 플롯
Editor
전작에서 연장된 이 사변적 픽션에서 페트라 제네트릭스 - 광물이자 데이터 클러스터는 또다시 고단한 이주의 여정에 놓이게 된다. 2018년, 예멘전쟁을 피해 한국에 도래한 예멘 난민들의 이주와, 이제는 물리적 이주와 불가분의 관계가 되어버린 데이터의 이주 양쪽을 중첩시킨다. 페트라가 당도한 크립토밸리라는 가상의 시공간에서, 페트라/난민들은 존재와 비존재 사이 어딘가에 애매하게 위치하고 있으며, 시스템을 위협하고 교란하는 멀웨어처럼 다루어지기도 한다.
다공성 계곡 2: 트릭스터 플롯
Director
전작에서 연장된 이 사변적 픽션에서 페트라 제네트릭스 - 광물이자 데이터 클러스터는 또다시 고단한 이주의 여정에 놓이게 된다. 2018년, 예멘전쟁을 피해 한국에 도래한 예멘 난민들의 이주와, 이제는 물리적 이주와 불가분의 관계가 되어버린 데이터의 이주 양쪽을 중첩시킨다. 페트라가 당도한 크립토밸리라는 가상의 시공간에서, 페트라/난민들은 존재와 비존재 사이 어딘가에 애매하게 위치하고 있으며, 시스템을 위협하고 교란하는 멀웨어처럼 다루어지기도 한다.
다공성 계곡, 이동식 구멍들
Writer
Through the character of quasi-mythical genderless entity Petra Genetrix, this work questions the coming of our future selves, our data-selves, when in need of shelter.
다공성 계곡, 이동식 구멍들
Director
Through the character of quasi-mythical genderless entity Petra Genetrix, this work questions the coming of our future selves, our data-selves, when in need of shelter.