Michele Cherchi Palmieri

참여 작품

보이지 않는 끈
First Assistant Camera
아버지가 둘인 십 대의 아들. 부모에 대한 다큐멘터리를 찍으면서, 가족과 관련된 놀라운 반전에 충격을 받는다.
마르크스 캔 웨이트
Director of Photography
"Marx can wait" was something Camillo Bellocchio said to his twin Marco the last time they met before the former died at a young age in the heated days of 1968. This documentary is dedicated to his memory.
Marinella Senatore. The School of Narrative Dance, Naples
Cinematography
Through the voice of its founder Marinella Senatore, the video focuses on a few key themes of The School of Narrative Dance project. The artist describes how the nomadic school, founded in 2013, centers on the concept of "assembly" and collective creation which promotes an educational system based on emancipation, inclusion and self-cultivation. A school which continues to travel and has, until now, worked in more than 15 countries in the world and involved some 5 million persons including activists, both amateur and professional workers, dancers, choreographers, actors and poets in an atmosphere of shared knowledge. As the artist speaks, scrolling across the screen are images from the itinerant performance held in Naples in September of 2019.
토마소
Assistant Camera
미국인 예술가 토마소는 젊은 유럽인 아내 니키와 세 살 난 딸 디디와 함께 살고 있다. 부부 사이가 점차 나빠지자 니키는 토마소에게 결혼 생활의 규칙을 바꿔 보자고 제안하는데 이러한 변화는 로마에 살면서 이탈리아어 강좌를 듣고, 학생들에게 연기를 가르치며, 동네 작은 상점에 들르는 토마소의 소박한 삶에 방해가 된다. 그리고 무엇보다도 어린 딸에게 느끼는 부정(父情)과, 딸이 자신에게 보이는 사랑에도 변화가 생긴다. 하지만 토마소의 예술적 기질은 또 다른 세계를 탐구한다. 토마소의 상상 속에 존재하는 이 세계에는 니키와 다른 여성들이 살고 있다. 그는 예수의 고난을 가진 부처이자, 적극적으로 재활에 임하는 약물 중독자이며 알코올 중독자다. 자신이 머무는 곳이 곧 집이 되지만 외국인으로서 의사소통에 애를 먹는다. 영화는 현실과 상상의 세계에 대한 생각에서 출발해 토마소와 니키가 진정으로 원하는 것이 무엇인지, 서로에게 줄 수 있는 것이 무엇이며, 가족을 위해 무엇을 할 수 있는지를 그린다.
Scena madre
Director of Photography
Sara is a young actress rehearsing a monologue from The Winter's tale by Shakespeare. The director blames her for not getting the character yet so she has an emotional brakedown a few hours from the show. Meanwhile, outside the theater, a mysterious woman seems to monitor Sara.