Mardik Martin

Mardik Martin

출생 : 1936-09-16, Iran

사망 : 2019-09-11

프로필 사진

Mardik Martin

참여 작품

The Cut
Screenplay
In 1915 a man survives the Armenian genocide in the Ottoman Empire, but loses his family, speech and faith. One night he learns that his twin daughters may be alive, and goes on a quest to find them.
Mardik: From Baghdad to Hollywood
Self
An intimate portrait of an oft-forgotten character in Hollywood: the screenwriter. Raised in Baghdad, screenwriter Mardik Martin was infused with an early love for movies when he was sent to the U.S. by his family to avoid being drafted into the Iraqi army. Mardik discovered the NYU cinema department, and there he met Martin Scorsese; their friendship would lead to some of the greatest films in American cinema.
Mardik: From Baghdad to Hollywood
Writer
An intimate portrait of an oft-forgotten character in Hollywood: the screenwriter. Raised in Baghdad, screenwriter Mardik Martin was infused with an early love for movies when he was sent to the U.S. by his family to avoid being drafted into the Iraqi army. Mardik discovered the NYU cinema department, and there he met Martin Scorsese; their friendship would lead to some of the greatest films in American cinema.
From the Classroom to the Streets: The Making of 'Who's That Knocking at My Door'
A short documentary about the making of Martin Scorsese's debut feature.
Easy Riders, Raging Bulls: How the Sex, Drugs and Rock 'n' Roll Generation Saved Hollywood
Self
A look at 1970s Hollywood when it was known as New Hollywood, and the director was the star of the movie.
Martin Scorsese Directs
Self
Providing behind the scenes footage of the director on set with clips from his own films, Martin Scorsese Directs depicts to riveting effect the way Scorsese brings the written story to life on the big screen. Additional interviews with the likes of Joe Pesci, Harvey Keitel, Thelma Schoonmaker, the director’s own parents, and others build a perception of Scorsese that not everybody knows.
코미디의 왕
Second Man at Bar
건달 루퍼트 펍킨은 스스로 타고난 코미디언이라고 생각하고 있는 배우 지망생이다. 화려한 데뷔를 꿈꾸는 그는 거물 코미디언 제리 랭포드에게 접근하기 위해 갖은 수단을 다 쓰지만 효과는 시원치 않다. 그가 탄 자동차에 무조건 올라탄 펍킨은 한번 연락하라는 한마디에 벌써 유명 인사나 된 듯 과대망상에 빠진다. 그러나 기회는 좀처럼 오지 않고, 마지막 수단으로 펍킨은 랭포드의 열광적인 여성팬을 동원해 그를 납치한다. 랭포드에게 권총을 들이대고 협박한 펍킨은 그로 하여금 제작자에게 깜짝 놀랄 미지의 인물이 랭포드 쇼에 출연하게 된다는 전화를 걸게 하는데...
분노의 주먹
Copa Waiter
1941년 제이크 라모타는 그의 매니저 동생 조이와 함께 복싱 미들급 챔피언을 향해 훈련하고 있다. 그의 첫 사랑은 15살된 비키와 함께 시작되었고 라모타는 비키와 결혼하기 위해 부인과 이혼한다. 그러나 의처증을 가진 라모타는 그의 형과 부인을 의심하기 시작한다. 라모타는 챔피언이 되지만 곧 쇠락의 길로 접어들어 슈거 레이 로빈슨과 6번 싸워 5번을 지고 만다. 그의 복싱 경력의 실패는 개인적인 삶에서의 실패도 의미했다. 결국 그의 형 내외와 사이가 틀어지고 그는 개인적인 구원을 위해 긴 여정에 들어간다.
분노의 주먹
Screenplay
1941년 제이크 라모타는 그의 매니저 동생 조이와 함께 복싱 미들급 챔피언을 향해 훈련하고 있다. 그의 첫 사랑은 15살된 비키와 함께 시작되었고 라모타는 비키와 결혼하기 위해 부인과 이혼한다. 그러나 의처증을 가진 라모타는 그의 형과 부인을 의심하기 시작한다. 라모타는 챔피언이 되지만 곧 쇠락의 길로 접어들어 슈거 레이 로빈슨과 6번 싸워 5번을 지고 만다. 그의 복싱 경력의 실패는 개인적인 삶에서의 실패도 의미했다. 결국 그의 형 내외와 사이가 틀어지고 그는 개인적인 구원을 위해 긴 여정에 들어간다.
Movies Are My Life: A Profile on Martin Scorsese
Self
The very first full-length documentary on Scorsese offers an invaluable look at how he was perceived by his colleagues, and himself, in 1977. Catching Scorsese while he was in post-production on New York and editing The Last Waltz, British filmmaker Peter Hayden gets the manically hyper Scorsese to comment on his youth, his relation to his lead characters, and most importantly, his approach to direction. The doc doesn’t quite move at the pace of Scorsese’s revved-up speed-talking, but it does offer some real insight into his productivity in the 1970s, thanks to an impressive array of talking heads. Included are Scorsese’s collaborators Jay Cocks, Mardik Martin, Brian De Palma, Steven Prince (who co-produced this doc), and his mentor John Cassavetes. Also the performers, who discuss his working methods in detail — Jodie Foster, Liza Minnelli, and, of course, Robert De Niro.
아메리칸 보이 - 스티븐 프린스의 프로필
Writer
Martin Scorsese spends an evening with larger-than-life raconteur Steven Prince—a former drug addict, road manager for Neil Diamond, and actor—as he recounts stories from his colorful life.
라스트 왈츠
Screenplay
1976년의 추수감사절 샌프란시스코의 윈터랜드 극장에서 열렸던 록그룹 ‘더 밴드’의 마지막 콘서트를 다큐멘터리 형식으로 필름에 담은 작품.
발렌티노
Writer
무성영화시대의 최고의 스타중 한명인 루돌프 발렌티노의 일대기를 그린 영화. 감독은 예술가들의 전기 영화의 대가인 켄 러쎌이 맡았다.
뉴욕, 뉴욕
Screenplay
2차 세계대전에 참전하고 온 색스폰 주자 지미(Jimmy Doyle: 로버트 드니로 분)는 전승 파티에서 프랜신(Francine Evans: 라이자 미넬리 분)을 만나자 추근대지만 프랜신은 거들떠보지도 않는다. 하지만 계속 부닥치는 인연에 두사람은 가까워지고 어느새 프랜신에게 사랑을 느낀 지미는 가수인 그녀가 순회 공연하는 곳을 찾아가 사랑을 호소하고 결혼을 하게 된다. 타고난 음악성은 있지만 다소 남보다 앞서나가는 음악적 취향과 성격이 지나치게 직선적이고 불같은 지미는 인간 관계에서 문제가 있어 제대로 일이 풀리지 않는다. 하지만 워낙 출중한 가수인 프랜신은 여기저기서 섭외가 들어오고, 그녀가 스타가 되리란 건 누구도 의심하지 않는다. 마침내 프랜신은 임신을 하게 되고, 아이를 무사히 낳기 위해 혼자 뉴욕으로 돌아가고 지미는 울며 겨자 먹기로 혼자 밴드를 이끌고 공연을 다니지만 손님은 점점 줄어들고 결국 밴드를 남의 손에 넘기고 프랜신 곁으로 돌아온다. 실업자가 된 지미, 가수로서 정상을 향해 치닫는 프랜신, 성공한 아내와 실패한 남편 사이의 갈등의 골은 깊어가고 두 사람은 사랑하지만 헤어지려하는데....
이탈리아인
Writer
Filmmaker Martin Scorsese interviews his mother and father about their life in New York and family history back in Sicily.
비열한 거리
Screenplay
종교와 범죄의 와중에서 혼란스러운 행보를 거듭하는 찰리(Charlie: 하비 키이텔 분)는 성격상 시한 폭탄을 안고 사는 것과 마찬가지. 동네 마피아 두목인 아저씨로부터 레스토랑을 인계 받으려면, 정신적으로 극히 불안하며 충동적이고 다혈질인 자니 보이(Johnny Boy: 로버트 드니로 분)와 그의 사촌 여동생 테레사(Teresa: 에이미 로빈슨 분)와 어울려서는 안되건만, 찰리는 이들과의 관계를 끊지 못한다. 가까운 사람을 도우라는 종교적 가르침 때문에 자니 보이와의 우정을 끊지 못했고, 자니 보이의 사촌 여동생 테레사는 사랑 때문에 번민만 거듭한 채 그냥 저냥 계속 만나고 있다. 자니 보이는 고리대금업자인 동네 친구 마이클(Michael: 리차드 로마너스 분)에게 거금 3천달러를 빚지고, 그 빚을 갚지 못해 허덕이지만, 더 안달하는 것은 오히려 찰리다. 늘상 찰리가 자기를 보살펴줬기 때문에, 자니 보이는 찰리가 힘있는 아저씨한테 부탁을 하여 자기를 구해주리라 확신하고 있는듯, 계속 말썽만 피우고 찰리의 충고를 듣지 않는다. 하지만 찰리는 찰리대로 레스토랑을 인계 받기 위해서 결코 아저씨를 찾아가서 도움을 청할 생각은 하지 않는다. 그러는 동안, 일은 점점 더 커지고, 마이클의 최후 통첩을 받은 자니 보이가 오히려 총을 들고 설치자, 마침내 예정된 비극이 시작되고 만다.
Revenge Is My Destiny
Writer
Chris Robinson plays an eyepatched Vietnam vet named Ross Archer, who comes home to find that his wife had left him and become involved with some shady business dealings.
누가 내 문을 두드리는가?
Assistant Director
마틴 스콜세지 감독의 공식적인 극영화 데뷔작. 모든 여자를 성녀와 창녀로 구분하는 카톨릭계 리틀 이탈리아인 청년에 관한 영화로 시카고 영화제에 출품하여 당시에 호평을 받았다.
너 아니라고, 머레이
Writer
Now middle-aged, mobster Murray looks back at his humble beginnings as a bootlegger and his rise to becoming wealthy and highly influential. Through it he talks about how much of his success and happiness is due to the support of his "friend" Joe. Unfortunately the only one who blindly believes Joe is anything close to a friend is Murray, because it's obvious to everyone that Joe back-stabs him at every chance and is sleeping with his wife.