Alberto De Rossi

참여 작품

가족의 초상
Makeup Artist
은퇴한 미국인 교수가 로마의 호화로운 대저택에서 하녀와 함께 조용히 살고 있다. 그러던 어느 날, 천박해 보이는 부인 비앙카가 들이닥쳐 저택에 세를 들겠다고 한다. 비앙카는 딸 리에타와 함께, 연하의 애인 콘라드와 딸의 애인 스테파노를 데리고 온다. 주로 저택에서 지내는 콘라드는 마음대로 벽을 부수는 등 문제를 일으키고, 교수의 평화로운 일상을 무너진다. 그리고 콘라드는 비앙카는 물론, 리에타, 스테파노와 함께 경계라곤 없는 방탕한 생활을 이어간다. 하지만 교수는 그들을 쫓아내기는커녕 콘라드에게 마음을 열고, 그들에게서 묘한 유대감을 느낀다. (2017년 영화의 전당 - [시네마테크] 오래된 극장 2017) 거대한 저택에 한 은퇴한 교수가 하녀와 단둘이 외롭게 살고 있다. 가족의 초상화들은 빽빽이 걸어놓은 그의 방에서도 노인의 고독과 무력감은 치유되지 않는다. 어느 날, 집에 세를 들어 살 4명의 불청객이 찾아온다. 한 중년의 귀부인과 그녀의 딸, 젊은 남성 두 명이다. 교수는 새파랗게 젊은 남자가 귀부인의 애인이고, 딸은 자유롭다 못해 방종에 가까운 성적 취향을 보임을 알게 되고, 그의 평온한 일상은 혼란에 빠진다. 그들은 층을 나누어 살면서 서로 이질적인 문화를 누리지만 죽음을 앞둔 고립된 노인은 도무지 섞일 것 같지 않은 이들로부터 가족의 관계를 느끼기 시작한다. 비스콘티의 후기작으로 그의 탐미적인 성취를 그대로 보여주면서도 평생 독신으로 혼자 살았던 비스콘티의 외로움을 대변하는 작품. (2009년 한국시네마테크협의회 - 루키노 비스콘티 특별전)
루드비히 신들의 황혼
Makeup Department Head
사촌 누이를 동경한 나머지 결혼까지 파기, 고독에 빠져드는 루드비히의 말년의 모습을 헬무트 버거가 열연한다. 18세에 국왕 자리에 오른 루드비히는 오스트리아 황제비가 된 사촌누이 엘리자베스를 연모한다.
1870
Makeup Department Head
Rome, 1870. Opponents of the church power are being sent to prison. Some of the exhausted prisoners are asking for the mercy of Pope. Others, like Augusto Parenti, prefer to fight for their rights until the end. His wife, Teresa is a simple woman, who gets involved with the rebels.
The Automobile
Makeup Artist
An ex-prostitute, feeling an emptiness in her life, decides to fill it by buying a car.
레드 선
Makeup Artist
1871년 일본 천왕은 미국 대통령에게 대단히 귀중한 무사도를 선사하기로 했다. 무사도는 일본 대사와 두 명의 사무라이의 엄중한 보호하에 워싱톤으로 가는 열차편으로 운송된다. 그러나 열차는 링크(Link: 찰스 브론슨 분)와 거취(Gotch: 알랑 드롱 분)가 이끄는 노상 강도들에게 습격을 받게 되는데…
마지막 계곡
Makeup Artist
이 영화는 1971년 제임스 클 라벨(James Clavell)이 감독 한 것으로, 30 년 전쟁 당시의 역사적인 드라마이다. 독일 남부의 종교 전쟁에서 도망친 용병군인과 교사는 우연히 전쟁에 닿지 않은 계곡을 찾아 평화롭게 살게 되는데...
워터루
Makeup Supervisor
전유럽을 제패하여 승승장구하던 나폴레옹의 군대는 1812년 러시아 원정에 실패하면서 운세도 기울어져, 1814년 3월 영국, 러시아, 프러시아, 오스트리아군이 합세한 연합군에 의해 파리를 점령당한다. 그는 군사들을 뒤로 하고 눈믈을 흘리며 쓸쓸히 엘바 섬으로 유배된다. 그러나 이듬해인 1815년 3월, 다시 파리로 입성해 황제에 즉위한 그는 돌아오는 즉시 재정을 정비하고 공격 준비에 박차를 가한다. 그가 지닌 코르시카인 만의 거침없음과 솔직함은 당시 농민 출신 사병들로부터 절대적인 신뢰를 받지만, 한편으로 독설적이고 도덕성이 결여된 그의 행동은 때로 수많은 적을 만들기도 하는데.
Staircase
Makeup Artist
An aging gay couple owns a barber shop in the East End of London. One of them is a part-time actor about to go on trial for propositioning a police officer. The action takes place over the course of one night as they discuss their loving but often volatile past together and possible future without each other.
산타 비토리아의 비밀
Makeup Artist
2차 세계 대전에서 패한 이탈리아 군대가 와인의 맛이 좋기로 유명한 이탈리아 북부의 산타 비토리아에 백만병의 와인을 내놓을 것을 요구한다. 화가 난 마을 사람들은 이탈로 봄볼리니에게 도움을 청한다. 봄볼리나와 마을 사람들은 힘을 모아 와인을 모두 숨기고, 마을에 도착한 군인들은 남아 있는 와인이 하나도 없다는 것을 알게 된다.
옛날 옛적 서부에서
Makeup Supervisor
프랭크가 보낸 세명의 총잡이가 기차역에서 누군가를 기다린다. 드디어 그들이 기다리던 한 남자가 하모니카를 불며 기차역에 도착하고, 그들 세 총잡이는 모두 이름 없는 그 남자의 총에 쓰러진다. 한편, 프랭크와 그 부하들은 아일랜드 출신인 맥베인 일가를 잔인하게 살해하는데, 뉴올리언즈에서 이제 막 도착한 맥베인의 새 아내 질로서는 황망할 수밖에 없다. 두 사람은 한달 전 이미 결혼을 한 상태였다. 다시 뉴올리언즈로 돌아가려던 질은 마음을 고쳐먹고 맥베인과 아이들의 시체만 있는 그 집에서 혼자 생활을 시작한다.
A Flea In Her Ear
Makeup Artist
Suspecting that her husband might be having an affair, a wife plots to catch him in the act.
The Head Of The Family
Makeup Artist
A man is delighted to hear that his wife is pregnant and he begins to prepare for the wonders of fatherhood. As time progresses along, the family grows larger with each successive child and the father feels his importance in the family has been lessened with all the children. This man's quiet desperation to hold onto his position is an interesting lesson in the family dynamic and how everyone is an important part of the whole.
우먼 타임스 세븐
Makeup Artist
Seven mini-stories of adultery: "Funeral Possession," a wayward widow at her husband's funeral; "Amateur Night," angry wife becomes streetwalker out of revenge; "Two Against One," seemingly prudish girl turns out otherwise; "Super Simone," wife vainly attempts to divert her over-engrossed writer husband; "At the Opera," a battle over a supposedly exclusive dress; "Suicides," a death pact; "Snow," would-be suitor is actually a private detective hired by jealous husband.
언제나 둘이서
Makeup Artist
30대의 결혼 12년차 부부 조안나(오드리 햅번 분)와 건축가인 남편 월라스(앨버트 피니 분)는 결혼 생활의 위기에 봉착해 있다. 이들은 모든 문제점들을 안고 여행을 떠나며 영화가 전개됨에 따라 과거와 현재를 오고 가며 여행 중에 이루어진 그들의 첫 만남, 사랑에 빠지는 과정, 까다롭고 괴팍한 미국 부부와 그 딸과 함께 했던 신혼 여행 그리고 여행 중에 표출된 부부간의 갈등 그리고 그 문제들이 어떻게 해결되어 지는지 보여 주고 있다. 12년 전 유럽으로 배낭여행을 떠난 학생 월라스는 우연히 같이 여행을 하게된 합창부의 아름다운 학생 자키(재클린 비셋 분)와 눈이 맞지만, 조안나를 제외하고 모든 여학생들이 수두에 걸리자 조안나와 유럽의 이곳 저곳을 여행하다 사랑에 빠져 결혼하게 된다. 이제 결혼한 부부 월라스와 조안나는 괴팍한 성격의 미국 부부와 그 딸과 함께 엉망진창이 되어 버리는 신혼여행을 한다. 그리고 또 하나의 로드 여행에서 건축사인 월라스는 우연한 기회에 유럽 갑부의 취업 제안을 받게 되고 조안나는 일에만 몰두하는 남편과 점점 갈등과 거리를 느끼게 된다. 여행이 계속 진행되면서 두 부부가 각각 어떻게 외도의 길까지 접어들게 되는지 보여준다. 부부간의 갈등과 외도에도 불구하고 두 사람의 사랑을 확인한 이들은 풀리지 않는 결혼의 실마리를 풀기 위해 또 하나의 여행을 시작하며 영화가 시작한 곳에서 막을 내린다.
천지창조
Makeup Supervisor
하느님이 혼돈으로부터 천지를 창조하시고, 최초의 인간 아담과 하와를 빚어내셨다. 하지만 아담과 하와는 뱀의 꼬임에 빠져 금단의 열매인 선악과를 따먹었기 때문에 에덴동산에서 쫓겨나게 되었다. 이들은 직접 땅을 일구어 고단하게 살면서 카인과 아벨이라는 두 아들을 낳아 키웠다. 그러나 형제인 아벨을 죽인 카인은 이마에 죄인의 표지를 받고 에덴의 동쪽으로 향해 그 곳에서 자손을 퍼뜨리고 살게 되었다. 노아는 하와의 또 다른 아들, 셋의 후손이었다. 하느님은 인간이 점점 포악한 일만 일삼는 것을 보고, 한탄하여 자신이 창조한 모든 세계를 물로 멸망시키려 하나, 노아의 가족들만 살려주기로 하고 그에게 방주를 지어 홍수를 면하게 한다.
백만달러의 사랑
Makeup Artist
보넷(Charles Bonnet: 휴 그리피스 분)은 타고난 예술가지만 유명 화가들의 그림을 위조해 그려서 경매 시장에 갖다 파는 것을 즐기며 살아간다. 보넷의 외동딸 니콜(Nicole Bonnet: 오드리 헵번 분)은 그런 아버지를 걱정하지만 위조 작품을 그리는 일에만 열중한 아버지는 그녀의 말을 듣지 않는다. 그러던 어느 날, 보넷은 비너스 조각상을 박물관에 기증하겠다는 뜻을 밝힌다. 니콜은 조각은 그림과 달리 위조가 어렵다며 그를 말린다. 하지만 평소 보넷을 위대한 예술품 소장가라고 굳게 믿고 있는 그리몬트 박물관 관장은 비너스 조각상의 진위를 가리지도 않은 채 보넷의 비너스 조각상을 박물관에 버젓이 전시해 놓는다. 마침내 보넷의 조각상이 박물관에 전시되던 날 밤, 혼자 집에 있던 니콜은 그의 아버지가 그린 위조 그림을 훔치려고 잠입한 도둑과 맞닥뜨리는데...
Agente X1-7 operazione Oceano
Writer
Eurospy movie.
Samson and Gideon
Makeup Artist
Consisting of two segments, the film is centered on two great Israelite leaders found in the Book of Judges.
Saul and David
Makeup Artist
David of Bethlehem slays the giant and becomes a rival to King Saul.
Hercules of the Desert
Writer
A fabulous land of green pastures is protected from invasion by the mysterious Valley of the Thundering Echo. Queen Farida draws together the desert tribes to conquer the land, even though a prophecy has promised the land to the Gameli tribe. The Gameli journey to the Silver Temple, where the High Priest summons the legendary Maciste from the mountain rock to defeat their enemies and guide them to their promised land.
Time of Indifference
Key Makeup Artist
A penniless countess falls in love with a cad, unaware that he is also involved on the side with her beautiful daughter.
Desert Raiders
Writer
A hero saves a beautiful young princess from a forced marriage to an evil villain.
Samson vs. the Giant King
Writer
The czar Nicolas sends a secret mission of experts to find a hidden treasure, while at the same time preparing a group of mercenaries to kill the experts after their return.
샤레이드
Makeup Artist
레지나의 남편이 어느 날 살해된다. 장례식이 있던 날 그녀는 경찰로부터 남편이 현금 도난 사건에 연루되었으며 함께 범죄에 참가했던 사람들이 그 돈을 찾고 있다는 말을 듣는다. 그녀는 곧 세 명의 남자들로부터 계속 추적을 받는다. 그리고 조슈아라는 남자가 그녀를 도와주겠다고 한다. 돈의 행방은 묘연하고, 조슈아는 자신의 신분과 이름을 계속 바꾸는데, 그 와중에서 추적자들은 하나씩 살해된다.
클레오파트라
Makeup Artist
위대한 이집트가 시저의 손에 들어가고 그곳의 여왕 클레오파트라는 시저와 뜨거운 사랑에 빠진다. 호탕한 성격에 치밀한 두뇌를 지닌 시저는 이집트를 통치하며 문제없이 잘 이끌어 가던 중, 그를 시기하던 지하 세력에 의해 조종된 자신의 아들 부르터스의 칼에 맞아 비극적인 삶을 마감한다. 이런 혼란을 틈타 지하세력은 이집트를 삼키려 하지만 안토니우스의 재치와 용기로 다시 이집트는 평정을 되찾는다. 그리고 안토니우스는 클레오파트라의 신임과 사랑을 얻게 된다. 그러나 적국의 공격과 계속되는 간신들의 모반 속에 안토니우스 역시 혼란에 빠지고 클레오파트라는 자결을 결심한다.
레오파드
Makeup Artist
통일 전쟁이 한창인 이탈리아, 가리발디가 이끄는 혁명군이 시칠리아에 상륙하자 유서 깊은 귀족 가문의 공작 살리나는 동요하는 가족을 달랜다. 그 와중에 귀족 신분으로 혁명군에 가담한 조카가 전쟁 영웅이 되어 고향으로 돌아오고 살리나는 조카를 마을 시장의 딸인 안젤리카와 결혼시키려 하는데... 19세기 주세페 가리발디가 이탈리아를 통일했던 시기의 시칠리아를 배경으로 쇠락해가는 귀족들의 모습을 오페라처럼 그려낸 웅장하고 우아한 시대극. 버트 랭카스터, 알랭 들롱의 탁월한 연기와 귀족들의 화려한 의상, 고급스런 실내장식 등 미장센에 대한 치밀한 연출이 돋보이는 이 작품은 시칠리아 3부작의 마지막 작품으로 1963년 칸 영화제에서 황금종려상을 받았다.
The Best of Enemies
Makeup Artist
During World War II, a plane full of RAF fighter crashes in the Ethiopian desert and they are met upon by an enemy Italian patrol that allows them to go free. But, when the Brits are given orders to attack the Italians, lots of problems ensue.
The Passionate Thief
Makeup Supervisor
On New Year's Eve, a young woman and an out-of-work actor complicate a pickpocket's plans to ply his trade.
La contessa azzurra
Executive Producer
Loreley looks back to the happy times when she became a silent movie star with the huge success of "La Contessa Azzurra", directed by Don Salvatore and produced by Don Peppino, the owner of a Café Chantant.
La contessa azzurra
Story
Loreley looks back to the happy times when she became a silent movie star with the huge success of "La Contessa Azzurra", directed by Don Salvatore and produced by Don Peppino, the owner of a Café Chantant.
파계
Makeup Artist
가브리엘(오드리 헵번 분)은 벨기에의 유명한 의사의 딸. 사랑하는 청년의 어머니가 정신병자이기 때문에 결혼하지 못한 것을 비관해 평소 동경해 온 수녀 생활을 하게 된다. 물론 부모들은 그에 대해 반대했다. 그녀는 모범적인 수녀로 벨기에령 콩고의 간호 수녀가 되어 열대 지방으로 떠난다. 그러나 과로 때문에 폐결핵에 걸려 현지 의사의 도움으로 치료하지만 결국, 잉글버트 송환문제로 본국으로 송환된다. 제2차 대전이 발발하고 전선에 나간 부친이 전사하자, 그녀는 수녀 생활을 청산하고 종군 간호원이 된다.
Lui, lei e il nonno
Makeup Artist
Hell in the City
Makeup Artist
A young girl comes to prison and experiences the entire prison subculture. The inmates she befriends vary from big tough dangerous dames to smaller submissive ladies who are totally lost in prison life.
Holiday Island
Makeup Artist
Intersecting lives on an island holiday: A lawyer anxious he caused a youth's death.An engineer suspecting his wife after being teased by pranksters.A young man falling for a nurse.A Frenchman seeing his wife wooed by a local.
백야
Makeup Artist
한가로이 한밤의 거리를 거닐던 수줍음 많은 청년 마리오는 다리 위에서 누군가를 기다리고 있던 여인 나탈리아를 만나게 된다. 마리오는 그녀의 미모와 매혹적인 분위기에 빠져들고, 용기를 내 나탈리아에게 다가선다. 해가 지지 않는 백야가 계속되던 며칠 동안, 마리오는 꿈속을 헤매듯 나탈리아에게 이끌린다. 한편, 나탈리아는 돌아오지 않던 애인에게 편지를 전해달라는 부탁을 하고, 편지를 받아 든 마리오는 고민에 빠진다. ---- 순수한 사랑의 본질과 이중성을 서정적으로 담아낸, 러시아의 대문호 도스토예프스키의 작품을 영화화했다. 비스콘티는 네오리얼리즘적 시각에서 다소 벗어나, 사랑과 절망을 백일몽과 같은 환상 속에서 아름답게 그려냈다. 전세계에서 사랑 받은 이탈리아의 국민배우이자 페데리코 펠리니의 영화적 동반자이기도 했던 마르첼로 마스트로얀니가 처음으로 주연을 맡은 작품이기도 하다. (시네마테크부산 - 2011년 루키노 비스콘티 특별전)
The Awakening
Makeup Artist
Directed by the incredibly prolific Mario Camerini, Suor Letizia was released in English-speaking regions as When Angels Don't Fly and The Awakening. In her first film appearance since The Rose Tattoo, Anna Magnani plays a feisty nun named Sister Letizia. Believing herself above such earthly trivialities as a maternal instinct, Sr. Letizia changes her way of thinking when an abandoned child is placed in her care. Unofficially adopting the boy, the good sister eventually comes to realize that even she cannot provide the care and guidance of a biological mother. Carefully constructed to accommodate all the surefire box-office elements inherent in Camerini's earlier films, Suor Letizia was almost guaranteed to be a hit.
전쟁과 평화
Makeup Supervisor
19세기초 프랑스의 맹공을 받게 된 제정 러시아의 피에르는 나폴레옹을 숭배한다. 청순한 나타샤를 사랑하는 피에르. 그의 재산을 탐낸 쿠라긴 공작은 자신의 딸과 결혼시키는데 성공한다. 나타샤의 오빠 니콜라스는 전쟁 중 도망쳐오고, 안드레이는 전쟁의 현실을 목격하고 돌아온 후, 지금껏 괴롭혔던 아내 리제의 죽음으로 환멸에 빠진다. 결혼 생활에 실패한 피에르는 전쟁의 참상을 보고 나폴레옹을 숭배했던 자신을 저주한다. 포로로 감옥에서 실신한 플라톤을 만나 생의 진실을 깨달은 피에르는 마침내 쿠투조프의 초토 퇴각 작전이 성공, 프랑스군이 깨끗이 소탕되는 것으로 종말되는 전쟁의 와중에서 기적적으로 살아 남는다. 부흥의 싹이 트기 시작한 초토화된 거리에서 성숙한 나타샤는 피에르를 기다리고 있었다.
Il padrone sono me
Makeup Artist
In Romagna, an Italian district, at the beginning of the twentieth century, the owners of an estate are the professor Edoardo, always lost in reveries, and his wife Maria. They have a son, Robertino, who has a friend: Zvanin. Zvanin is the son of Mingòn and Marianna, two peasants. Dolly is an american cousin and every summer she comes in Romagna. The movie narrates their stories over the years until the post I World War period.
Casta diva
Makeup Artist
As soon as he graduated from the Naples Conservatory, Vincenzo Bellini meets Maddalena Fumaroli and immediately falls in love with her.
House of Ricordi
Makeup Department Head
The film covers a hundred years in the lives of the Ricordi family, the Milan publishing house of the title, and the various composers and other historic personalities, whose careers intersected with the growth of the Ricordi house. It beautifully draws the parallel between the great music of the composers, the historic and social upheavals of their times, as well as the "smaller stories" of the successive generations of Ricordi.
여름의 폭풍
Makeup Department Head
1866년 봄, 오스트리아 점령하의 베니스를 배경으로 한다. 백작부인 리비아는 베니스 저항운동의 지도자이자 사촌을 구하기 위해 오스트리아 중위 말러에게 접근한다. 하지만, 그녀는 말러의 유혹에 흔들려 돌이킬 수 없는 사랑에 빠진다.
로마의 휴일
Makeup Supervisor
앤 공주는 왕실의 제약과 정해진 스케줄에 싫증이 나 로마를 여행하던 중 왕실을 몰래 빠져 나간다. 그녀는 한 신사의 도움으로 서민의 생활을 즐기게 되지만, 그 신사는 특종을 찾아다니는 신문 기자였고 특종을 잡기 위해 앤 공주와 로마의 거리를 다니며 여러가지 해프닝을 겪는다. 이 사실을 모르는 앤 공주는 친절한 그에게 정이 들기 시작하고, 단지 특종만을 위해서 그녀와 함께 했던 기자 조 역시 순수한 앤 공주에게 끌리기 시작한다. 드디어 앤은 궁전으로 다시 돌아가고 조가 신문 기자였던 것을 알게 된 앤은 그에게 실망한다. 그러나 조는 앤 공주의 사진을 기사로 쓰지 않고 그녀에게 선물이라며 전해주는데...
Puccini
Makeup Department Head
Produced in Italy in breathtaking Technicolor, this biographical story of Puccini (played by L'avventura's Gabriele Ferzetti) spans his creative life from early student days to the height of success, including his early flop Madama Butterfly and his incomplete Turandot. Along the way he encounters three women who change his life, including a sexy, beautiful singer (Two for the Road's Nadia Gray) whom he drops for a small town girl (Sirocco's Marta Toren), and a servant girl who commits suicide over him. Well-selected excerpts from Manon, La Boheme, Madama Butterfly and Turandot are featured along with other Puccini music, including the voice of Beniamino Gigli. Sets, costumes and production values are first class, all sumptuously filmed by Claude Renoir.
Il romanzo della mia vita
Makeup & Hair
Red Shirts - Anita Garibaldi
Makeup Artist
The story of Giuseppe Garibaldi's 1849 campaign to free Italy from Austrian domination.
아름다운 여인
Makeup Artist
막달레나는 눈에 넣어도 아프지 않을 만큼 어여쁜 딸 마리아를 특별하게 키우고 싶어한다. 때마침 아역 배우를 뽑는 오디션이 열리고, 막달레나는 마리아를 참가시키기 위해 수단과 방법을 가리지 않는다. 결국, 마리아는 오디션을 통과하고, 촬영이 시작된다. 그런데 어린 마리아가 스태프들 사이에서 울고 있는 모습을 보게 된 막달레나는 무언가 크게 잘못되었음을 깨닫는다.
L'inafferrabile 12
Makeup Artist
Two twin brothers grew up and never met (due to the fact that the father with the couple would have had 13 children and therefore for superstition he closed one in an orphanage), the one goalkeeper of Juventus and the other employee at the state lottery.
Il trovatore
Makeup Artist
Azucena, daughter of a Gypsy burnt at the stake, to take her revenge kidnaps one of the children of Count de Luna and raises him in secret as her own.
L'ebreo errante
Makeup Artist
Matthew, a rich nationalist Jew and a contemporary of Jesus, regards the latter as an obstacle in this struggle to free their people from the Roman yoke by means of revolt.
레 미제라블
Makeup Artist
The story of Jean Valjean, still pursued by Javert, continues with a love developing between Cosette and radical student Marius, a blackmailing attempt by suspicious innkeeper Thenardier, and a climax on the barricades of Paris.
레 미제라블
Makeup Artist
지위와 존경을 받는 사람으로서의 장발장의 새로운 삶은 끈질긴 형사 자베르에 의해 영원히 위협을 받는다.
Aquila Nera
Makeup Artist
An evil Czarist landowner had mistreated the father and friends of an officer.The officer wreaks vengeance by committing masked coach robberies and insinuates himself into his enemy's castle by pretending to be a French teacher.