급격하게 변화 중인 사회에 대한 감독의 비판과 우려가 녹아든 세 개의 이야기가 묶인 작품. 공동주택에 사는 이웃을 죽인 뒤 시체 처리를 고민하는 남자, 어린 시절 자신을 버린 어머니를 찾으려 자료를 찾는 여인, 가치관의 차이에 관한 대화를 나누는 할아버지와 어린이의 이야기가 차례로 펼쳐진다. 1997년 베를린영화제 경쟁부문 상영
In this affectionate, leisurely paced comedy, an Odessa policeman is out walking his beat when he discovers an adorable infant abandoned in a cabbage patch. He does his duty and takes the baby to an orphanage, but later he and his wife, who have an unusually affectionate and cozy relationship, decide to try and adopt the little one. What they must go through to accomplish that goal is anything but straightforward.
Tatyana Vasilyevna
Ihor is a famous photographer whose works are published in a number of magazines and presented at international exhibitions. In the cycle of affairs and trips, he meets a girl. The image of Lera, her beauty and mystery awaken in him both romantic feelings and the creative interest of the photo artist - they inspire him to create a series of beautiful photographs of his beloved. A fast-paced novel brings confusion into the hero's life and puts him in front of a choice: a new unexpected relationship or a proposed multi-month business trip to America, which causes envy among colleagues. Somehow, while completing the documents, Igor accidentally notices on the bulletin board a photo robot of a dangerous criminal who resembles Lera. Getting confused in comparisons, facts and doubts, he tries to find the truth. The struggle between love and the realization of the bitter truth ends tragically.
남편을 잃은 슬픔에 잠긴 나타샤는 홀로 도시를 떠돌며 종종 충동적인 행위를 한다. 한편 문학 교사인 니콜라이는 자신의 일은 물론 학생들, 나아가 사회에도 별 관심이 없다. 기면증까지 갖고 있는 그는 주위 사람들과는 다른 리듬으로 살아간다. 영화는 두 사람의 메마른 표정과 도시의 삭막한 풍경, 그리고 기묘한 사건을 제시하며 공산주의 체제 붕괴 이후 러시아 사회의 단면을 강렬한 이미지로 포착한다. 1990년 베를린영화제 은곰상 수상
예브게냐는 힘든 조건 속에서도 혼자서 아들 사샤를 꿋꿋이 키우고 있다. 그런데 십 대에 들어선 사샤는 현재 따로 살고 있는 아버지와 여름방학을 보내고 온 뒤 예브게냐와 거리를 두려 한다. 이에 상처를 받은 예브게냐는 자신의 자리를 되돌아본다. 제작 직후 정부에 의해 개봉을 금지당했으며 결국 1987년에야 정식으로 개봉했다. 1987년 로카르노영화제 국제비평가협회상 수상