Akio Miyajima

참여 작품

The Image of Mother
A resolute young man searching for his mother, whom he was separated from as a child, defies a family who mistreat the poor and homeless.
아키츠 온천
오카다 마리코가 직접 기획한 요시다 기주의 초기 대표작. 어느 온천여관을 배경으로 펼쳐지는 남녀의 사랑을 그리면서 물이 지닌 관능성을 빼어나게 보여주고 있다. 세상을 비관하여 자살하려던 청년과 그의 목숨을 구한 여관집 딸이 시간의 흐름을 두고 다시 만나는 순환적인 구조는 알랭 레네나 안토니오니의 영화를 떠올리게 한다. (2014년 한국시네마테크협의회 - 요시다 기주 + 오카다 마리코 특별전) 일본 남부의 한적한 온천의 만난 두 남녀의 17년 간에 걸친 사랑 이야기이다. 아름다운 풍경을 배경으로, 남녀간의 애정이 변하면서 이윽고 비극적 라스트를 향해 흘러가 끝내 죽음을 맞게 되는 과정을 훌륭한 영상미로 승화시켰다. 이 영화의 여주인공 오까다 마리꼬는 이 작품이 100회 출연 기념작일만큼 당시 인기 여배우였는데,신인감독인 요시다 요시시게를 지명하여 이 영화에 출연했다. 2년 뒤 두사람은 결혼했고,그녀는 남편이 된 요시다 감독의 작품에 다수 출연했다.
Gan-chan no keisatsu nikki
A Good Man, A Good Day
The university professor Ozeki Hitoshi (Ryu Chishu) is regarded as an eccentric by people in his surroundings. When his daughter Tokiko is asked to marry a colleague, she and her mother are overjoyed, but Hitoshi is not satisfied with the situation.
Shin nitōhei monogatari medetaku gaisen no maki
Second "Pfc. Story" sequel and the ninth and final sequel to "Story of Second Class Private", the only one in both series not directed by Seiichi Fukuda.
태양의 묘지
오시마 나기사의 세 번째 장편영화. 오사카 빈민가에서 살아가는 하층민과 그곳을 거점 삼아 싸움을 일삼는 삼류 깡패들의 생활상이 등장한다. 이제 막 깡패 집단에 들어간 순수한 주인공은 거친 세상 속에서 살아남으려 애쓰는 동안 도덕적 방황을 겪는다. 사회를 겨냥한 직접적 발언은 없으나 당시 일본 사회의 음울함을 반영한 것으로 인정받는 작품.
抱寝の長脇差
Tatsuo Osone movie
Tsukigata Hanpeita
During the ultra-violent era of the downfall of the Tokugawa Shogunate one man rose above the rest with his ideas of how to overthrow the corrupt government and end the bloodshed between the Choshu and Satsuma clans which would ultimately lead to the alliance of these 2 clans and restoration of the emperor to full power. Based on the play that made Sawada Shojiro famous, this is the story of Tsukigata Hanpeita, a forward looking samurai from Choshu, who along with Katsura Kogoro and Sakamoto Ryoma of Tosa worked to bring their dream of a new era in Japan.