Jeongcheol Cha

참여 작품

The Metropolitan Opera: Fedora
Cirillo
Umberto Giordano’s exhilarating drama returns to the Met repertory for the first time in 25 years. Packed with memorable melodies, showstopping arias, and explosive confrontations, Fedora requires a cast of thrilling voices to take flight, and the Met’s new production promises to deliver. Soprano Sonya Yoncheva, one of today’s most riveting artists, sings the title role of the 19th-century Russian princess who falls in love with her fiancé’s murderer, Count Loris, sung by star tenor Piotr Beczała. Soprano Rosa Feola is the Countess Olga, Fedora’s confidante, and baritone Artur Ruciński is the diplomat De Siriex, with much-loved Met maestro Marco Armiliato conducting. Director David McVicar delivers a detailed and dramatic staging based around an ingenious fixed set that, like a Russian nesting doll, unfolds to reveal the opera’s three distinctive settings—a palace in St. Petersburg, a fashionable Parisian salon, and a picturesque villa in the Swiss Alps.
The Metropolitan Opera: Rigoletto
Marullo
One of opera’s grimmest tragedies received a powerful new production during the 2021–22 season when director Bartlett Sher unveiled his Weimar-era staging of Verdi’s Rigoletto. In this performance, recorded as part of the company’s Live in HD series of cinema transmissions, commanding American baritone Quinn Kelsey gives a searing portrayal of the title character, a deformed court jester determined to protect the virtue of his daughter, Gilda, sung by radiant soprano Rosa Feola. His debauched employer, the Duke of Mantua, is tenor Piotr Beczała, with dynamic young maestro Daniele Rustioni on the podium to lead a cast that also features bass Andrea Mastroni as the assassin Sparafucile and mezzo-soprano Varduhi Abrahamyan as Maddalena.
마담 버터플라이
Prince Yamadori
소프라노 헤 휘가 미 해군 장교 핑커튼에게 모든 것을 바치는 헌신적인 게이샤로 등장한다. 핑커튼 역은 테너 안드레아 카레가 맡았고, 메조소프라노 엘리자베스 드숑이 버터플라이를 위해 헌신하는 하녀 스즈키 역을 불렀다. 토니상을 수상한 뮤지컬 배우이자 바리톤 가수인 파울로 스조트가 메트에서 처음으로 샤플레스 역을 노래했다. 피에르 조르조 모란디가 앤서니 밍겔라의 아름답고 분위기 있는 이 프로덕션을 지휘했다.
마농
Guard
순진한 시골 처녀에서 화려한 코티잔(상류사회 남성들에게 향락을 제공하는 여성)으로, 그리고 추방당하는 죄수로 삶이 급변하는 마농의 스토리는 문학과 오페라 분야에서 가장 인상적인 비극의 하나다. 소프라노 리제트 오로페사가 거부할 수 없는 매력을 지닌 마농 역을 노래한다. 삶에서 섬세하고 아름다운 것들을 추구하다 파멸하는 비극적인 미인의 초상을 로랑 펠리는 대담한 연출로 그려냈다. 테너 마이클 파비아노는 열정에서 벗어나지 못하는 백작의 아들 데 그리외 역을 맡았다. 마농을 향한 그의 절절한 사랑은 결국 그들 두 사람을 파멸로 이끈다. 마우리치오 베니니가 마스네의 이 관능적인 음악을 지휘했다.
라 트라비아타
The Marquis d’Obigny
비올레타의 집에서 파티가 열리고, 그녀를 본 젊은 귀족인 알프레도는 곧 사랑에 빠진다. 그러나 비올레타는 폐병을 앓고 있었고, 그동안 순간적인 향락에 젖어 살았기에, 순수한 그의 구애를 받는 것에 주저한다. 그러나 그의 끈질긴 구애로 둘은 파리 교외에서 동거를 시작한다. 그러나 생활 감각이 없던 알프레도를 대신하여, 비올레타가 생활비를 대고, 곧 자금이 바닥난다. 이를 알게 된 알프레도는 돈을 구하러 잠시 집을 비우고, 그 사이 그의 부친 제르몽이 비올레타를 찾아온다.
서부의 아가씨
Sid
더 폴카(The Polka)라는 간판이 붙어 있는 살롱(saloon)에서 작은 금광을 하나 소유한 애시비(Ashby)가 무법자 래머레즈(Ramerrez)를 저쪽 골짜기에서 보았다고 얘기한다. 광부들과 술주정꾼들은 그 말에 별로 신경을 쓰지 않는다. 주점의 한쪽 벽에는 래머레즈의 현상 포스터가 붙어 있다. 이때 처음 보는 수상한 사람이 주점으로 들어오게 되는데...
신데렐라
The Prime Minister
마스네의 매혹적인 오페라가 베르트랑 드 비이의 지휘와 희극오페라 연출의 대가 로랑 펠리의 연출로 메트에서 초연된다. 로랑 펠리는 메트에서 이미 도니체티의 '연대의 딸'과 마스네의 '마농' 연출로 찬사를 받았다. 프랑스어 원제는 ‘샹드리용’이며 여주인공 신데렐라의 이름도 이 오페라 속에서는 ‘샹드리용’으로 불린다. 조이스 디도나토가 이 작품의 타이틀 롤을 맡아 자신의 메트 배역을 또 하나 첨가했다. 이 작품은 로열오페라하우스, 바르셀로나 리세우 대극장, 브뤼셀 왕립극장, 릴 오페라와 메트 오페라가 공동으로 제작했으며, 산타페 오페라에서 첫 공연이 이루어졌다.
The Metropolitan Opera: Roméo et Juliette
Grégorio
Diana Damrau and Vittorio Grigolo are opera’s classic lovers in Gounod’s lush Shakespeare adaptation. Director Bartlett Sher’s “brilliant and inspired new production … is a revelation” (Huffington Post), and has already won acclaim for its vivid 18th-century milieu and stunning costumes during runs at Salzburg and La Scala. Emmanuel Villaume conducts the sumptuous score.