Paul Corona

참여 작품

The Metropolitan Opera: Fedora
Loreck
Umberto Giordano’s exhilarating drama returns to the Met repertory for the first time in 25 years. Packed with memorable melodies, showstopping arias, and explosive confrontations, Fedora requires a cast of thrilling voices to take flight, and the Met’s new production promises to deliver. Soprano Sonya Yoncheva, one of today’s most riveting artists, sings the title role of the 19th-century Russian princess who falls in love with her fiancé’s murderer, Count Loris, sung by star tenor Piotr Beczała. Soprano Rosa Feola is the Countess Olga, Fedora’s confidante, and baritone Artur Ruciński is the diplomat De Siriex, with much-loved Met maestro Marco Armiliato conducting. Director David McVicar delivers a detailed and dramatic staging based around an ingenious fixed set that, like a Russian nesting doll, unfolds to reveal the opera’s three distinctive settings—a palace in St. Petersburg, a fashionable Parisian salon, and a picturesque villa in the Swiss Alps.
마농
An Innkeeper
순진한 시골 처녀에서 화려한 코티잔(상류사회 남성들에게 향락을 제공하는 여성)으로, 그리고 추방당하는 죄수로 삶이 급변하는 마농의 스토리는 문학과 오페라 분야에서 가장 인상적인 비극의 하나다. 소프라노 리제트 오로페사가 거부할 수 없는 매력을 지닌 마농 역을 노래한다. 삶에서 섬세하고 아름다운 것들을 추구하다 파멸하는 비극적인 미인의 초상을 로랑 펠리는 대담한 연출로 그려냈다. 테너 마이클 파비아노는 열정에서 벗어나지 못하는 백작의 아들 데 그리외 역을 맡았다. 마농을 향한 그의 절절한 사랑은 결국 그들 두 사람을 파멸로 이끈다. 마우리치오 베니니가 마스네의 이 관능적인 음악을 지휘했다.
가르멜회 수녀들의 대화
Javelinot
프랑스혁명이 한창인 무렵, 젊고 아름다운 블랑슈 드 라 포르스(Blanche de la Force)의 오빠와 아버지는 블랑슈가 매사에 너무 두려움이 많아 걱정이다. 블랑슈는 혼란한 세상에 환멸을 느끼고 있다. 특히 언젠가 마차를 타고 가다가 폭도들에게 잡혀 곤욕을 치른 뒤로는 세상에 대한 두려움이 한층 더 커졌다. 블랑슈는 속세를 떠나 수녀가 되기로 결심하고 가르멜회 수녀원의 수습 수녀로 들어간다. 그녀는 수녀명을 ‘그리스도의 고뇌 블랑슈’로 정한다. 젊은 수습 수녀 콩스탕스(Constance)가 혼돈스러워 하는 블랑슈의 친구가 되어준다. ‘아기 예수의 콩스탕스’라는 이름의 젊은 수습 수녀는 천성이 명랑하고 쾌활하다. 어려운 일이 있으면 주님께 기도하고 도움을 청한다. 친구가 된 두 사람은 주님을 위해 같은 날 함께 죽기를 기원하는데...
연대의 딸
Hortensius
19세기 초 스위스의 산골 마을. 전쟁 중인 이 마을에는 프랑스 제 21연대가 주둔하고 있다. 주인공 마리는 이 제 21 연대의 마스코트다. 병사들은 마리를 ‘연대의 딸’ 이라고 부르며 무척 사랑한다. 어릴 때 전쟁터에서 발견되어 연대의 보살핌을 받으며 자라난 마리는 얼마 전 벼랑에서 꽃을 따다가 미끄러져 위험에 처했을 때 한 청년이 구해주었다고 말하며, 자꾸 그 사람 생각이 나서 슬퍼한다. 한편, 병영을 엿보는 스파이로 토니오라는 청년이 체포되어 처형당할 위기에 놓인다. 이 때, 토니오를 발견한 마리는 이 청년이 자신을 구해주었다고 말하며 풀어줄 것을 요청하게 되는데...
죽음의 천사
Pablo
“왜 나갈 수 없다는 거죠? 이해가 안 돼요. 무엇이 방에서 그들을 붙들고 있는 거죠?” 한정된 공간에 갇힌 사람들이 생사가 오가는 과정에서 인간의 본능을 표출한다. 협력과 반목이 나타나고 하고 싶은 것을 하지 못하는 인간의 내면 발견한다. 점점 보이지 않는 세계에 대한 상상과 탐구 속으로 빠져들어 가는데...
Berg: Lulu
The Servant
William Kentridge’s multi-layered production of Berg’s masterpiece stars charismatic soprano Marlis Petersen in the title role—the enigmatic and alluring woman who is equal parts femme fatale, innocent girl, and abused victim. The men around her, whose lives she forever alters, are Johan Reuter as newspaper publisher Dr. Schön; Daniel Brenna as his composer son, Alwa; Paul Groves as the Painter; and Franz Grundheber as Schigolch. Susan Graham sings Countess Geschwitz, and Lothar Koenigs conducts Berg’s landmark score.
The Metropolitan Opera: Lulu
The Servant
William Kentridge’s multi-layered production of Berg’s masterpiece stars charismatic soprano Marlis Petersen in the title role—the enigmatic and alluring woman who is equal parts femme fatale, innocent girl, and abused victim. The men around her, whose lives she forever alters, are Johan Reuter as newspaper publisher Dr. Schön; Daniel Brenna as his composer son, Alwa; Paul Groves as the Painter; and Franz Grundheber as Schigolch. Susan Graham sings Countess Geschwitz, and Lothar Koenigs conducts Berg’s landmark score.
Berlioz: Les Troyens
First Trojan soldier
Berlioz’s epic masterpiece retells the magnificent saga of the aftermath of the Trojan War and the exploits of Aeneas. Rising tenor Bryan Hymel, in his Met debut, stars as the hero charged by the gods with the founding of the city of Rome. Susan Graham is Dido, Queen of Carthage, who becomes Aeneas’s lover, and Deborah Voigt sings Cassandra, the Trojan princess whose warnings about the impending destruction of Troy go unheeded. Francesca Zambello’s atmospheric production, featuring choreography by Doug Varone, is led by Met Principal Conductor Fabio Luisi.
La Fille du régiment - Royal Opera House
Hortensius
Marie was found on a battlefield as a baby, and raised by the entire 21st Regiment as their 'daughter'. Her foster-father Sulpice has decreed that she should marry a soldier from the Regiment. When Marie falls for the Tyrolean Tonio, it looks as though she may have to choose between her family and true love.