Raymond Renault

참여 작품

맥베스
스타 소프라노 안나 네트렙코가 타오르는 듯 강렬한 맥베스 부인을 보여준다. 중간에 잠시 실성한 모습까지 보이는 살인자 맥베스 역의 바리톤 젤리코 루치치는 메트에서 처음으로 이 배역을 연기한다. 셰익스피어의 비극을 토대로 베르디가 작곡한 이 걸작 오페라는 에이드리언 노블의 관객을 오싹하게 만드는 연출로 더욱 흥미로워졌다. 맥더프 장군 역에 테너 조셉 칼레야, 뱅코우 장군 역에 베이스 르네 파페. 지휘는 파비오 루이지가 맡았다.
The Metropolitan Opera – Verdi: Macbeth
Duncan, King of Scotland
Verdi’s admiration for Shakespeare led to such masterpieces as Othello and Falstaff, and if the earlier Macbeth isn’t on their exalted level it’s still a powerfully dramatic opera that hews closely to the original’s story line. The MET’s production retains the dark aura of the opera while updating it to a vaguely post-modern context. So the witches are bag ladies in various stages of decrepitude, with children in tow. The Banquet Scene features lowered chandeliers, a plethora of chairs, and a slew of extras dressed in tuxedos and party gowns. Macbeth sports a leather coat, the soldiers are in drab brown uniforms and seem to have fingers on their triggers even when they’re supposed to be in non-threatening situations. Director Adrian Noble also has Lady Macbeth do an inordinate amount of writhing around and singing from a lying-down position, adding to the feeling that a less interventionist directorial hand might have generated more impact.