스타 소프라노 안나 네트렙코가 타오르는 듯 강렬한 맥베스 부인을 보여준다. 중간에 잠시 실성한 모습까지 보이는 살인자 맥베스 역의 바리톤 젤리코 루치치는 메트에서 처음으로 이 배역을 연기한다. 셰익스피어의 비극을 토대로 베르디가 작곡한 이 걸작 오페라는 에이드리언 노블의 관객을 오싹하게 만드는 연출로 더욱 흥미로워졌다. 맥더프 장군 역에 테너 조셉 칼레야, 뱅코우 장군 역에 베이스 르네 파페. 지휘는 파비오 루이지가 맡았다.
Duncan, King of Scotland
Verdi’s admiration for Shakespeare led to such masterpieces as Othello and Falstaff, and if the earlier Macbeth isn’t on their exalted level it’s still a powerfully dramatic opera that hews closely to the original’s story line. The MET’s production retains the dark aura of the opera while updating it to a vaguely post-modern context. So the witches are bag ladies in various stages of decrepitude, with children in tow. The Banquet Scene features lowered chandeliers, a plethora of chairs, and a slew of extras dressed in tuxedos and party gowns. Macbeth sports a leather coat, the soldiers are in drab brown uniforms and seem to have fingers on their triggers even when they’re supposed to be in non-threatening situations. Director Adrian Noble also has Lady Macbeth do an inordinate amount of writhing around and singing from a lying-down position, adding to the feeling that a less interventionist directorial hand might have generated more impact.