Set Designer
2019년 영화 "조커"의 속편
Assistant Art Director
할리우드는 진정 어떤 곳이었을까. 신랄한 사회 비평가이자 알코올에 중독된 시나리오 작가 허먼 J. 맹키위츠. 그는 오슨 웰스의 시민 케인 시나리오를 마치고자 모든 것을 쏟고 있다. 그런 그의 시선으로 1930년대 할리우드를 새롭게 조명한다.
Production Design
Two mothers. One baby. A harrowing decision.
Assistant Set Decoration
17세기, 선교를 떠난 ‘페레이라’ 신부(리암 니슨)의 실종 소식을 들은 ‘로드리게스’(앤드류 가필드)와 ‘가르페’(아담 드라이버) 신부는 사라진 스승을 찾고 복음을 전파하기 위해 목숨을 걸고 일본으로 떠난다. 천주교에 대한 박해가 한창인 그 곳에서, 두 신부는 어렵게 믿음을 이어가고 있는 사람들과 마주하게 된다. 생각보다 훨씬 더 처참한 광경을 목격한 두 신부는 고통과 절망에 빠진 이들에게 침묵하는 신을 원망하며 온전한 믿음마저 흔들리게 되는데…
Director
The term "garbage" is relative, but most people's definition of garbage is absolute and rigid, and the definition of a person like "garbage man" is also relative. Compared to the ostrich that disappears when humans avoid garbage and not see psychological. With a lively and lovely tone, the film brings out the special views of how the two protagonists look at trash when they walk between the cities, and then connects the delicate relationship between their love for trash and their families.