Self - Vocals / Dance
깔끔한 슈트 차림의 남자가 분홍빛 모형 뇌를 두드린다. 주름을 더듬으며 열창하는 그는 80년대를 풍미한 락 밴드 토킹헤즈의 보컬이었던 데이비드 번. 그의 시선은 각종 음악적 장치를 동원해 정부, 텔레비전, 인종차별, 민주주의로 뻗어간다. 번은 단상인 듯 수필처럼, 논설인 듯 주술처럼 노랫말을 쏟아내며 변화 가능성을 긍정한다. 뮤지컬, 콘서트, 때로 스탠드업 코미디로도 보이는 이 작품은 세계의 안녕과 우리의 연결을 염원하는 노년 예술가의 한바탕 굿처럼 느껴지기도. 2019년 브로드웨이에서 펼쳐진 동명의 공연실황을 스파이크 리 감독이 카메라에 담았다. (2021년 제17회 제천국제음악영화제 / 남선우)
OG
On the run after a series of tragic incidents, five North Philly teens find refuge in an abandoned, condemned house in West Philadelphia at the exact location that served as headquarters of the MOVE organization, where a 1985 standoff with police infamously ended with a neighborhood destroyed and 11 people dead, including five children. This self-defined family is assuaged and even inspired by the ghosts who inhabit this home and begin to see their squatting as a matter of destiny and resistance rather than urgent fear. Combining spoken word, contemporary movement, video projection, classical, R&B and jazz singing, and a brooding, often joyful score filled with place, purpose, and possibility, We Shall Not Be Moved is a timely exploration of past and present struggles which suggests an alternate future through the eyes of its young protagonists.