Klaus-Dieter Gruber

출생 : 1961-01-01, Ulm, Germany

참여 작품

낫 어 워드
Production Design
On a barren island, a mother and son confront years of silence and misunderstandings in writer-director Hanna Slak’s formidable fourth feature film starring Maren Eggert, scored by Amélie Legrand, and shot by Claire Mathon.
어파이어
Production Design
A hot, dry summer, like so many in recent years. Forest fires are uncontrollable. Four young people meet in a holiday home on the Baltic Sea not far from Ahrenshoop. Slowly and imperceptibly they are enclosed by the walls of flame. A red sky arches over them. They doubt, they are afraid – not because of the fires, it is love that scares them.
The House
Production Design
Germany 2029: A renowned journalist is banned from writing, leading him and his wife to retreat into their luxurious holiday home. As the political conditions in Germany escalate, the smarthome increasingly transforms from a peaceful refuge into a dangerous adversary…
라라
Production Design
It's Lara's 60th birthday, and she has every reason to celebrate: this evening, her son Viktor will be giving the most important piano concert of his career. Lara was, after all, the one who'd mapped out and driven his musical career. Yet Viktor has been unreachable for weeks and nothing indicates that Lara will be welcome at his debut performance. Without further ado, she buys up all the remaining tickets and hands them out to everyone she meets. The more Lara strives to make the evening successful, however, the more events get out of control.
트랜짓
Production Design
독일군이 파리로 진군하자 ‘게오르그’는 마르세유로 탈출한다. 그는 자살한 ‘바이델’ 작가의 가방을 갖고 있는데 가방에는 작가의 원고와 아내에게서 온 편지, 멕시코 대사관에서 온 비자 허가서가 있다. ‘게오르그’는 ‘바이델’ 작가로 신분을 위조해 멕시코로 떠나려 하지만 신비한 여인 ‘마리’를 만나며 모든 것이 변하게 된다.
피닉스
Production Design
유대인 가수 넬리(니나 호스)는 나치 강제수용소에서 살아남았으나 얼굴에 입은 상처로 인해 성형수술을 받아 타인의 얼굴을 갖게 된다. 그녀는 아직도 사랑하는 남편 조니(로날드 제어펠드)가 일하는 바인 피닉스를 찾아가 그를 만나나 조니는 넬리를 알아보지 못한다. 마침 그는 나치정권에 의해 강제로 뺏긴 넬리의 유산을 되찾기 위해 그녀와 닮은 여인을 찾고 있었고 넬리는 자신을 숨기고 그의 계략에 참여하기로 한다. 한편 넬리를 구해준 레네는 자신과 함께 이스라엘로 가기로 한 넬리가 점점 조니에게 빠져들자 그가 그녀의 은신처를 나치정권에 밀고한 배신자이고 바로 그 전에 이혼절차를 밞은 사실을 알려준다. 독일 현대영화계의 주목받고 있는 감독 중 한 명인 크리스찬 펫졸드의 최근작으로 2차 세계대전 이후 독일을 배경으로 자신의 아이덴티티를 잃어버린 한 여인의 이야기를 다루고 있다.
Grenzgang
Production Design
Once again, the "border crossing" is celebrated, as every seven years in the Upper Hessian town of Bergen. It is really turbulent at this folk festival, when the municipal boundaries are confirmed from old tradition and everything is upside down. For this occasion leaves Thomas Weidmann his girlfriend and flees because of his botched university career from the city of Berlin back to his native village. At the party, he meets Kerstin Werner, whose life has just come out of joint - her marriage is broken and her husband Jürgen on the jump to another, younger woman.
바바라
Production Design
동독에 거주하는 소아과 여의사 바바라는 출국 신청서를 냈다는 이유로 수도 베를린에서 시골의 작은 병원으로 좌천당한다. 정부의 치밀한 감시와 압박으로 숨조차 쉴 수 없는 나날을 이어가는 그녀에겐 서독에 있는 연인과 서독으로의 탈출만이 삶의 유일한 희망이다. 새로운 직장과 동료, 자전거를 타고 오가며 눈앞에 펼쳐지는 여름날의 아름다운 풍경과 눈부신 햇살, 그녀에게 따뜻하게 다가가는 그 모든 것들은 무의미할 뿐이었다. 하지만 냉담함과 무관심으로 일관하는 바바라를 따뜻하게 배려하는 동료 의사 안드레와 동독 청소년 작업소에서 강제 노동과 학대에 시달리던 어린 소녀 스텔라와 만나 교감하면서 바바라의 마음은 조금씩 흔들리기 시작한다. 꿈에 그리던 탈출을 감행하기로 한 날은 다가오고, 바바라는 누구도 예상치 못한 선택을 하게 되는데..
The Fire
Production Design
Judith decides to go on her own to the salsa-dancing night, even though her boyfriend, with whom she goes there every week, can’t accompany her. A stranger, with whom she briefly dances, offers to walk her home. Next morning, upon returning home, Judith refuses at first to accept that she’s a rape victim, but in the end decides to go to a doctor and press charges - which prove inadequate to have the rapist convicted. Under the influence of sweeping bodily and mainly psychological oscillations, Judith decides she has to follow an unorthodox path in order to prove the perpetrator’s guilt.
옐라
Production Design
옐라는 실패한 결혼생활과 부서진 꿈을 뒤로한 채 새로운 삶을 찾아 고향을 떠나기로 결심한다. 무엇도 그녀를 막을 수 없다. 심지어 정신이상자인 전 남편이 그녀가 떠나던 날 교통 사고를 일으켜도, 그녀의 앞을 막지는 못한다. 젊은 이사 필립에게 비서직을 제안 받은 후 옐라의 인생은 바뀌기 시작한다. 투자 사업 쪽에는 전혀 경험이 없지만, 아름다운 외모와 도도함을 무기로 협상에 능력을 발휘하는 옐라. 이사 필립과의 애정 관계도 희망적이다. 하지만 허공에서 이상한 소리가 들리고 기묘한 사건들이 옐라를 괴롭힌다. 그녀의 새 인생은 현실이라고 하기에는 너무 완벽했던 걸까? 베를린영화제에서 여우주연상을 수상한 배우 니나 호스의 열연이 빛나는 작품.
유령
Production Design
잃어버린 딸을 찾아 베를린을 정기적으로 방문하는 프랑수아즈. 청소년 보호소에 몸을 의탁하게 된 니나와 보호소에서 만난 토니. 세상과의 소통을 간절히 희망하는 소외된 세 여자는 불안정해 보이지만 친밀함으로 연결되어 있다. 우연히 프랑수아즈는 니나를 만나 그녀에게서 신기할 정도로 자신을 닮은 모습을 발견한다. 또한 잃어버린 딸의 어린시절 얼굴에 난 상처와 같은 상처를 니나의 얼굴에서 발견하고 새로운 희망을 찾는다.
Something to Remind Me
Production Design
Middle-aged lawyer Thomas meets Leyla at the pool. After their paths keep crossing, he asks her out on a date. Somewhat to his surprise she agrees. The next morning Thomas awakes to find Leyla and his laptop, which contains vital case files, missing.
내가 속한 나라
Production Design
좌파 테러리스트였던 부모로 인해 15년간 항상 쫓기는 생활을 해야 하는 잔느는 다른 십대소녀들처럼 유행하는 옷도 입지 못하고 남자 친구도 사귀지 못한다. 호텔에서 가지고 있던 돈을 잃게 되자 이들은 어쩔 수 없이 독일로 돌아가게 되는 상황에 처하게 된다.
Places in Cities
Production Design
Mimmi is a very lonely girl, not knowing what to do with her life. On the search for friends and boyfriends, she wanders around alone in different cities.
필로티넨
Production Design
Drifters tells of Karin, a past-her-prime cosmetics saleswoman, with her increasing exasperation with her life and her dreams of leaving it all behind and living in Paris. An unlikely but entertaining plot develops, where anything can happen.
Keine Hand wäscht die Andere
Set Designer
On the run from her criminal Italian husband, a young French woman meets a German lover in West Berlin who offers her shelter but who also gets entangled in her threatened life ever deeper.