Aida Harumitsu

참여 작품

나디아, 나빌레라
Remetteur de médaille Japon
이 섬세한 성장드라마는 결코 명확한 결론이나 확신을 제시하지 않은 채, 은퇴의 기로에 선 나디아가 파티에서 술에 취하고, 노래방에서 왁자지껄 어울리고, 올림픽 선수촌에 배포된 콘돔을 사용하고, 목적없이 도쿄 시내 길거리를 배회하는 내내 관조적인 자세를 유지한다. 수영 선수로서의 자아를 상실한 나디아에게 마침내 찾아온 자유는 달갑지만 않을 것이고, 감독은 애써 그녀에게 답변을 강요하지 않는다. 물을 떠나 뭍에 오른 나디아는 과연 날개를 펼치고 날아오를 수 있을까?
Bonjour Philippine
The man of her dreams is coming! So, Nanako is very excited. She cleans her room, which she doesn't usually do, and even puts up some flowers to wait for him. Then Takano arrives. The story is set in a one-room flat and depicts a slightly dry and "modern" love story. The protagonist, Nanako, seems to be very fussy about music, but the author's sense of rhythm also pervades the whole story. The timing of the dialogue, the use of sound effects and the tempo of the story are all exquisite. The title comes from a French word game in which a boy and a girl share two seeds of fruit and say "bonjour philippine" to each other the next time they meet.