Vassar Clements

참여 작품

The Tao of Bluegrass: A Portrait of Peter Rowan
Self
There are only a few Bluegrass Boys still around that played with the Father of Bluegrass, Bill Monroe. Peter Rowan was a bluegrass boy in the 1960's for only a short time, but Bill's influence and musical knowledge still resonates with Peter. Even as he branched out into his own music after leaving Bill's band, his bluegrass roots were never far away. This portrait of Peter expands beyond his music to his artistic and spiritual endeavors spanning four decades giving the viewer an in-depth look at a true legend within our Americana musical history. His lyrical quality and melodies are memorable; influencing the next generation of musicians, sharing what Bill taught him and what he has learned being a troubadour traveling the world.
내쉬빌
Vassar Clements
일군의 컨트리 음악 관련 종사자들이 음악제에 참여하기 위해 컨트리 음악의 도시로 유명한 내쉬빌을 찾는다. 하지만 내쉬빌에서는 차기 대통령 후보 선전이 한창이다. 이와 맞물리면서 컨트리 음악제는 대통령 후보를 알리기 위한 선전 도구로 전락한다. 로버트 올트먼이 이 영화에서 소재 삼고 있는 컨트리 음악은 순수한 미국적 음악과는 거리가 멀다. 바로 추악한 미국의 이면을 보여주는 장치로 사용되는 것이다.