Du Junlin

참여 작품

160 Years Old
Editor
A father who cannot cure his own stubborn illness, a professor mother who struggles with existential questions, a son who is confused and precocious, a giant tortoise that suddenly leaves, and a sentimental grandfather who passed away. The uncle cannot finish reading THE OLD MAN AND THE SEA. The aunt won't get married. The grandfather is his own daughter's enemy. The uncle does not want to return from the Philippines. And an unborn child. Summer goes, and autumn comes. Things remain, but people change.
카일리 블루스
First Assistant Camera
비간의 영화 세계에서 과거, 현재, 미래의 시간 구분은 무용하다. 시간성을 전제하는 각기 다른 공간들 역시 얼마든지 연결되고 병치되며 공존할 수 있다는 뜻이다. 비동시적인 것의 동시적 존재, 혹은 그러한 상태가 비간의 장편 에 정확히 기입되어 있다. 감옥에서 출소한 첸은 조카 웨이웨이를 찾아 카일리를 떠나 전위안으로 향한다. 그 길목에서 그가 당도한 곳은 가상의 천변 마을 당마이. 그곳에서 첸은 과거와 미래 혹은 상상과 꿈의 세계에서 온 듯한 인물들과 조우한다. 이때 카메라는 압도적이고 장대한 롱테이크로 당마이의 시공간을 신나게 오고 가고, 그 사이 인물들과 사건은 마주쳤다 분기하다 다시 만나길 거듭한다. 연속적인 내러티브에의 욕망을 거둬낸 비간의 세계에서 인물들은 죽음의 세계조차 뛰어넘어 다르게 살고 또 계속 살아 있다. (2021년 26회 부산국제영화제/ 정지혜)