Producer
Carlos lives in a boarding school in the centre of Bogotá and longs to spend Christmas with his family. The circumstances around him force him to assume the male stereotype, in open contradiction to his true being. In private, Carlos acknowledges his sensitivity, his fragility and moves towards other forms of masculinity. At his 16 years of age, Carlos explores his sexual identity, discovers his fears, his desires, and all the things that real men never show.
Producer
파라과이의 원주민, 아요레오 토토비에고소데 부족. 지난 수세기 동안 외부와의 접촉 없이 나무와 동물들에 둘러싸여 살던 이들이 급속한 산림 파괴로 생활 터전을 빼앗기고 있다. 파즈 엔시나 감독은 아요레오족의 신화와 역사, 현실을 엮어, 파괴된 마을과 공동체를 뒤로하고 황폐한 평원을 배회하는 소녀의 이야기를 창조한다. 에아미, 아요에로 원주민들의 말로 숲과 세계를 뜻하는 이름을 가진 소녀의 이야기다.
Co-Producer
Two moments in the life of Pedro. First in 1997, he lives with his family in Rio de Janeiro and works at Gás do Brasil, a company that is undergoing a tough restructuring process, with layoffs and early retirements. Soon, privatization will come. In the second moment, two years later, Pedro lives retired in his hometown Barbosa, in the company of his childhood memories, his dog and his girlfriend. By interweaving these two moments in time, we put ourselves in Pedro's skin and experience his fears and delights.
Executive Producer
Germany, Baltic Sea coast, May 1945, a few days before the end of World War II. A small Soviet patrol arrives at an isolated house where an elderly baroness gives shelter to a group of orphan girls and a boy who is determined to continue the fight.
Producer
다니엘은 신축 중인 건물에서 잡부로 일하며 먹고 잔다. 자유롭고 반항적인 성격 탓에 가끔씩 침입하는 정체 모를 정신병자 외에 그를 찾는 이도 별로 없다. 소니아와의 순탄치 못한 관계에 괴로워하면서도 서로의 묻혀진 진심을 찾아 파고 들어간다.
Co-Producer
개인적인 여정을 고요하게 담은 영화. 배가 아르헨티나 최남단 지점에 정박하자, 선원인 패럴은 어머니의 생사를 확인하려고 20년만에 고향을 방문한다. 패럴은 술을 마시면서 시간을 보내다 집에 도착한다. 하지만 20년 만에 돌아온 집에서 노환으로 누운 어머니를 만나는 기쁨도 잠시, 패럴은 예상치도 못했던 가족의 비밀을 알게 된다.????리산드로 알론소 감독은 전통적인 관찰 방식으로 패럴의 무심함을 관찰한다. 카메라가 담은 패럴의 삶은 지루하고, 그는 남겨두고 온 사람들에 대해 무還?求? 아르헨티나의 설원을 익스트림 롱샷으로 담은 장면에서 패럴의 침묵과 느릿한 걸음걸이는 영화의 차가운 기운과 어울린다. 시종일관 정적으로 움직이는 카메라는 패럴의 삶뿐만 아니라 우리의 삶이 더 나아갈 곳이 없다는 것을 보여준다. 서서히 비극을 전개하면서, 패럴이 고뇌하는 순간마다 미세한 감정을 잡아내는 연출력이 돋보이는 작품이다.
Producer
조르주 심농의 소설을 원작으로 한 벨라 타르의 최신작으로 살인 현장을 목격한 이후 인생이 바뀐 한 남자의 이야기를 담고 있다. 장르적으로 느와르에 속할뿐만 아니라 제작 과정에서 프로듀서가 자살하는 등 우여곡절을 겪었던 영화. 빛보다 어둠이 두드러지는 배경 위에 한 톤 한 톤 높아져 가는 말다툼과 곧바로 이어지는 불편한 정적에 분절되지 않은 롱테이크가 결합되어 장르적 긴장감을 더해준다.
(제9회 전주국제영화제) 영화는 어떤 언어로도 설명될 수 없는 독특한 시각적 경험이다. 이 사실을 굳게 믿는다면, 벨라 타르의 영화를 절대 놓쳐서는안 된다. 는 이후 7년 만에 완성한 ‘영화몽상가’ 벨라 타르의 신작이다. 모두 28개의 쇼트로만 구성된 이 영화는 배에서 기차로 이동하는 인파를 보여주는 오프닝 항구 신에만 13분짜리 롱 테이크를 활용할 정도로 특유의 영상미학을 구축한다. 그렇다고 그의 영화가 단순히 카메라워킹을 자랑하는 것은 아니다. 이것은 순수한 경험의 영화다. 관객은 영화 속 캐릭터들과 함께 시간의 경과와 침묵을 피부로 느낀다. 중반까지 어느 한 장면조차 쉽게 파악할 수 없지만, 바로 그런 불확정성이 스크린을 긴장감으로 가득 채운다. 안개 속을 거닐듯이, 한 인물의 부조리함을 뒤쫓으면서 인식의 지도가 그려진다. 범죄소설의 대가 조르주 심농의 동명소설을 영화화한 는 바닷가 기차역에서 야간 근무하는 가난한 전철원 마로인이 거액이 담긴 가방을 슬쩍 가로채면서 사건이 발생한다. 결국 마로인은 돈을 욕심 낸 대가로, 우발적으로 살인의 덫에 빠져든다. 고딕 스타일의 암울함이나 느와르의 냉혹한 법칙이 흐르는 이 세계는 오손웰즈의 이나 캐롤 리드의 를 떠올리게 만든다. 심농이 기존의 범죄소설에 볼 수 없던 독특한 심리묘사를 이끌어낸 것처럼, 타르 역시 인간의 어두운 내면을 투박하게 날것 그대로 포착해낸다. (전종혁)
Co-Producer
Long ago in the Iron Age, a shadow loomed over a lonely village. For generations, the village youths are stolen from their families and delivered as sacrifice to a mythical beast - the Minotaur, that dwells beneath a great palace. Theo, haunted by the loss of his love in an earlier sacrifice is convinced that the beast isn't real and that his girl still lives as a slave within the palace.
Producer
It all begins at a party in Santiago, Chile, when a seemingly innocent gesture -- the offer of a ride home -- ends in a passionate night of lovemaking and intense conversation for young singles Bruno and Daniela. Shacked up at a flea-bitten motel for a one-night stand, the pair lingers deep into the night, alternating between powerful physical encounters and an ever-deepening emotional connection.
Producer
Every night, Soviet tractors comb the coast of Latvia looking for signs of anyone who could have infiltrated the Soviet border from the sea. One morning, three Soviet patrolmen discover a woman’s shoe in the sand and footsteps leading to the quaint little village of Liepaja.
Producer
German director Werner Schroeter invited his favourite opera singers to a 13th century abbey near Paris. There was no pre-planned action. There was no script, no continuity. On the other hand, there were precise constraints that provided the rules of the game: the setting, the Abbey of Royaumont, and the chosen participants. Each singer came accompanied by a person of his or her choice, and worked on an aria chosen by the director.
Producer
Late 16th century, persecuted protestantism and general dissatisfaction with the Catholic Habsburg rule in the Netherlands lead to large-scale plundering and vandalizing of churches, only harshening the Spanish Inquisition, sparkling the Eighty Years War.