Jiřina Jandová

참여 작품

Oil Lamps
In 1900, Stepha, the vivacious 30 year old daughter of a wealthy couple, agrees to marry her cousin Paul, who has accumulated large debts as an Austrian army officer. Paul refuses to work or to consummate the marriage, and then his health steadily declines.
Lítost
화장터 인부
주인공은 부족함 없는 부르주아적 생활을 영위하고 있는 중산 계급 시민이다. 언제나 ‘우리는 행복한 가족’이라 말하고 아내를 포함한 식구들에게 ‘천사’라고 부르는 그는 얼핏 보기에 마음씨 좋고 너그러운 가장으로 보인다. 하지만 곧 그는 편협한 나치 이데올로기에 물들어 유대인에 대한 살인과 밀고를 서슴지 않는 부역자로 변한다. 사람들 앞에서도 스스럼없이 그 생각들을 강요하기도 한다. ‘이 세상은 얼마나 아름다운가’ 혹은 ‘크리스마스는 삶에 있어 가장 행복한 시간’이라고 읊조리는 그에게 그것에 어울리지 않는 것들은 제거돼야 마땅한 것이다. 너무나 평안한 얼굴로 교수형을 집행하기도 하는 그는 이데올로기가 낳은 희생자나 다름없다.
The End of a Priest
A verger, who likes to dress as a priest, is invited, by one of the villagers, to be the pastor at a vacant church. The atheist teacher resents the pastor, and tries to embarrass him in various ways, including being caught with the local girl, Majka.
The Limping Devil
A baleful limping man walks through Prague. He is Asmodeus (Juraj Herz), the fiend of lustfulness, entertaining himself by putting together by magic couples of lovers. He only fails at the swimming pool. Zuzana (Jana Sulcová), the good-looking blonde, ignores the men whom the devil foists off onto her. She loves Honza (Václav Neckár) and the boy shares her feelings. The fiend is annoyed by the couple and tries to provoke a row. He sends heavy rain to force them into a hotel and then warns Zuzana's father by phone, but the young lovers manage to get out in time. Then the obstinate Asmodeus takes Honza in his sleep to the Institute for Emotional Disorders, where he shows him the ugly sides of love - hysteria, voyeurism, fetishism, suicide attempts...
Martyrs of Love
This three-part ballad, which often uses music to stand in for dialogue, remains the most perfect embodiment of Nemec’s vision of a film world independent of reality. Mounting a defense of timid, inhibited, clumsy, and unsuccessful individuals, the three protagonists are a complete antithesis of the industrious heroes of socialist aesthetics. Martyrs of Love cemented Nemec’s reputation as the kind of unrestrained nonconformist the Communist establishment considered the most dangerous to their ideology.
파티와 손님들(에 관한 보고서)
한 무리의 남녀들이 숲 속에서 피크닉을 즐기고 있다. 그런 그들 앞에 루돌프라는 남자와 일행들이 나타나 끌고 간다. 루돌프는 남녀들을 한 자리에다 묶어두고 장난치다가 파티 주최자인 중년 남성에게 혼나고, 남녀들은 중년 남성을 따라 숲 속 파티장으로 이동한다. 이윽고 파티가 시작하려던 도중 한 여자의 남편이 파티장을 떠났다는 사실이 밝혀진다.