Ivor Montagu

참여 작품

The Tramp and the Dictator
Self (archive footage) (uncredited)
A look at the parallel lives of Charlie Chaplin and Adolf Hitler and how they crossed with the creation of the film “The Great Dictator,” released in 1940.
Open Door: The Other Cinema
Avant-garde appeal on behalf of and made by the adventurous leftist London cinema, The Other Cinema, using the facilities provided by the BBC community programme unit.
Before Hindsight
Newsreels from the '30s constitute the bulk of this fascinating documentary, clearly illustrating that the public was fed an extremely biased view of events: straight propaganda, the stricture to provide entertainment, and the attempt to be objective all contributing to this. Lewis and producer Elizabeth Taylor-Mead have constructed their argument well, but it is Jonathan Dimbleby's brief comments towards the end that contain the crucial lesson: forty years on, the same forces work to distort our view of Northern Ireland. The film only indicates this to be the case, but it is precise and coherent enough to make the point with considerable force.
Scott of the Antarctic
Screenplay
The true story of the British explorer Robert Falcon Scott and his ill-fated expedition to try to be the first man to discover the South Pole - only to find that the murderously cold weather and a rival team of Norwegian explorers conspire against him
Another Shore
Associate Producer
A young Irishman comes up with an unusual plan to get the money to emigrate to Tahiti. One of the Ealing comedies.
Man: One Family
Director
An exposure of the fallacy of race myths; Nazi and Japanese theories about pure blood and master races are contrasted with scientific facts of mixed origins to prove that no nation or race can be considered inferior or superior.
Peace and Plenty
Director
DIrected by Ivor Montagu.
Spanish A.B.C.
Writer
A short film on Republican efforts to improve education standards during the Spanish Civil War.
Behind the Spanish Lines
Producer
Documentary short directed by Sidney Cole and Thorold Dickinson.
Behind the Spanish Lines
Writer
Documentary short directed by Sidney Cole and Thorold Dickinson.
사보타주
Associate Producer
어느날 밤, 시내 전체가 정전이 되고 사고가 발생한다. 경찰은 수사를 통해 누군가 고의로 꾸민 사보타지임을 밝혀내고 범인을 찾아나선다. 경찰은 시내에서 극장을 경영하고 있는 벌록을 유력한 용의자로 지목하고 그를 감시하도록 테드를 투입한다. 테드는 극장 옆 야채가게 점원으로 위장취업하여 벌록과 그의 부인 그리고 그녀의 어린 동생 스티브에게 접근하고, 테드는 벌록의 부인과 스티브에게 호감을 느끼게 된다. 한편, 테러 집단은 큰 폭탄을 이용한 사보타지를 계획하고 벌록에게 폭탄을 운반하는 임무를 맡긴다. 벌록을 미행하던 경잘은 그에게서 결정적인 단서를 찾아낸다. 토요일 오후 1시 45분까지 피카디리 광장으로 폭탄을 운반해야 하는 벌록은 테드가 자신을 감시하고 있는 것을 알고 초조해 한다. 그러는 사이에 새장에 실린 폭탄이 도착하고, 생각다 못한 벌록은 폭탄을 필름으로 위장한 뒤, 스티브에게 그것을 운반하도록 시킨다. 영화 필름인줄만 알고 심부름을 나선 스티브는 가는 길에 이것저것 구경하느라 시간 가는 줄 모른다. 결국 스티브가 탔던 버스는 광장에 도착하기도 전에 폭파하고 만다. 스티브의 사망소식을 확인한 누나는 벌록을 증오하며 결국 그를 죽인다. 그때 그녀를 찾아온 테드는 벌록의 시체를 발견하고 그동안 품어왔던 사랑을 고백하며 함께 도망가자고 제의한다. 한편 새장에 폭탄을 실어서 운반했던 노인은 자신의 새장이 단서가 되는 것을 두려워한 나머지 새장을 찾으러 극장을 찾았다가 경찰과 대치상황에 놓이게 된다. 결국 그 노인은 스스로 폭탄을 터뜨려 자살하고 경찰은 이 사고로 벌록도 같이 사망한 것으로 결론을 내린다. 테드는 흐느끼는 벌록 부인을 부축하며 영원히 함께 할 것을 다짐한다.
비밀 첩보원
Producer
유명 소설가 에드거 브로디는 비밀 검찰국장으로부터 스위스의 스파이 임무를 위탁받고, ‘아셴덴’이라는 가명과 지시를 받아 제네바로 떠난다. 그의 임무는 한 정체불명의 독일 스파이가 연합군 작전에 치명적인 지시를 못 받도록 막는 일이다. 아셴덴은 살인과 첩보 기술에 정통한 킬러이자 조수인 ‘장군’과 함께 일련의 살인과 음모에 개입된다. 스위스에서 그는, 또다른 동료인, 엘사라는 여인을 만나게 되고... 실수로 무고한 여행객을 죽인 뒤 죄책감을 느끼고 돌아가려고도 하지만, 장군의 보조로 초콜릿 공장에 주둔한 스파이 본부까지 추적하게 된다. 마지막에, 터키로 향한 기차 안에서 실제 스파이 ‘마빈’은 기차 폭발로 죽고, 장군도 적의 총에 맞아 죽는다. 살아남은 엘사와 브로디는 임무를 완벽히 수행하고, 스파이 일을 하지 않겠다는 편지를 국장에게 보낸다.
The Passing of the Third Floor Back
Associate Producer
The tenants of an old London boarding house spend their time in petty bickering and sniping until a mysterious stranger arrives at their door.
39 계단
Associate Producer
해니(로버트 도나트 분)는 캐나다에서 업무차 런던에 온다. 어느날 쇼구경을 갔다가 아나벨라(루시 맨하임 분)라는 묘령의 여인을 만난다. 이 여인은 해니를 따라 아파트까지 와서는 자신이 스파이이며 지금 쫓기고 있다고 말한다. 또한 스파이들이 영국 공군의 기밀을 외국에 넘기려 하고 있으며 자신이 그것을 막아야 한다고 한다. 그녀는 '39 계단'이라는 알 수 없는 암호를 이야기한다. 그러나 그날밤 아나벨라는 살해된다. 해니는 아나벨라가 얘기한 사람을 만나기 위해 스코틀랜드로 떠난다. 기차 안에서 해니는 자신이 아나벨라의 살인범으로 몰리고 있음을 발견한다. 또한 아나벨라를 살해한 스파이들에게도 쫓겨 해니는 파멜라(마델레인느 캐롤린 분)에게 도움을 청하나 거절당한다. 겨우 기차에서 탈출한 해니는 스코틀랜드의 어느 농가에서 하룻밤을 지내고 그 농가 아낙의 도움으로 다시 경찰의 추적에서 벗어난다. 구사일생으로 교수(고드프리 터얼 분)의 집에 도착한 해니는 교수가 스파이 두목이라는 것을 안다. 교수의 집에서도 탈출한 해니는 경찰에 가서 사실을 말하지만 아무도 믿어주지 않는다. 다시 경찰서에서 도망치게 되고 결국엔 파멜라의 신고로 경찰로 위장한 스파이들에게 잡히고 만다. 파멜라가 위험하다고 느낀 스파이들은 파멜라와 해니를 수갑으로 묶어 두지만 해니는 또다시 탈출한다. 결국 파멜라도 해니의 말을 믿게 되고 스파이 두목인 교수가 39계단에게 경고를 하려하며 런던 극장에서 기밀을 넘겨받아 국외로 탈출하려한다는 사실을 알게 된다. 파멜라는 런던 경시청에 가서 사실을 알리나 이들 또한 믿지 않는다. 런던 극장으로 간 해니는 뛰어난 기억력을 자랑하는 '미스터 메모리'라는 사람이 바로 기밀을 두뇌에 저장한 사람이며 이 자를 데리고 가려 한다는 것을 알게 된다.
My Heart Is Calling
Associate Producer
Musical comedy. An opera singer falls for a stowaway on the way to Monte Carlo
Wings Over Everest
Director
A documentary about the first flight over Mt Everest.
나는 비밀을 알고 있다
Associate Producer
로런스 가족은 스위스에서 휴가를 즐기고 있다. 스키트 선수인 아내 질 로런스(에드나 베스트)는 경쟁 선수인 레이먼 러빈(프랭크 보스퍼)와 상대도 하고 스키점프 선수인 루이 베르나르(피에르 프레즈나이)와 교류하기도 한다. 그러나 질과 같이 춤을 추던 루이가 갑자기 총에 맞고, 루이는 질에게 중요한 정보를 알려주고 죽는다. 질로부터 소식을 들은 밥(레슬리 뱅스)은 루이의 방으로 들어가 그가 남긴 메모를 찾아낸다. 한편 이 음모에 연루된 레이먼은 밥과 질의 딸인 베티(노바 필빔)을 유괴해 인질로 삼고, 밥과 질은 음모를 막는 동시에 딸을 되찾아되는 상황에 직면한다.
King of the Ritz
Writer
While working at a top hotel, the head porter falls in love with a wealthy female guest.
Melody of the World
himself
An impression of the state of the world in 1929, contrasting similarities and differences in religion, customs, art and entertainment from all over the world. The film is constructed like a symphony.
Bolibar
Editor
Hessian officers' flirtations with an artist's daughter accidentally give signals to the attacking English.
Bluebottles
Director
As criminals assemble for a convention, a policeman investigates and is abducted. A young woman finds his whistle and blows it. The full forces of the law assemble. The confrontation between order and disorder ensues, with our heroine caught up in it.
The Tonic
Director
The family of the very wealthy but infirm Great Aunt Louisa await her untimely demise in the hopes of inheriting her great fortune.
Daydreams
Director
A young cleaning woman in a boarding-house relieves the drudgery of her job by daydreaming that a foreign student at the house, who she believes is interested in her, is actually a wealthy nobleman who sweeps her off on a romantic journey.
이지 버츄
Editor
Larita Filton is named as correspondent in a scandalous divorce case. She escapes to France to rebuild her life where she meets John Whittaker. They are later married, but John's well-to-do family finds out Larita's secret.
다운힐
Editor
Roddy, first son of the rich Berwick family, is expelled from school when he takes the blame for his friend Tim's charge. His family sends him away and all of his friends leave him alone. Through many life choices that don't work out in his favor, Roddy begins to find his life slowly spiraling out of his control.
Blighty
Story
A chauffeur becomes an officer and later cares for his master's widow and child.
하숙인
Title Graphics
런던에서 금발 미녀를 대상으로 한 연쇄살인사건이 일어난다. 그 무렵 번팅 부부의 집에 낯선 사나이가 방을 얻는다. 번팅 부부의 딸 데이지는 경찰관인 남자친구 조에게 사나이를 조사해볼 것을 제안한다. 안개 낀 밤만 되면 외출을 하고 금발여인의 초상화에 신경질적인 반응을 보이는 등 여러 가지로 의심스러운 행동을 하는 사나이의 뒤를 캐던 조는 그를 연쇄살인의 범인으로 지목한다. 그러나 진짜 범인이 잡히면서 사나이는 누명을 벗고 데이지는 그에 대한 자신의 사랑을 확인한다.
하숙인
Editor
런던에서 금발 미녀를 대상으로 한 연쇄살인사건이 일어난다. 그 무렵 번팅 부부의 집에 낯선 사나이가 방을 얻는다. 번팅 부부의 딸 데이지는 경찰관인 남자친구 조에게 사나이를 조사해볼 것을 제안한다. 안개 낀 밤만 되면 외출을 하고 금발여인의 초상화에 신경질적인 반응을 보이는 등 여러 가지로 의심스러운 행동을 하는 사나이의 뒤를 캐던 조는 그를 연쇄살인의 범인으로 지목한다. 그러나 진짜 범인이 잡히면서 사나이는 누명을 벗고 데이지는 그에 대한 자신의 사랑을 확인한다.
Defence of Madrid
Cinematography
This cinematic travelogue consists of three parts. In the first part, texts and small maps are our guides through Madrid in 1936. We see pictures of daily life against the background of the fascist shillings. A sad portrait of destroyed houses, the search for survivors under the rubble, and children's corpses in small wooden coffins. Central to the second part is the defence of liberty. Images from the front alternate with fragments of the besieged city. The last part deals with the aid given to and still needed by the town; an appeal is made to give money for medicines. This film breathes an unfaltering belief in a favourable close: unconditional victory. At the time, the film was a great success and yielded a lot of money for medical aid to Spain.
Defence of Madrid
Director
This cinematic travelogue consists of three parts. In the first part, texts and small maps are our guides through Madrid in 1936. We see pictures of daily life against the background of the fascist shillings. A sad portrait of destroyed houses, the search for survivors under the rubble, and children's corpses in small wooden coffins. Central to the second part is the defence of liberty. Images from the front alternate with fragments of the besieged city. The last part deals with the aid given to and still needed by the town; an appeal is made to give money for medicines. This film breathes an unfaltering belief in a favourable close: unconditional victory. At the time, the film was a great success and yielded a lot of money for medical aid to Spain.