Peter Viertel

출생 : 1920-11-16, Dresden, Germany

사망 : 2007-11-04

참여 작품

매지션:디 애스토니싱 라이프 앤 워크 오브 오손 웰스
Self - Writer and Orson's Friend (archive footage)
The extraordinary life of Orson Welles (1915-85), an enigma of Hollywood, an irreducible independent creator: a musical prodigy, an excellent painter, a master of theater and radio, a modern Shakespeare, a magician who was always searching for a new trick to surprise his audience, a romantic and legendary figure who lived only for cinema.
Cinema's Exiles: From Hitler to Hollywood
Himself (archive footage)
Eight hundred German filmmakers (cast and crew) fled the Nazis in the 1930s. The film uses voice-overs, archival footage, and film clips to examine Berlin's vital filmmaking in the 1920s; then it follows a producer, directors, composers, editors, writers, and actors to Hollywood: some succeeded and many found no work. Among those profiled are Erich Pommer, Joseph May, Ernst Lubitsch, Fritz Lang, Billy Wilder, and Peter Lorre. Once in Hollywood, these exiles helped each other, housed new arrivals, and raised money so others could escape. Some worked on anti-Nazi films, like Casablanca. The themes and lighting of German Expressionism gave rise in Hollywood to film noir.
The Well
Tracing Orson Welles time in Spain.
추악한 사냥꾼
Novel
존 윌슨은 유능한 영화감독이다. 그러나 그는 이윤을 앞세우기 보다 자기 나름대로의 활약을 앞세운다. 폴 랜더즈는 제작자로서 당연히 이윤을 추구한다. 랜더즈를 백인시하는 존 윌슨이라는 랜더즈가 제작하려는 영화의 감독을 맡는다. 후배이자 작가인 피트 버릴에게 대본의 수정을 의뢰하고 촬영 현장인 아프라카에 같이 가기로 한다. 존 윌슨은 아프라카에 가면 영화촬영 보다는 코끼리 사냥을 하려고 속으로 벼르고 있다. 실제론 선발대로 아프라카에 도착하자 사냥에만 열을 올린다. 로케 현장물색등엔 관심도 없다. 그런 와중에서도 스탭들은 촬영준비에 바쁘다. 존 윌슨은 코끼리 사냥이 나쁘다는걸 알면서도 죄많은 자기는 자연을 파괴하는 그런 행위를 해야한다는 것. 피트는 그런 존을 말리지만 막무가내이다. 2,3일 뒤에 주연급 배우등, 촬영장비, 인원 등이 모두 도착한다. 존은 지벨린스키 라는 운영업자에게 부탁 코끼리 사냥에 나간다. 코끼리 사냥은 특히 새끼가 딸린 암컷들이있는 곳에서는 위험하다. 존이 노리는건 아주 큰 숫코끼리다. 촬영준비가 다 됐는데 비가와 촬영할 수 없다는 구실로 존은 코끼리 사냥만을 생각한다. 날씨가 좋아서 막 촬영할 참인데 코끼리떼를 발견했다는 토인의 전갈, 랜더즈의 만류를 뿌리치고 달려간다. 과연 큰 코끼리와 대결...
추악한 사냥꾼
Screenplay
존 윌슨은 유능한 영화감독이다. 그러나 그는 이윤을 앞세우기 보다 자기 나름대로의 활약을 앞세운다. 폴 랜더즈는 제작자로서 당연히 이윤을 추구한다. 랜더즈를 백인시하는 존 윌슨이라는 랜더즈가 제작하려는 영화의 감독을 맡는다. 후배이자 작가인 피트 버릴에게 대본의 수정을 의뢰하고 촬영 현장인 아프라카에 같이 가기로 한다. 존 윌슨은 아프라카에 가면 영화촬영 보다는 코끼리 사냥을 하려고 속으로 벼르고 있다. 실제론 선발대로 아프라카에 도착하자 사냥에만 열을 올린다. 로케 현장물색등엔 관심도 없다. 그런 와중에서도 스탭들은 촬영준비에 바쁘다. 존 윌슨은 코끼리 사냥이 나쁘다는걸 알면서도 죄많은 자기는 자연을 파괴하는 그런 행위를 해야한다는 것. 피트는 그런 존을 말리지만 막무가내이다. 2,3일 뒤에 주연급 배우등, 촬영장비, 인원 등이 모두 도착한다. 존은 지벨린스키 라는 운영업자에게 부탁 코끼리 사냥에 나간다. 코끼리 사냥은 특히 새끼가 딸린 암컷들이있는 곳에서는 위험하다. 존이 노리는건 아주 큰 숫코끼리다. 촬영준비가 다 됐는데 비가와 촬영할 수 없다는 구실로 존은 코끼리 사냥만을 생각한다. 날씨가 좋아서 막 촬영할 참인데 코끼리떼를 발견했다는 토인의 전갈, 랜더즈의 만류를 뿌리치고 달려간다. 과연 큰 코끼리와 대결...
Five Miles to Midnight
Adaptation
Immediately after Lisa declares that she is leaving her immature, abusive, but easy-going husband Robert, he is reported dead in a plane crash. Secretly still alive, he convinces her to collect his life insurance, although she knows that it's a bad idea. Lisa must contend with the complications of the scheme, which involve an aggressive suitor, Robert's jealousy, and her own guilt.
Five Miles to Midnight
Screenplay
Immediately after Lisa declares that she is leaving her immature, abusive, but easy-going husband Robert, he is reported dead in a plane crash. Secretly still alive, he convinces her to collect his life insurance, although she knows that it's a bad idea. Lisa must contend with the complications of the scheme, which involve an aggressive suitor, Robert's jealousy, and her own guilt.
노인과 바다
Screenplay
어부 산티아고는 한참 동안 고기를 한 마리도 못 잡자 마을사람들에게 놀림당한다. 하지만 소년 마놀라는 따뜻하게 그를 감싸준다. 산티아고는 사람들의 냉대에도 불구하고 바다로 다시 나간다. 거대한 고기를 만난 노인은 사투를 벌인 끝에 대어를 낚게 된다. 그리고 기쁜 마음으로 마을을 향하지만 이번엔 상어떼들의 습격에 맞서 싸워야만 한다.
해는 또다시 뜬다
Screenplay
헤밍웨이는 이 소설로 처음으로 확실한 성공을 거두었다. 비관적이지만 활기 넘치는 이 소설은 프랑스와 스페인에 체류하고 있는 목적 없는 망명자들, 곧 헤밍웨이 때문에 유명해졌지만 그 자신은 경멸했던, 전후의 '잃어 버린 세대'를 다루고 있다. 이 작품으로 그는 처음으로 남의 이목을 끌게 되었는데, 그는 여생을 주목의 대상이 되기를 추구하면서도 한편으로는 싫어했다.
반역
Screenplay
제2차세계대전 중인 1944년 말. 독일군의 라인강 방어선을 뚫고 독일 본토로 진격하기 직전인 미군은 독일군의 정보를 수집하기 위해 독일군 포로 2명을 스파이로 침투시키기로 결정하는데...
Roughshod
Story
Rancher Clay and his brother, Steve, head out across the Sonora mountain pass, followed by Lednov, an ex-con seeking revenge on Clay for putting him behind bars. Clay and Steve unexpectedly cross paths with a group of dance hall girls -- including Mary, Marcia and Helen -- whose stagecoach has broken down, and help them get to the nearest ranch, where Lednov unfortunately catches up to Clay.
We Were Strangers
Screenplay
China Valdes joins the Cuban underground after her brother is killed by the chief of the secret police, Ariete. She meets and falls in love with American expatriate Tony Fenner. Tony develops a plan to tunnel under the city's cemetery to a plot owned by a high official, assassinate him, and blow up the whole Cuban hierarchy at the ensuing state funeral. Together with a band of dedicated revolutionaries, they begin digging.
The Search
Writer
In postwar Germany, a displaced Czech boy, separated from his family during wartime, is befriended by an American GI while the boy's mother desperately searches for him.
The Hard Way
Screenplay
Helen Chernen pushes her younger sister Katherine into show business in order to escape their small town poverty.
파괴 공작원
Screenplay
캘리포니아의 항공기 제조 공장, 이곳에서 일하던 배리(Barry Kane: 로버트 커밍 분)는 친구와 함께 휴식 기간에 공장을 나오다가 우연히 프라이(Frank Fry: 노먼 로이드 분)라는 사람을 만나게 된다. 그때 공장에서 화제가 발생하고 그 방화사건에 배리의 친구가 희생을 당하게 된다. 갑작스런 친구의 죽음을 슬퍼하고 있던 배리는 방화범이라는 누명을 쓰고 경찰의 수사에서 용의자로 지목된다. 그가 친구에게 건네준 소화기가 휘발유로 가득차 있었다는 것과 우연히 마주쳤던 프라이라는 직원을 찾을 수 없다는 이유 때문이다. 도망자의 신세가 되어 프라이를 추적하는 배리, 도중에 인기 모델인 팻(Patricia Martin: 프리실라 레인 분)을 만나게 되는데 그녀는 처음엔 그를 믿지 않다가 결국 그와 함께 범인 추적에 나선다. 우여곡절 끝에 뉴욕에 도착한 배리 일행. 그들은 그 방화사건 뒤에 아메리칸 나치 조직이 있음을 알게 되는데.