Wayne Wang
출생 : 1949-01-12, Hong Kong, China
약력
From Wikipedia, the free encyclopedia.
Wayne Wang (born January 12, 1949) is a Chinese American film director.
Description above from the Wikipedia article Wayne Wang, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.
Writer
암으로 죽어가는 어머니를 돌보기 위해 가족이 사는 샌프란시스코로 돌아온 아들이 겪는 하룻 동안의 이야기로, 재미교포 사회의 한 단면을 현실적으로 그리고 있다.
Director
암으로 죽어가는 어머니를 돌보기 위해 가족이 사는 샌프란시스코로 돌아온 아들이 겪는 하룻 동안의 이야기로, 재미교포 사회의 한 단면을 현실적으로 그리고 있다.
Director
호텔에서 우연히 만난 커플에게 흥미를 느낀 작가가 그들을 대상으로 무한한 상상의 소설을 쓰게되는 내용의 영화
Director
Documentary about Cecilia Chiang, "the mother of the true Chinese cuisine."
Director
미국 화교출신 작가인 리사 시의 소설을 원작으로 19세기에 사회에서 억압받던 전족 여성들이 우정과 사랑을 나누며 서로를 위안한다는 이야기이다.
19세기 중국 청나라시대 후난성, 신분은 다르지만 비밀문자를 통해 시와 글을 주고받으며 평생에 걸친 우정을 쌓았던 설화와 릴리 두 여인의 삶을 그린 작품
Self
Tells the history and importance of The National Film Registry, a roll call of American cinema treasures that reflects the diversity of film, and indeed the American experience itself.
Self
It Came from Kuchar is the definitive, feature documentary about the legendary, underground filmmaking twins, the Kuchar brothers. George and Mike Kuchar have inspired two generations of filmmakers, actors, musicians, and artists with their zany, "no budget" films and with their uniquely enchanting spirits.
Director
Chinatown is an evocative place. It exists in our cities, in our imaginations, on our television screens, and in our memories. It is at once a sprawling, vibrant immigrant community and a forgotten strip mall of buffet restaurants.
Himself
A chance encounter with a sober student reveals the mystery of a woodland wonder that has left a mark on his youthful psyche just as it leaves huge footprints on the forest floor. A short meditation on a tall terror in the trees that shade shadowy giants from the glare of sanity.
Director
A pregnant San Francisco Chinese teenage immigrant named Sasha tells of life in America.
Producer
The film follows Mr. Shi, a retired widower from Beijing. When his only daughter, Yilan, who lives in Spokane, Washington and works as a librarian, gets divorced, he decides to visit her to help her heal. However, Yilan is not interested. She tries keeping an emotional distance but when this finally fails she begins physically avoiding her father. He confronts her about an affair with a married Russian man and she, in turn, lets loose about all the gossip she'd heard as a young girl about his alleged affair with a female colleague back in China.
Director
The film follows Mr. Shi, a retired widower from Beijing. When his only daughter, Yilan, who lives in Spokane, Washington and works as a librarian, gets divorced, he decides to visit her to help her heal. However, Yilan is not interested. She tries keeping an emotional distance but when this finally fails she begins physically avoiding her father. He confronts her about an affair with a married Russian man and she, in turn, lets loose about all the gossip she'd heard as a young girl about his alleged affair with a female colleague back in China.
Self
Hollywood Chinese is a captivating look at cinema history through the lens of the Chinese American experience. Directed by triple Sundance award-winning filmmaker, Arthur Dong, this documentary is a voyage through a century of cinematic delights, intrigues and treasures. It weaves together a wondrous portrait of actors, directors, writers, and movie icons who have defined American feature films, from the silent era to the current new wave of Asian American cinema. At once entertaining and enlightening, Hollywood Chinese reveals long-untold stories behind the Asian faces that have graced the silver screen, and weaves a rich and complicated tapestry, one marked by unforgettable performances and groundbreaking films, but also by a tangled history of race and representation.
Director
수줍음 많은 뉴올리안즈의 주방용품 가게 점원 죠지아 바이어드는 어느날 자신이 큰 병에 걸려있으며 앞으로 살 날이 몇 주 남지 않았다는 청천벽력 같은 선고를 듣게 된다. 그녀는 꿈에 그리던 유럽의 휴양지로 '마지막 여행'을 결심하는데, 더 이상 잃을 것이 없다고 생각한 그녀는 그곳에서 대담한 모습으로 변신한다. 그런 그녀의 변신은 주위 사람들에게 큰 영향을 미치는데...
Director
세 살 때 엄마로부터 버림받은 열 살짜리 소녀가 아빠와 함께 플로리다의 작은 마을로 이사 온다. 어느 날 그곳의 한 수퍼마켓에서 버려진 강아지를 발견한 소녀는, 수퍼마켓의 이름인 '윈-딕시'와 같은 이름을 붙여주고는 집으로 데려와 키우게 된다. 둘은 단짝 친구처럼 늘 붙어다니며 동네 사람들과 다양한 관계를 맺게 되고, 점점 잃어가던 아빠와의 관계도 회복해나간다.
Director
사랑이 이루어지는 도시, 뉴욕 맨하탄. 매니저 승진을 꿈꾸는 호텔 직원 마리사(제니퍼 로페즈)는 우연히 생긴 오해로 유력한 상원의원 후보이자 뉴욕 최고의 인기남인 크리스토퍼 마샬(랄프 파인즈)의 데이트 신청을 받게 된다. 한순간이지만 마치 다른 세상에 온 것 같은 달콤한 경험을 하게 된 마리사. 하지만 12시가 되기 전에 집으로 돌아가야 하는 신데렐라처럼, 마샬과의 만남이 계속될수록 난처한 입장에 처하게 된다. 마샬은 마침내 자신을 사로잡은 신비한 여인 마리사를 상류층의 댄스파티에 초청하고, 주변의 응원 속에 파티장에 도착한 마리사는 나름대로 단호한 태도를 보이지만, 어렵기만 한 그녀가 선택해야만 하는 상황은 계속 이어진다. 진실을 털어 놓으면 사랑을 잃게 될까 봐 두려운 마리사. 매니저로 승진할 절호의 찬스만큼이나 절실한 마샬과의 사랑... 어느것 하나 놓칠 수 없는 갈등 앞에 흔들리는데...
Producer
돈많은 남자가 스트립걸을 꼬드겨 라스베거스 한 호텔 스위트 룸에서 '열락의 밤'을 보내려고 한다. 기간은 딱 3일, 키스도 삽입도 하지 못하는 조건을 내건 여자는 매일 밤 끈적한 애무로 남자를 사로잡는다. 남자는 여자를 원하지만 가질 수 없고 여자는 남자를 가질 수 있지만 원하지 않는 기묘한 상황. 두 사람의 터질듯한 긴장 속으로 웨인 왕은 작은 디지털 카메라를 들이민다.
Story
돈많은 남자가 스트립걸을 꼬드겨 라스베거스 한 호텔 스위트 룸에서 '열락의 밤'을 보내려고 한다. 기간은 딱 3일, 키스도 삽입도 하지 못하는 조건을 내건 여자는 매일 밤 끈적한 애무로 남자를 사로잡는다. 남자는 여자를 원하지만 가질 수 없고 여자는 남자를 가질 수 있지만 원하지 않는 기묘한 상황. 두 사람의 터질듯한 긴장 속으로 웨인 왕은 작은 디지털 카메라를 들이민다.
Director
돈많은 남자가 스트립걸을 꼬드겨 라스베거스 한 호텔 스위트 룸에서 '열락의 밤'을 보내려고 한다. 기간은 딱 3일, 키스도 삽입도 하지 못하는 조건을 내건 여자는 매일 밤 끈적한 애무로 남자를 사로잡는다. 남자는 여자를 원하지만 가질 수 없고 여자는 남자를 가질 수 있지만 원하지 않는 기묘한 상황. 두 사람의 터질듯한 긴장 속으로 웨인 왕은 작은 디지털 카메라를 들이민다.
Director
크리스마스 이브날 아빠가 엄마, 아델(수잔 서랜드 분)과 심하게 다투고 집을 나간 뒤 딸, 앤(나탈리 포트만 분)은 엄마와 단 둘이 살게 된다. 엄마는 요란한 옷차림, 단정치못한 몸가짐, 그리고 폭포수처럼 쏟아지는 말 등 어른이라기 보다는 천방지축 아이와 같은 모습이다.
앤은 그런 엄마가 늘 못마땅할 뿐만 아니라 불안하다. 그러던 어느날, 딸을 배우로 만들고 싶어하는 엄마는 가진 재산을 모두 통털어 벤츠를 산 후 비버리힐즈로 떠나자고 한다. 그러나 딸인 앤은 정든 고향을 떠나는게 못내 불만으로 둘의 다툼은 시간이 갈수록 심각해진다. 결국 그들은 라스베가스에 정착하고 침시링 하나밖에 없는 서민 아파트에 보금자리를 꾸민다. 둘 뿐인 이들 모녀... 아델은 늘 이방인처럼 꿈속의 세상을 동경하며 욕구불만에 차 있지만 현실주의의 앤은 세상을 있는 그대로 받아들이며 낯선 이국 땅에서의 생활을 시작한다. 항상 의견차이로 대립하는 모녀. 비버리힐즈는 과연 그녀들에게 행복을 가져다 줄 것인가?
Executive Producer
A Hawaii cop becomes the suspect in a series of killings after his would-be bride is murdered on their wedding day by a gang of bank robbers, and returns as a ghost, taking vengeance on her killers, the Lono Gang.
Producer
1997년, 15년째 특파원으로 홍콩에 살고 있는 영국인 환자 존. 그가 사랑하는 중국 여인 비비안, 그녀는 대부호 창의 애첩으로 결혼을 앞두고 있지만 존에 대한 미련에 갈팡질팡한다. 홍콩의 남아있는 나날들을 기록하던 존의 카메라에 잡힌 자포자기한 거리의 여자 진. 존은 진의 가슴아픈 사연을 통해 자신의 상처를 발견하게 되고, 돌아온 비비안의 품에서 최후를 맞이한다.죽음의 그림자와 함께 다가오는 홍콩반환의 소용돌이. 세사람을 통해 무슨 이야기를 하려는지는 충분히 알겠는데 웨인 왕다운 세련됨이 부족하다. 너무 오래 떠나 있었던 고향 이야기를 펼치는 탓인지 와닿는 것이 별로 없이 겉도는 느낌. 그러나 웨인 왕의 다른 작품에 비해서 실망이라는 소리지 작품 자체의 완성도는 있는 편이고, 동서양의 연기조화도 비교적 잘 이뤄진 편이다. 단 장만옥과 공리의 역할만 바꾸어 보았더라면….
Director
1997년, 15년째 특파원으로 홍콩에 살고 있는 영국인 환자 존. 그가 사랑하는 중국 여인 비비안, 그녀는 대부호 창의 애첩으로 결혼을 앞두고 있지만 존에 대한 미련에 갈팡질팡한다. 홍콩의 남아있는 나날들을 기록하던 존의 카메라에 잡힌 자포자기한 거리의 여자 진. 존은 진의 가슴아픈 사연을 통해 자신의 상처를 발견하게 되고, 돌아온 비비안의 품에서 최후를 맞이한다.죽음의 그림자와 함께 다가오는 홍콩반환의 소용돌이. 세사람을 통해 무슨 이야기를 하려는지는 충분히 알겠는데 웨인 왕다운 세련됨이 부족하다. 너무 오래 떠나 있었던 고향 이야기를 펼치는 탓인지 와닿는 것이 별로 없이 겉도는 느낌. 그러나 웨인 왕의 다른 작품에 비해서 실망이라는 소리지 작품 자체의 완성도는 있는 편이고, 동서양의 연기조화도 비교적 잘 이뤄진 편이다. 단 장만옥과 공리의 역할만 바꾸어 보았더라면….
Writer
브룩클린은 뉴욕에서 가장 많은 인구와 가장 오랜 역사를 자랑하는 도시로써 뉴욕인들의 향수를 자극하는 곳이다. 비니(빅터 아르고)는 그 곳에서 19년째 담배 가게를 해왔는데 이제 별로 돈벌이가 되지 않는 가게를 부동산 업자에게 팔기로 결심한다. 그런데 오랜 세월 동안 가게를 지켜온 오기(하비 카이틀)는 비니에게 담배 가게는 브룩클린 사람들의 정신적 쉼터와 같다며 가게를 닫지 말 것을 부탁한다. 오랜 고민과 갈등 끝에 비니는 결국 가게를 닫지 않기로 결정한다. 이에 따라 가게는 다시 브룩클린 사람들의 추억을 만들어가는 장소가 된다. (정은경)
Director
브룩클린은 뉴욕에서 가장 많은 인구와 가장 오랜 역사를 자랑하는 도시로써 뉴욕인들의 향수를 자극하는 곳이다. 비니(빅터 아르고)는 그 곳에서 19년째 담배 가게를 해왔는데 이제 별로 돈벌이가 되지 않는 가게를 부동산 업자에게 팔기로 결심한다. 그런데 오랜 세월 동안 가게를 지켜온 오기(하비 카이틀)는 비니에게 담배 가게는 브룩클린 사람들의 정신적 쉼터와 같다며 가게를 닫지 말 것을 부탁한다. 오랜 고민과 갈등 끝에 비니는 결국 가게를 닫지 않기로 결정한다. 이에 따라 가게는 다시 브룩클린 사람들의 추억을 만들어가는 장소가 된다. (정은경)
Director
잘 알려진 미국 작가인 '폴 오스터'가 각본을 쓴 영화. 브룩클린의 모퉁이에 있는 한 담배 가게에 다섯 사람이 등장한다. 14년간 일해온 이 담배 가게의 주인 오기는 하루도 빠짐 없이 똑같은 위치에서 똑같은 시간에 사진을 찍어 스크랩하는 것이 취미이다. 폴은 임신한 아내를 브룩클린의 강도사건 때 잃어버린 후, 그 슬픔 때문에 펜을 놓고 아파트라는 자신만의 공간에서 침잠한 작가. 그는 담배를 사기 위해 가끔씩 외출을 한다. 한편, 본명이 마스 콜인 라쉬드는 어머니가 죽은 뒤, 친부를 변두리에서 봤다는 소문을 듣고 가출을 했다. 그는 우연히 동네 깡패의 강도 현장을 목격했고 그들이 잃어버린 5천 달러의 돈을 가지고 있다. 사이러스는 외팔이로 음주운전을 하다가 사랑하는 여인을 죽이고, 자신은 하나님의 저주로 살아남았다고 생각한다. 그는 주유소를 하면서 조용히 살고 있다. 루비는 애꾸눈 여인으로서 마약 중독자에 임신 4개월인 딸을 둔 어머니. 딸애를 수렁에서 건질 5천 달러가 필요해 18년의 공백 끝에 옛애인을 찾아가는데..
Producer
1940년대 샌프란시스코, 혼란의 중국에서 도망쳐 나온 이민 1세대 중국인인 준은 몇달 전에 어머니를 잃고, 중국을 방문하려고 한다. 준은 어머니가 중국을 침략한 일본군을 피해 달아나다 남겨놓고 온 쌍둥이 언니를 만나러 가려고 한다. 중국으로 가기 전에 준은 어머니가 속해있던 마작 모임인 "조이 럭 클럽"에 처음으로 참석, 어머니의 친구인 다른 아줌마들과 얘기를 나누면서 여덟 모녀의 삶의 과거와 현재를 이야기 한다. 이 준은 어머니의 고난을 모르고 자라다가 아줌마들의 이야기를 들으며 자신의 돌아가신 어머니와의 갈등을 해소하고 자신의 쌍둥이 언니를 더욱 만나고 싶은 마음이 들게 된다.
Director
1940년대 샌프란시스코, 혼란의 중국에서 도망쳐 나온 이민 1세대 중국인인 준은 몇달 전에 어머니를 잃고, 중국을 방문하려고 한다. 준은 어머니가 중국을 침략한 일본군을 피해 달아나다 남겨놓고 온 쌍둥이 언니를 만나러 가려고 한다. 중국으로 가기 전에 준은 어머니가 속해있던 마작 모임인 "조이 럭 클럽"에 처음으로 참석, 어머니의 친구인 다른 아줌마들과 얘기를 나누면서 여덟 모녀의 삶의 과거와 현재를 이야기 한다. 이 준은 어머니의 고난을 모르고 자라다가 아줌마들의 이야기를 들으며 자신의 돌아가신 어머니와의 갈등을 해소하고 자신의 쌍둥이 언니를 더욱 만나고 싶은 마음이 들게 된다.
Director
Three provocative short stories. An American in Paris seduces a young man only to have the tables turned; a tourist recovering from an accident is alone but far from lonely; and an exchange student decides to intervene when he sees the woman in the opposite apartment being tied, gagged and beaten by her lover.
Writer
A man is hired by a group of people he believes to be gangsters to escort a briefcase from America to Hong Kong. When he arrives, however, his contact is nowhere to be found. With no further instructions, he decides to take in the sights of Hong Kong, which consist of him taking part in a great deal of blood, sex and general weirdness, all while wearing a briefcase handcuffed to his arm.
Director
A man is hired by a group of people he believes to be gangsters to escort a briefcase from America to Hong Kong. When he arrives, however, his contact is nowhere to be found. With no further instructions, he decides to take in the sights of Hong Kong, which consist of him taking part in a great deal of blood, sex and general weirdness, all while wearing a briefcase handcuffed to his arm.
Director
1940년대 후반 드디어 중국계 여성의 이민이 허용되자, 미국 뉴욕의 차이나타운은 생기를 띤다. 수십년동안, 중국 본토의 가족과 생이별했던 남자들도 이민 2세대인 자식들만은 중국 여성과 결혼시키기로 마음먹는다. 이때 중년의 와게이는 친구 리송과 약속한다. 자신의 아들 벤 로이와 중국에 사는 리송의 딸 메이오이를 결혼시키기로. 그런데 벤 로이는 이민 1세대인 부모들과는 달리, 이미 서구적인 교육을 받은 청년. 태평양 전쟁에서 미군에 입대하여 이제 막 제대한 입장이다. 어쨌든 중국 땅을 밟게 된 벤 로이는 순수하고 풋풋한 메이오이가 마음에 들어 결혼을 한다. 뉴욕 차이나타운에서 새살림을 차린 이들은 그러나 어서 손자를 낳으라는 부모 세대의 닦달에 스트레스를 느낀다. 그 때문에 발기에 문제가 생긴 벤 로이는 일 중심으로 살아가고, 남편에게 불만이 쌓이는 메이오이는 급기야 외도에 이른다. 그리고 메이오이는 임신 소식을 알려 사람들을 기쁘게 하지만, 곧이어 그녀의 외도가 소문나면서 문제가 심각해진다. 와게이는 며느리를 유혹한 중국계 신문기자 아송에게 복수한다. 하지만 더 이상 뉴욕에서 살 수는 없다. 체면을 중시하는 공동체 문화 때문이다. 마침내 이들은 쿠바, 플로리다를 전전하며 뿔뿔이 흩어진다. 벤 로이와 메이오이는 서로를 이해하고 재결합하는데, 기다리던 손자를 보게 되자, 와게이와 리송을 초대하여 오붓하게 정원에서 파티를 연다.
A highly critical documentary about the history of Asian-American actresses in Hollywood. Features interviews with pioneering Asian-American actresses and clips from classic films such as "The Thief of Bagdad", "The Good Earth", and "The World of Suzie Wong", interspersed with Asian/feminist sociological commentary.
Director
Dim Sum Take-Out shows how the heterogeneity and complexity of Asian American experiences can be erased. It was literally cut together from film that was shot for Dim Sum, which was conceived as a film about the ways in which five women of the Chinese diaspora—three American-born, a naturalized citizen, and a recent immigrant—try to balance their personal goals and the expectations of the Chinese American community in which they live. The original story line was thought to be too complicated and ambitious, and, ultimately, significant portions of Dim Sum were rewritten and reshot to focus on Geraldine, a second-generation Chinese American woman, and her relationship with her immigrant mother. However, footage that had already been shot for the film was edited together to create Dim Sum Take-Out, an eleven-minute film made up of narrative segments intercut with music video style segments, set to English- and Chinese-language versions of the song "My Boyfriend's Back."
Director
When framed for the murder of a sultry blonde, an underground cartoonist is drawn into a web of corruption, blackmail and deceit.
Producer
San Francisco's Richmond District. A widow welcomes the Chinese New Year. 62 years old, she wants to make a trip to China to pay last respects to her ancestors. A fortune teller has told her this is the year she'll die, and a daughter, Geraldine, remains unmarried. Geraldine's boyfriend lives in Los Angeles and she's not sure she's ready for marriage, nor does she want to leave her mother alone in her declining years. Mrs. Tan's cheerful brother-in-law, Uncle Tam, tries to help out.
Director
San Francisco's Richmond District. A widow welcomes the Chinese New Year. 62 years old, she wants to make a trip to China to pay last respects to her ancestors. A fortune teller has told her this is the year she'll die, and a daughter, Geraldine, remains unmarried. Geraldine's boyfriend lives in Los Angeles and she's not sure she's ready for marriage, nor does she want to leave her mother alone in her declining years. Mrs. Tan's cheerful brother-in-law, Uncle Tam, tries to help out.
Editor
Two cabbies search San Francisco's Chinatown for a mysterious character who has disappeared with their $4000. Their quest leads them on a humorous, if mundane, journey which illuminates the many problems experienced by Chinese-Americans trying to assimilate into contemporary American society.
Producer
Two cabbies search San Francisco's Chinatown for a mysterious character who has disappeared with their $4000. Their quest leads them on a humorous, if mundane, journey which illuminates the many problems experienced by Chinese-Americans trying to assimilate into contemporary American society.
Writer
Two cabbies search San Francisco's Chinatown for a mysterious character who has disappeared with their $4000. Their quest leads them on a humorous, if mundane, journey which illuminates the many problems experienced by Chinese-Americans trying to assimilate into contemporary American society.
Director
Two cabbies search San Francisco's Chinatown for a mysterious character who has disappeared with their $4000. Their quest leads them on a humorous, if mundane, journey which illuminates the many problems experienced by Chinese-Americans trying to assimilate into contemporary American society.
Writer
A MAN, A WOMAN, AND A KILLER is the story of a small-time gangster (Dick Richardson) writing his journal in a Mendocino, California, farmhouse, as he awaits a hit man who is coming to kill him. In this first part of a trilogy, realities continue to shift between the story, and the actual making of the film, as seen through unscripted scenes, real-life narrations by lead actors, and the real relationship that developed on the set between Richardson and the actress (Carolyn Zaremba) who played his girlfriend. A bumbling, local librarian (played by Ed Nylund) is mistaken for the "killer" and plays along with the game.
Director
A MAN, A WOMAN, AND A KILLER is the story of a small-time gangster (Dick Richardson) writing his journal in a Mendocino, California, farmhouse, as he awaits a hit man who is coming to kill him. In this first part of a trilogy, realities continue to shift between the story, and the actual making of the film, as seen through unscripted scenes, real-life narrations by lead actors, and the real relationship that developed on the set between Richardson and the actress (Carolyn Zaremba) who played his girlfriend. A bumbling, local librarian (played by Ed Nylund) is mistaken for the "killer" and plays along with the game.