Andrew Bujalski

Andrew Bujalski

출생 : 1977-04-29, Boston, Massachusetts, USA

약력

Andrew Bujalski (born April 29, 1977) is an American film director, screenwriter and actor. Description above from the Wikipedia article Andrew Bujalski, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.

프로필 사진

Andrew Bujalski
Andrew Bujalski
Andrew Bujalski

참여 작품

Lousy Carter
Alfred
A grim diagnosis prompts a middle-aged literature professor to live a little more dangerously.
Hannah Ha Ha
Thanks
Hannah lives a content, hard-working life in the small town where she grew up. To her visiting older brother, she's just wasting her time. As their Summer together winds down, Hannah gets what wasting time really means.
데어 데어
Editor
Andrew Bujalski is back with a warped series of short scenes featuring two characters at a time that toy with our perceptions and expectations in an unhinged reality not far from our own.
데어 데어
Writer
Andrew Bujalski is back with a warped series of short scenes featuring two characters at a time that toy with our perceptions and expectations in an unhinged reality not far from our own.
데어 데어
Director
Andrew Bujalski is back with a warped series of short scenes featuring two characters at a time that toy with our perceptions and expectations in an unhinged reality not far from our own.
Getting Stoned with Caveh
Himself
How can you have a talk show if you can't remember what you're talking about? Getting Stoned With Caveh is a show in which Caveh Zahedi gets high with film director guests who join in or let him get stoned on his own. Directors joining Caveh include Alex Karpovsky, Andrew Bujalski, Alex Ross Perry, Sophia Takal, Rick Alverson, Jon Jost, Bob Byington, and Kevin Corrigan.
레이디와 트램프
Writer
마음이 따뜻해지는 이 낭만적인 모험 이야기는 1955년에 처음 제작된 고전 애니메이션이 원작인데, 세월이 흘러도 그 감동은 변함이 없다. 가족들의 사랑을 듬뿍 받으면서 지낸 아메리칸 코카스파니엘 강아지 레이디는 거칠면서도 사랑스러운 수다쟁이 떠돌이 개 트램프를 만난다. 서로 너무나도 다른 두 강아지는 뜻밖의 모험을 시작하면서 점점 더 가까워진다. 그리고 가족의 소중함을 깨닫게 된다.
그녀들을 도와줘
Writer
오늘도 엉망이지만, 눈물을 닦고 ‘더블 웨미’로 출근한 리사. 탱크톱을 입고 음식을 서빙하는 스포츠 바 ‘더블 웨미’에는 언제나처럼 매니저 리사를 기다리는 일들이 쌓여있다. 천장에는 도둑이 갇혀있고, 케이블 TV는 안 나오고, 에어컨은 또 고장이 났고, 직원들은 돌아가며 말썽이다. 하나같이 내 맘대로 되는 게 없는 오늘, 사정을 알 리 없는 사장에 맞서 직원들을 챙겨주다 갑자기 해고 통보를 받게 되는데… 인생이 뜻대로 되지 않을 때, 그래도 계속 웃게 되는 건 바로 웨미 걸즈 덕분! 힘껏 소리치는 그녀들과 함께, 씩씩하게 다시 WAY TO GO!
그녀들을 도와줘
Director
오늘도 엉망이지만, 눈물을 닦고 ‘더블 웨미’로 출근한 리사. 탱크톱을 입고 음식을 서빙하는 스포츠 바 ‘더블 웨미’에는 언제나처럼 매니저 리사를 기다리는 일들이 쌓여있다. 천장에는 도둑이 갇혀있고, 케이블 TV는 안 나오고, 에어컨은 또 고장이 났고, 직원들은 돌아가며 말썽이다. 하나같이 내 맘대로 되는 게 없는 오늘, 사정을 알 리 없는 사장에 맞서 직원들을 챙겨주다 갑자기 해고 통보를 받게 되는데… 인생이 뜻대로 되지 않을 때, 그래도 계속 웃게 되는 건 바로 웨미 걸즈 덕분! 힘껏 소리치는 그녀들과 함께, 씩씩하게 다시 WAY TO GO!
Also Starring Austin
ALSO STARRING AUSTIN uses scenes from locally shot films as a lens to explore a community's rapidly changing built and natural environment and unique, enduring culture.
피트니스 스캔들
Writer
피트니스 클럽을 운영하고 있는 ‘트레버’와 회원들의 인기를 독차지 하는 트레이너 ‘캣’ 1년 째 섹스 파트너로 지내는 두 사람. 그러던 어느 날 이 두 사람 사이에 피트니스 클럽의 회원이자 돈 많은 돌싱남 '대니'가 등장하면서 세 사람은 예상치 못한 관계로 발전하게 되는데…
피트니스 스캔들
Director
피트니스 클럽을 운영하고 있는 ‘트레버’와 회원들의 인기를 독차지 하는 트레이너 ‘캣’ 1년 째 섹스 파트너로 지내는 두 사람. 그러던 어느 날 이 두 사람 사이에 피트니스 클럽의 회원이자 돈 많은 돌싱남 '대니'가 등장하면서 세 사람은 예상치 못한 관계로 발전하게 되는데…
Making a Scene
Writer
For this year's Movies Issue, The New York Times Magazine commissioned lines from an eclectic and talented group of screenwriters — writers responsible for some of the best scripts of 2013. We asked them each to write a single line for us — not a scene, a script or a scenario, but simply an intriguing, amusing or captivating line of dialogue. Then we gave these lines to one of the great movie artists of our time: the cinematographer Janusz Kaminski, a two-time Oscar winner. Kaminski used these lines as inspiration to create 11 original (very) short films. Each short evokes a style or genre of the cinematic past and stars an actor who gave an especially memorable performance in 2013.
Analog Goose
Andrew Bujalski's short film for the NYTimes
Analog Goose
Director
Andrew Bujalski's short film for the NYTimes
컴퓨터 체스
Editor
1980년대, 컴퓨터 프로그래머들끼리 벌이는 주말 토너먼트 대회가 벌어진다. 그것은 바로 인간과의 체스 대결에서 이길 수 있는 체스 프로그램을 뽑는 대회였다. 는 관객들을 컴퓨터 vs 인간의 치열한 대결이 벌어지는 추억의 순간으로 인도한다. ‘빅뱅 이론’을 능가하는 괴짜 천재 프로그래머들의 모습은 컴퓨터 vs 인간의 대결만큼이나 흥미로운 재미를 선사한다. (2013년 17회 부천국제판타스틱영화제)
컴퓨터 체스
Screenplay
1980년대, 컴퓨터 프로그래머들끼리 벌이는 주말 토너먼트 대회가 벌어진다. 그것은 바로 인간과의 체스 대결에서 이길 수 있는 체스 프로그램을 뽑는 대회였다. 는 관객들을 컴퓨터 vs 인간의 치열한 대결이 벌어지는 추억의 순간으로 인도한다. ‘빅뱅 이론’을 능가하는 괴짜 천재 프로그래머들의 모습은 컴퓨터 vs 인간의 대결만큼이나 흥미로운 재미를 선사한다. (2013년 17회 부천국제판타스틱영화제)
컴퓨터 체스
Director
1980년대, 컴퓨터 프로그래머들끼리 벌이는 주말 토너먼트 대회가 벌어진다. 그것은 바로 인간과의 체스 대결에서 이길 수 있는 체스 프로그램을 뽑는 대회였다. 는 관객들을 컴퓨터 vs 인간의 치열한 대결이 벌어지는 추억의 순간으로 인도한다. ‘빅뱅 이론’을 능가하는 괴짜 천재 프로그래머들의 모습은 컴퓨터 vs 인간의 대결만큼이나 흥미로운 재미를 선사한다. (2013년 17회 부천국제판타스틱영화제)
세터데이 모닝
City Official 1
어릴 때부터 유령에 관심이 많았던 낸시는 어느 날 유령을 잡아달라는 한 통의 전화를 받은 후, 천장 위로 유령이 나타나고 벽에서 피가 쏟아지는 폐허가 된 저택으로 향한다.
Beeswax
Editor
Jeannie and her estranged business partner Amanda have a falling out leading to Amanda getting back with an ex and Jeannie bonding more with her non-paralyzed twin Lauren.
Beeswax
Writer
Jeannie and her estranged business partner Amanda have a falling out leading to Amanda getting back with an ex and Jeannie bonding more with her non-paralyzed twin Lauren.
Beeswax
Director
Jeannie and her estranged business partner Amanda have a falling out leading to Amanda getting back with an ex and Jeannie bonding more with her non-paralyzed twin Lauren.
쏘리, 쌩스
Mason
Reeling from a brutal break-up, Kira sleeps with Max, a charming but disheveled wreck already committed to long-term girlfriend Sara. Max (no emotional sophisticate) becomes obsessed, mostly with Kira, but vaguely with his curious lack of conscience as well. Kira, fighting to win a job she hates and running aimless romantic loops, faces the precarious double challenge of choosing a next step and charting a course back to sanity. Good luck leading with your heart, when your heart is an utter emotional idiot.
Cubby Knowles
Dj Whoops
RSO: Registered Sex Offender
Reggie
After serving three long years in prison, a registered sex offender returns to civilization, only to find an environment that's completely uncivilized. At the top of his list is finding a job — and getting his vindictive girlfriend to put out again.
Goliath
Terry
A recently divorced man tries to find the one aspect of his marriage that still matters to him: his missing cat, Goliath.
한나 테이크 더 스테어즈
Additional Writing
Hannah is a recent college graduate interning at a Chicago production company. She is crushing on two writers at work, Matt and Paul, who share an office and keep her entertained. Will a relationship with one of them disrupt the delicate balance of their friendship?
한나 테이크 더 스테어즈
Paul
Hannah is a recent college graduate interning at a Chicago production company. She is crushing on two writers at work, Matt and Paul, who share an office and keep her entertained. Will a relationship with one of them disrupt the delicate balance of their friendship?
Peoples House
Editor
Walter Francis and Jerry Peoples, two characters from "Mutual Appreciation", share a visit at the Peoples' home in the countryside.
Peoples House
Writer
Walter Francis and Jerry Peoples, two characters from "Mutual Appreciation", share a visit at the Peoples' home in the countryside.
Peoples House
Director
Walter Francis and Jerry Peoples, two characters from "Mutual Appreciation", share a visit at the Peoples' home in the countryside.
뮤추얼 어프리시에이션
Editor
밴드가 해체되어 혼자 남은 앨런은 드러머를 구하기 위해 뉴욕으로 온다. 그는 새로운 환경에 적응하고 음악 활동에 전념해야 함에도 불구하고, 오랜 친구 로렌스의 애인인 앨리에 대한 묘한 감정으로 도무지 일에 집중할 수 없는 상태다.
뮤추얼 어프리시에이션
Writer
밴드가 해체되어 혼자 남은 앨런은 드러머를 구하기 위해 뉴욕으로 온다. 그는 새로운 환경에 적응하고 음악 활동에 전념해야 함에도 불구하고, 오랜 친구 로렌스의 애인인 앨리에 대한 묘한 감정으로 도무지 일에 집중할 수 없는 상태다.
뮤추얼 어프리시에이션
Lawrence
밴드가 해체되어 혼자 남은 앨런은 드러머를 구하기 위해 뉴욕으로 온다. 그는 새로운 환경에 적응하고 음악 활동에 전념해야 함에도 불구하고, 오랜 친구 로렌스의 애인인 앨리에 대한 묘한 감정으로 도무지 일에 집중할 수 없는 상태다.
뮤추얼 어프리시에이션
Director
밴드가 해체되어 혼자 남은 앨런은 드러머를 구하기 위해 뉴욕으로 온다. 그는 새로운 환경에 적응하고 음악 활동에 전념해야 함에도 불구하고, 오랜 친구 로렌스의 애인인 앨리에 대한 묘한 감정으로 도무지 일에 집중할 수 없는 상태다.
퍼니 하 하
Editor
영화의 초반, 침대 위에 누운 두 남녀는 카메라를 사이에 두고 대화를 나눈다. 대화는 계속 이어지지만 장면과 시간의 전환이 뚜렷하게 구별되지 않은 상태로 시공간을 넘나들면서 낯선 리듬을 형성한다. 독립 영화의 하위 장르로 자리 잡은 멈블코어 장르의 효시로 알려진 작품. 멈블코어는 영화 내내 구체적인 사건의 발생보다는 인물의 대화와 행동 양상에 초점을 맞춰 인물들의 관계를 묘사하는데 집중하며, 자연스러운 대사와 연기를 중요시하고 대부분 저예산으로 제작된다. - (재)영화의전당
퍼니 하 하
Mitchell
영화의 초반, 침대 위에 누운 두 남녀는 카메라를 사이에 두고 대화를 나눈다. 대화는 계속 이어지지만 장면과 시간의 전환이 뚜렷하게 구별되지 않은 상태로 시공간을 넘나들면서 낯선 리듬을 형성한다. 독립 영화의 하위 장르로 자리 잡은 멈블코어 장르의 효시로 알려진 작품. 멈블코어는 영화 내내 구체적인 사건의 발생보다는 인물의 대화와 행동 양상에 초점을 맞춰 인물들의 관계를 묘사하는데 집중하며, 자연스러운 대사와 연기를 중요시하고 대부분 저예산으로 제작된다. - (재)영화의전당
퍼니 하 하
Writer
영화의 초반, 침대 위에 누운 두 남녀는 카메라를 사이에 두고 대화를 나눈다. 대화는 계속 이어지지만 장면과 시간의 전환이 뚜렷하게 구별되지 않은 상태로 시공간을 넘나들면서 낯선 리듬을 형성한다. 독립 영화의 하위 장르로 자리 잡은 멈블코어 장르의 효시로 알려진 작품. 멈블코어는 영화 내내 구체적인 사건의 발생보다는 인물의 대화와 행동 양상에 초점을 맞춰 인물들의 관계를 묘사하는데 집중하며, 자연스러운 대사와 연기를 중요시하고 대부분 저예산으로 제작된다. - (재)영화의전당
퍼니 하 하
Director
영화의 초반, 침대 위에 누운 두 남녀는 카메라를 사이에 두고 대화를 나눈다. 대화는 계속 이어지지만 장면과 시간의 전환이 뚜렷하게 구별되지 않은 상태로 시공간을 넘나들면서 낯선 리듬을 형성한다. 독립 영화의 하위 장르로 자리 잡은 멈블코어 장르의 효시로 알려진 작품. 멈블코어는 영화 내내 구체적인 사건의 발생보다는 인물의 대화와 행동 양상에 초점을 맞춰 인물들의 관계를 묘사하는데 집중하며, 자연스러운 대사와 연기를 중요시하고 대부분 저예산으로 제작된다. - (재)영화의전당