Wiesława Chojkowska
출생 : 1930-10-03, Zawiercie, Polska
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A story about women, set in the present and in 1950s Warsaw. Sabina, a quiet, shy woman who has just turned thirty lacks a man in her life. Her mother knows all about it and tries at all costs to find her daughter a good candidate for a husband. The whole situation is controlled by the grandmother, an eccentric lady with a sharp tongue from whom no secrets can be kept.
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There is a writer who in the late 1970s managed to publish a poem in the monthly "Nowy Wyraz". It was enough to become a self-confessed writer whose name began to appear in the state media. The writer takes full advantage of his privileges - he flirts with power, sympathizes with the opposition, and collapses his studies at the same time. He is saved from going to the army by an exalted essayist whose sister is the head of the psychiatric hospital in Tworki. In a psychiatric institution, a writer meets a schizophrenic who writes a novel. After his suicide, the protagonist takes over the draft, which he publishes outside of censorship under his name, thanks to which he gains fame, fame and money. August '80 breaks out....
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2차 세계대전 중 카틴 숲에서 살해당한 폴란드 장교들과 그 사실을 모른 채 남편과 아버지, 아들과 형제들이 돌아오기를 기다렸던 가족들에 관한 이야기다. 은 또한 기억과 진실에 대한 불굴의 사투에 관한 영화이며, 소련공산당이 자신들이 자행한 학살을 강제로 묻으려 했던 거짓말에 대한 단호한 평가이다. 2차 세계대전 초기 1939년 9월 17일 독일의 폴란드 침공 직후 소련 적군 또한 스탈린의 명령에 의해 폴란드 땅을 침입한다. 그 결과, 모든 폴란드 장교들은 소비에트 수용소에 억류되었다. 창기병 연대장의 아내 안나는 그의 남편 안제이을 기다린다. 그녀는 비록 부정하고 있지만 카틴 숲에서 폴란드 군인들의 시체 무더기들이 발견된 후 어쩔 수 없이 소련군들이 그의 남편을 죽였다는 사실과 대면하게 된다. 조종사의 여동생 아그네쉬카 역시 그와 같은 운명에 처하고 범죄에 대한 침묵과 거짓말에 의해 비탄에 잠긴다. 그리고 연대장의 친구 예르지만이 유일한 생존자로 남겨진다. 은 폴란드 대통령 레흐 카친스키와 부인 마리아 카친스키의 후원 아래 만들어졌다.
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A young, charismatic priest John, his time missionary in Africa, every day helping Warsaw young people addicted to drugs. Unconventional methods, which are used in pastoral work, raise many doubts about his superiors. Surprisingly, however, his life undergoes a sudden transformation when routine testing finds out that he is HIV positive.
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1939년 폴란드 바르샤바, 유명한 유대계 피아니스트 블라디슬로프 스필만은 한 인기 라디오 프로그램에서 쇼팽의 야상곡을 연주하다 폭격을 당한다. 이후 유태인인 스필만과 가족들은 게토에서 생활하지만, 결국 수용소로 향하는 기차에 몸을 싣게 된다. 가족들을 죽음으로 내보내고 간신히 목숨을 구한 스필만은 허기와 추위, 고독과 공포 속에서 마지막까지 생존해 나간다. 자신을 도와주던 몇몇의 사람마저 떠나고, 자신만의 은신처에서 끈질기게 생존을 유지하는 스필만. 어둠과 추위로 가득한 폐건물 속에서 은신생활 중 스필만은 우연찮게 순찰을 돌던 독일 장교에게 발각되는데...
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The story of a doctor named Tomasz who questions his beliefs, faith and morality as his end is near, so he makes all efforts to find dignity in his imminent death.
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가문 대대로 내려오던 저택을 잃은 슬픔에 잠겨 있던 호레즈코 백작 앞에 갑자기 중세에서나 볼 것 같은 인물이 나타난다. 그 남자는 얼굴에 칼로 벤 상처가 있는 허약한 노인이었다. 이 노인이 고개를 들어 호레즈코 백작을 바라보자 백작은 그가 자신의 시중을 들던 충성스런 하인, 제르베즈라는 사실을 알게 된다. 제르베즈는 호레즈코 가문 사람들이 잔인하게 학살당하던 그 끔찍한 날 밤의 사건을 들려준다. 그리고 이 학살의 장본인은 다름 아닌 판사의 동생 소플리카이다. 이야기를 들은 호레즈코는 흥분해 소플리카와의 계약을 모두 취소하고 무슨 일이 있어도 가문의 명예를 회복하겠다고 다짐한다. 그러나 그는 우선 소플리카 가문과의 사냥에 참여해야 한다.
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The story of six Polish emigrants living in New York City, who try to live their American Dream and cope with the realities of the Big Apple.
Interior Designer
In a small Polish town in the summer of 1939, a married painter and a young Jewish woman begin an affair. Based on the novel by Marek Sołtysik.
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A world of the future where society is addicted to the drug of television. Supervision sessions create a perfect illusion of reality, making it almost impossible to return to reality.
Art Direction
Henry Kesdi is a silenced classical composer and a survivor of the Holocaust. He is coaxed out from retirement by an inspired musicologist, Stefan, who convinces him to compose a complex symphony on his neglected piano. As a help Kesdi gets his new musical secretary. His loyal wife reluctantly accepts her as his young lover.
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The Master and Margarita (Mistrz i Małgorzata) is a four-part Polish television production based on the novel by Mikhail Bulgakov.
Costume Design
Difficulty of human relations in a 3-cornered tale: a neurotic woman, idealistic young man and his mother. Tomek is a clean-cut, high-minded geography student. He lives with his mother Zofia, a sensitive, practicing Catholic, like her son. When he meets Julia, a depressed woman older than he, he first tries to comfort her, then invites her to stay with him and his mother. Tomek makes a trip to West Berlin to visit his well-off father. He refuses to take money from him and looks for work as a house painter. Julia ends up in a rest home for treatment, while Tomek is trying to make their relationship work.
Art Direction
Difficulty of human relations in a 3-cornered tale: a neurotic woman, idealistic young man and his mother. Tomek is a clean-cut, high-minded geography student. He lives with his mother Zofia, a sensitive, practicing Catholic, like her son. When he meets Julia, a depressed woman older than he, he first tries to comfort her, then invites her to stay with him and his mother. Tomek makes a trip to West Berlin to visit his well-off father. He refuses to take money from him and looks for work as a house painter. Julia ends up in a rest home for treatment, while Tomek is trying to make their relationship work.
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도서관 지하실에는 난쟁이 왕국이 있다. 이들을 지배하는 사람은 대령이라고 불리우는 독재자로서 그는 철통같은 비밀경찰을 손아귀에 쥐고, 난쟁이들에게는 증산을 강요하면서, 자신은 소위 킹사이즈라고 불리는 인간세계에 나가, 난쟁이들에게는 존재하지 않는 여자를 즐기고 있다. 난쟁이가 인간처럼 커지기 위해서는 "킹사이즈"라는 특수약물을 필요로 한다. 이 약은 난쟁이 세계의 몇몇 과학자들의 손으로 조제되지만, 이들조차 각자 자신이 만들어내는 성분만을 파악하고 있을뿐 전체적인 배합은 하지 못하고 있었다. 대령은 자신이 킹사이즈로 변해야할때 이 약물을 쓰는 것이외에 난쟁이 세계의 과학적인 진보를 파악하기 위해, 혹은 인간세계의 물자를 구입하기 위해 난쟁이 중의 엘리트를 인간세계로 파견할 때 킹사이즈 약물을 사용하여 난쟁이를 인간의 크기로 확대하곤 하였다. 주인공 올로도 인간세계의 문물을 난쟁이 세계에 도입하라는 명령과 함께 킹사이즈로 확대된 인간이다. 인간세계에서 인간들의 생활을 경험해본 올로는, 특히 여자를 품에 안아본 후로는 난쟁이 세계로 돌아가지 않겠다는 결심을 하게 된다. 올로는, 함께 확대되어진 과학자 "아담"으로 하여금 독자적으로 킹사이즈의 개발에 착수하도록 요청하고 오랜 연구 끝에 아담은 약물 배합에 성공하게 된다. 하지만 그 약물을 올로에게 전하는 과정에서 난쟁이 세계의 비밀경찰에게 습격을 받고 체포되어 다시 난쟁이 세계로 끌려간다. 인간 세계에 혼자 남겨진 올로는 아담이 체포되기 전에 빼돌린 킹사이즈를 전해 받은 알리스를 찾아가 이야기를 나누던중 알리스 또한 난쟁이의 후예라는 사실을 알게된다. 알리스의 아버지도 난쟁이였으나 대령의 독재에 반대한다는 이유로 도끼로 변화시켜 버렸다는 것이다. 올로는 알리스의 안내로 대령의 독재에 항거하는 비밀조직을 만난다. 이들은 난쟁이 세계로 쳐들어가 대령을 없애고 모든 난쟁이들에게, 난쟁이로 남든지 킹사이즈가 되던지 스스로 판단하도록 자유를 준다. 모든 것이 끝나고 알리스와 함께 영원한 킹사이즈가 된 올로가 행복에 겨워하는
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여성만이 지배하는 미래 사회, 50년 만의 동면에서 깨어난 두 남자 만이 살아남은 유일한 남성의 표본. 그들은 곧 이 사회에서 “정상적”인 존재로 탈바꿈해야 한다는 사실 – 즉 여성이 되어야 한다는 사실을 깨닫게 된다. 두 주인공은 자신들의 그것(!)을 지키기 위하여 고군분투한다.
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In nineteenth century Poland, Kacper Wosinski is cursed by his wife Maryna on her deathbed. Her evil spirit then haunts him in the form of a she-wolf.
Art Direction
The four sequences in the film cover four days in a life of young Warsaw lad in September 1938, 1939, 1943 and 1944. In the first sequence Jurek decides not to study in the Sorbonne but enlists in a Polish military school instead. In the second sequence the war starts and Warsaw is occupied. In the third sequence he works in the underground resistance. The final sequence takes place during the Warsaw uprising.
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An officer stationed in a remote Ukranian outpost at the end of the First World War is dying of consumption. Suffering from feverish dreams and hallucinations, he begins to collect religious art and attends seances.
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The main character is a bookkeeper, 40, who lives a quiet, uninteresting life with her husband and son of school age. She realizes that soon she won't be needed much at home as the boy grows up and the relationship with her husband crumbles. It's only when an embezzlement is discovered at the office and she stands up to her management, that she realizes life has more to offer. She meets a well-off former classmate, married to an American. Then she meets Jacek and starts contemplating possibilities of a new start. She discovers love for the first time, but turns to old ways rather than to break loose.
Production Design
Two young men from a town near Lodz attack and rob a taxi driver, hoping he will have a lot of cash. Wanted by the Militia, they run away through Poland.
Art Direction
An unexpected guest shows at the door of an apartment of a working-class family, at first asking just for a glass of water.
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대학 졸업 후 서로 다른 길을 걷는 얀과 마렉의 엇갈린 운명 이야기. 얀과 마렉은 대학에서 물리학을 전공했지만, 마렉이 바르샤바에 남아 학자로 승승장구하는 동안 얀은 시골로 이주하여 기상학자로 일하며 한적한 삶을 즐긴다. 마렉은 얀을 다시 도시로 불러들이기 위해 그를 찾아가고, 그들은 삶의 방식부터 인생의 가치관까지 모든 면에서 차이를 확인한다. 크지쉬토프 자누시의 극장용 장편 데뷔작.
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Three short segments about love.
Costume Design
Three short segments about love.
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리자(알렉산드라 슬라스카 분)는 아우슈비츠에서 SS감독관으로 있었던 자신의 과거에 대해 두 가지 다른 회상을 들려준다. 첫 번째 회상은 전쟁이 끝난 수 독일로 돌아가는 화려한 쾌속선에서 남편에게 들려주는 불온한 부분을 삭제한 버전이다. 그녀는 서로 사랑하는 사이인 남녀 수감자가 만날 수 있게 호의를 베풀었지만 그 이상 그들의 운명에 관여할 힘은 없었다고 말한다. 리자가 혼자 회상하는 두 번째 버전에서는 그녀의 동기가 좀더 복잡하고 모호하며 여자 수감자에 대한 집착적 관계가 드러난다.
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Sampson is one of several Andrzej Wajda films harking back to his youth during the Nazi Occupation of Poland. Many of these concern not only the struggle between good and evil, but also between passive and impassive. The hero is a Jewish youth. He, like his family, has always been silent and undemonstrative in the face of prejudice. Now he stands up for his right to survive, and in so doing represents the fighting spirit that culminated in the 1943 Warsaw Uprising. It was originally titled Samson, but re-spelled as Sampson upon its American release to avoid confusion with a sword-and-sandal epic of the same name.
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The 1937 trial of communist journalists, working for the same student magazine in Vilnius, is shown through the tragic life of the paper's young collaborator Julek Szulc.
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A tale of a young impoverished nobleman, who with his uncle returns from a war against the order of the Teutonic Knights in Lithuania. He falls in love with a beautiful woman and pledges an oath to bring her "three trophies" from the Teutonic Knights.
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The story takes place before World War II and centers on Pawel, a member of a conservative, middle-class family, and his love for Lidka, a taxi dancer. Social conventions and the lovers' inability to defy those forces Pawel and Lidka benefit. Times change, war breaks out, leading to Pawel sent to Auschwitz while Lidka marry his cousin. Their love has survived and conventions are no longer the issue.