Mario Cavaradossi
A famous singer lives only for art and love. But when she finds herself caught in a web of politics, corruption, lies and lust, she is forced to make a terrible choice. To this day, Tosca is one of the most popular and ageless operas. With its cinematographic pace, abundant leitmotifs and massive orchestrations, Puccini renewed and transcended Italian melodrama and the verismo genre. Sondra Radvanovsky, Joseph Calleja and Carlos Álvarez lead this operatic thriller in the midst of a revolution, under the direction of Paco Azorín and the baton of Nicola Luisotti.
In its most ambitious effort yet to bring the joy and artistry of opera to audiences everywhere during the Met’s closure, the company presented an unprecedented virtual At-Home Gala, featuring more than 40 leading artists performing in a live stream from their homes all around the world.
Mario Cavaradossi
As part of the 2019 Aix-en-Provence Opera Festival, filmmaker Christophe Honoré delivers an innovative staging of Giacomo Puccini's famous drama. His cleverly staged "opera within the opera" is a melancholy homage to the fascinating figure of the diva, who thrives on art and love and upsets the laws of time and death.
Mario Cavaradossi
The painter Mario Cavaradossi helps a fugitive escape – and so attracts the attention of Scarpia, the sadistic Chief of Police. Scarpia captures Cavaradossi and has him tortured within earshot of his lover, the singer Tosca. Scarpia sentences Cavaradossi to death – but promises Tosca that her lover can be saved if she gives herself to Scarpia. Tosca consents but as soon as the order has been given kills Scarpia. Scarpia’s menace continues even in death: betrayed by a double-cross, Cavaradossi dies and Tosca leaps to her death.
Pollione
로마 제국 시절 갈리아 민족의 여제 노르마는 로마 총독과 몰래 사통하여 아이를 낳아 기른다. 로마 총독은 젊은 여사제 아달지아와 바람이 나고, 이를 알게 된 노르마는 자식까지 죽이려 한다. 결국 모든 잘못은 자신에게 있다고 생각한 노르마는 스스로 목숨을 청하는데...
Pollione
The priestess Norma loves Pollione, leader of the occupying force suppressing her people, and has borne two children by him. But Pollione’s love has withered, and he now loves Norma’s fellow priestess Adalgisa. Meanwhile, the people urgently look to Norma to lead their rebellion. Norma discovers the love between Pollione and Adalgisa. Furiously she gives the signal for war. Pollione is captured, attempting to steal away with Adalgisa. Norma, called upon to announce a sacrificial victim to consecrate the uprising, declares it shall be a guilty priestess: herself.
Pollione
갈리아 지방의 수장 오로베소는 지방을 점령한 로마군에게 항거해 전쟁을 일으키고자 한다. 그러나 그녀의 딸 노르마는 비밀리에 로마군 사령관 폴리오네와 사랑에 빠져 두 아이까지 둔 상태로 아직 신의 계시가 내리지 않았다며 전쟁을 연기시킨다. 이 사실을 모르는 폴리오네는 젊은 여사제 아달지사와 사랑에 빠져 함께 로마로 돌아갈 계획을 세운다. 결국 노르마가 둘의 관계를 알게 되고 폴리오네는 오로베소에게 붙잡힌다.
Faust
The director, Roland Schwab, has created his version of Hell. The set is like a high iron walled hanger and the stage is continually occupied with people who look like fugitives from Mad Max and who interact with Mefistofele. The orchestra and choir are wonderful. Rene Pape gives a nuanced interpretation with a certain amount of sardonic humour under the evil. His singing and acting are first rate, as is that of Kristine Opolais and Joseph Calleja.
Macduff
스타 소프라노 안나 네트렙코가 타오르는 듯 강렬한 맥베스 부인을 보여준다. 중간에 잠시 실성한 모습까지 보이는 살인자 맥베스 역의 바리톤 젤리코 루치치는 메트에서 처음으로 이 배역을 연기한다. 셰익스피어의 비극을 토대로 베르디가 작곡한 이 걸작 오페라는 에이드리언 노블의 관객을 오싹하게 만드는 연출로 더욱 흥미로워졌다. 맥더프 장군 역에 테너 조셉 칼레야, 뱅코우 장군 역에 베이스 르네 파페. 지휘는 파비오 루이지가 맡았다.
Rodolfo
Final performance of the 1974 John Copley production. Live from ROH June 10 2015.
Macduff
The Met Opera’s broadcast of Verdi’s Macbeth will be presented live in select cinemas nationwide on Saturday, October 11 at 12:55 p.m. ET / 9:55 a.m. PT.
Macduff
Star soprano Anna Netrebko created a sensation with her riveting performance as the malevolent Lady Macbeth, the central character in Verdi’s retelling of Shakespeare’s tragedy. She is joined by Željko Lučić, who brings dramatic intensity and vocal authority to the title role of the honest general driven to murder and deceit by his ambitious wife. The great René Pape is Banquo and Joseph Calleja gives a moving performance as Macduff. Adrian Noble’s powerful production provides an ideal setting for this dark drama, which is masterfully presided over by Met Principal Conductor Fabio Luisi.
Enrico Caruso
뉴욕 엘리스 섬은 미국 이민자들의 거점이다. 이민자들은 이곳에서 통관심사를 거쳐 미국 시민권을 얻는다. 1921년, 폴란드인 에바(마리옹 코티아르)는 여동생 마그다와 함께 미국으로의 입국을 시도한다. 그러던 중 병약한 마그다가 폐 질환 의심으로 이민 대상자에서 보류되면서 자매는 서로 떨어진다. 에바는 엘리스 섬에 도착하기 전, 배 안에서 뭇 남성들로부터 추근거림을 당하는데 이것이 그녀의 도덕적 행실 문제로 찍히면서 고국으로 추방될 위기에 처한다. 그러다 댄스홀 호스트 브루노(호아킨 피닉스)의 눈에 띄어 간신히 미국으로 가는 마지막 페리에 오른다. 에바는 브루노의 댄스홀에 무희로 서기도 하고, 때때로 매춘을 하면서 돈을 번다. 그러면서도 검사소에 남겨진 동생을 한시도 잊지 않는다.
Arn
1300년도 치열했던 북부 전투에서 유일하게 생존한 다섯 명의 병사는 고향으로 돌아가는 여정 길에 오른다. 지치고 배고팠던 다섯 명의 병사들은 윌리엄 영주의 성에 들러 하룻밤을 보내며 휴식을 취한다. 그리고 영주의 성 안을 거닐던 트리스탄은 의미심장한 눈빛의 매혹적인 여인과 마주치게 된다. 트리스탄은 그 여인을 둘러싼 무언가가 있음을 직감하여 내막을 알아보고자 했지만 먼 길의 여정을 마무리 하기 위해 성을 떠난다. 그러나 성 안에서의 여인이 도망치다 붙잡힌 모습을 목격하게 되고 여인을 구하기 위해 트리스탄은 급기야 윌리엄 영주의 아들을 죽이게 되는데… 복수와 피로 얼룩진 여정이 시작된다!
Edgardo
The tragic tale of "the bride of Lammermoor" has always been a favorite of opera-goers and sopranos alike. Yet with the riveting singing actress Natalie Dessay in the title role, Lucia's plight and descent into madness take on another dimension. Joseph Calleja is an ardent Edgardo, the man she loves but is not allowed to marry. Instead, her brother Enrico forces her into a union with the rich Arturo to save the family fortunes. It proves too much to bear for Lucia.
Hoffmann
Live from the Metropolitan Opera 19 December 2009.
Alfredo
Renée Fleming has matured into one of the finest sopranos around at the moment, a true star with a sparkling personality and a velvet-toned voice that is capable of wringing the finest emotions out of works by Strauss and Tchaikovsky that from a lesser singer could sound rather cold and clinical. I wouldn't have thought her voice would be so well suited to Violetta Valéry in La Traviata, and it does take some getting used to, but I think she at least brings a distinct quality to the role with an emotional heart that isn't always necessarily there when a leading diva uses it primarily as a display for her vocal talents. It's served well also by Antonio Pappano's conducting of the Royal Opera House Orchestra in a traditional, but effective production by Richard Eyre.
Leicester
Maria Stuarda is a searingly dramatic setting of Friedrich Schiller’s play about Mary, Queen of Scots, and her political and personal rivalry with Queen Elizabeth I of England. While based relatively closely on historical characters and events, the opera’s central scene is fictional: the highly emotional meeting of the queens that concludes the first act (originally invented by Schiller) never took place. It’s a dramatic device that brilliantly highlights the two women’s contrasting characters.