Antoine de Clermont-Tonnerre

참여 작품

The Legionnaire
Co-Producer
Daniel is the only African-Italian officer in the flying squad in Rome, tasked with evicting 150 families from an apartment building that they have taken over. One of the families is his own.
5 Is the Perfect Number
Co-Producer
Peppino, a retired hitman for the Camorra, has now fully passed on his job and know-how to his single son, Nino. But when Nino is brutally assassinated, the old man is back in business to take revenge. Aside his everlasting love Rita and his longtime henchman Totò, Peppino will go to any lengths, even if it means bringing the Camorra down.
결혼의 조건
Producer
베리다는 미용실에서 일하는 여성으로 소셜 미디어에 중독되어 있다. 그녀는 가족들이 정해준 남자와 약혼한 상태이다. 또래의 여자들과 마찬가지로 그녀는 결혼을 앞두고 풍만한 몸을 아름답게 여기는 전통에 따라 강제로 살을 찌워야 하는 상황이다. 점차 결혼이 다가올수록 그녀는 자신이 평범하다고 여겨왔던 것들과 부딪히게 된다.
The Order of Things
Producer
An immigration agent is torn between the job and his humanity.
더 차일드후드 오브 어 리더
Producer
The chilling story of a young American boy living in France in 1918 whose father is working for the US government on the creation of the Treaty of Versailles. What he witnesses helps to mold his beliefs – and we witness the birth of a terrifying ego.
Salvo
Co-Producer
Salvo, a ruthless Sicilian Mafia hit man, changes his priorities after being involved in a bloody ambush.
한나 아렌트
Co-Producer
독일계 유대인 철학자이자 정치 사상가인 한나 아렌트가 1960~1964년까지 겪었던 실화를 다루었다. 한나는 나치 전범인 칼 아돌프 아이히만의 재판 내용을 보며, “악의 평범성”을 개념화한다. 하지만 그녀의 행동은 가족, 유대계 커뮤니티와 사상계 등 모든 사람의 반대에 부딪히게 된다. 사회적 반감과 살해 위협 속에서도 자신의 주장을 굽히지 않았던 한나 아렌트. , 에 이은 강인한 실존 여성 인물 3부작의 완성!
게보와 그림자
Producer
하울 브란당의 희곡을 영화화한 작품. 아내와 딸과 함께 조용히 살아가는 게보에게는 사실 8년 전 집을 떠난 아들 주앙이 있다. 그런데 어느 날 밤, 주앙이 아무 일도 없었다는 듯이 집으로 돌아오고 이때부터 말로 설명하기 힘든 이상한 긴장감이 발생한다. 한정된 공간 안에서 벌어지는 인물들의 미묘한 심리 변화가 돋보이는 작품. (2014 한국시네마테크협의회 - 마누엘 드 올리베이라 회고전)
이프 유 다이
Producer
In Paris' cosmopolitan and colorful 10th arrondissement, Philippe, who's fresh out of prison, crosses paths with Avdal, a Kurd who is trying to track down an Iraqi war criminal. Avdal, who dreams of staying in France, plans to bring his fiancee Siba to Paris. She's due to arrive in the next few days. The two men strike up a friendship and when Avdal dies suddenly and unexpectedly, Philippe finds himself left to organize the funeral arrangements. What should he do with the body? Siba arrives in Paris, and soon learns that Avdal has died. She is taken in by a group of Kurdish men and before long she also meets Philippe - all of whom are quite smitten by her beauty. Meanwhile, Avdal's father Cheto, a devout Muslim, comes to Paris to grieve for his son. He intends to force Siba to return to her homeland, but the young woman has now had a taste of freedom.
크라이 오브 더 아울
Producer
우울증과 신경쇠약 치료경험이 있는 한 남자가(로버트) 퇴근길에 우연히 본 어떤 여자의(제니) 집을 노상 스토킹하듯 훔쳐본다. 그러다 여자에게 들켜 서로 대화를 나누게되는데 남자는 뉴욕의 대기업 기술자였다가 펜실베이니아로 이사와 유수한 항공기회사의 설계기술자로 있다. 그는 부인과 이혼소송중이다. 제니는 며칠후 로버트의 회사로 찾아온다. 제니는 로버트의 우울증을 자기가 고쳐줄수 있다며 이렇게 만나게 된것은 운명이라 말한다. 아침에 로버트의 집앞에서 기다리기도 하고 반강제로 등산도 함께하며 이번엔 제니가 로버트를 스토킹하듯 한다. 둘의 만남을 목격한 제니의 전 남자친구가 행패를 부리고 로버트가 제니를 멀리하려하자 제니는 정말 로버트를 스토킹한다. 로버트가 결별을 통보하지만 제니는 눈물로 호소한다. 그 와중에 제니의 남친이 로버트를 찾아와 싸우다가 강가에서 행방불명되는데... (출처: 백염자 님 Blog 에서 줄거리 일부 인용)
King Guillaume
Producer
Magali plays in a brass band. Guillaume drives a small tourist train. Both spin a perfect love, they share modest dreams and their baby is about to come. But an unexpected news upsets their routine: a man appears and announces that he is Guillaume's estranged father and also reveals that Guillaume is his legitimate heir of a kingdom offshore of France and England. Guillaume and Magali start to dream of a life as monarchs, surrounded by faithful subjects in their castle, enjoying their wealth. But reality is often different to what you can imagine.
라스트 스탑 174
Producer
Sandro was a boy who loved to sing rap, to kiss, to stare the statue of Christ the Redeemer and dreamed to go visit Copacabana. Growing up on streets, the story culminates at the infamous episode of 12th June 2000, when Sandro hijacked bus 174.
레몬 트리
Producer
팔레스타인 여인 살마는 이스라엘과 팔레스타인의 경계에서 레몬 농장을 가꾸며 혼자 살고 있다. 어느 날 이스라엘 국방장관 부부가 살마의 이웃에 이사를 오고, 며칠 뒤 그녀는 장관 부부의 안전을 위해 레몬 농장을 없애야 한다는 통보를 받는다. 소중한 레몬 나무를 지키기 위해 살마는 이스라엘 대법원에 결정을 취소해달라고 요청한다. 한편 이 소식을 들은 장관의 아내 미라는 자신들 때문에 농장을 잃게 된 살마에게 자꾸만 신경이 쓰이는데…
Ripley Under Ground
Producer
After his friend, a hot young artist, is killed, a resourceful American man living in London covers up the crime and tries to keep the friend's name alive in order to exploit his legacy and reap millions in the process.
The Sun
Producer
Biographical film depicting Japanese Emperor Shōwa (Hirohito) during the final days of World War II. The film is the third drama in director Aleksandr Sokurov's trilogy, which included Taurus about the Soviet Union's Vladimir Lenin and Moloch about Nazi Germany's Adolf Hitler.
Sindromul Timișoara
Producer
A perspective on the Romanian revolution which started in Timișoara.
Philanthropy
Producer
In 21st century Bucharest, to go out in the city on Saturday evening at the arm of a beautiful woman is a risky financial investment. Ovidiu, an unassuming high school teacher, never could afford it. Looking for a source of income more substantial than a teacher's salary, Ovidiu plunges into a fabulous world - the beggar mob.
두 어머니의 아들
Producer
아홉 살이 된 생일날 까미유(닐스 위공)는 부모 앞에서 선언한다. "오랫동안 생각해봤는데 아무리 생각해도 당신은 제 어머니가 아닌 것 같습니다. 저는 제 어머니를 찾으러 가겠습니다." 까미유의 엄마 아리안(이자벨 위페르)은 황당해서 아무런 말도 못 한다. 그래서 "도대체 왜 그런 생각을 한 거니?"라고 묻자, 까미유는 반문한다. "당신은 제가 태어난 시간을 아시나요?" 말 못하는 어머니 앞에서 까미유는 디지털 카메라를 꺼내 든다.
Yoyes
Producer
Yoyes, the first woman to hold responsibility positions within ETA, returns from exile in Mexico and try to rebuild her life. But her return is not easy.
비고
Co-Producer
장 비고(Jean Vigo: 제임스 프레인 분)는 대학을 졸업하고 결핵을 치료하기 위해 푸레니스(Piremess)에 있는 요양소에 들어간다. 그는 요양소에서 제라드와 리두를 만난다. 요양소 감독관 제라드(Gerard)는 환자들을 '돈이나 내는 돼지'로 여기는 사람이다. 또 2년 동안 요양소에서 지낸 리두(Lydu)는 미래에 대해 아무 희망 없이 오로지 담당 의사에게 의지해 살아가는 여인이다. 그런 리두에게 장은 반하고 삶에 대한 희망과 즐거움을 일깨워 주려고 노력한다. 장 비고는 대학을 졸업하고 결핵을 치료하기 위해 요양소에 들어간다. 그는 리두라는 여성을 만나는데 요양소에서 몇 해를 보낸 그녀는 미래에 대해 별다른 희망없이 사는 상태다. 장은 리두에게 사랑을 느끼고 두 사람은 담당의사의 반대에도 불구하고 결혼해 신혼살림을 꾸린다. 평소 영화를 만들겠다는 야심을 품고있던 장은 친구들의 도움으로 첫 작품을 발표하지만 영화가 상영되는 극장안은 온통 아수라장이 된다. 관객들로부터 "3류감독"이라는 비난을 받게 된 것. 실망한 장에게 리두는 따스한 애정으로 용기를 불어넣고 장 비고는 계속해서 작품활동에 전력을 쏟게 된다. 장은 옥사한 아버지에 대한 강박관념과 어머니가 어렸을 적에 자신을 버렸다는 피해망상에 시달리고 세인들은 장 비고를 미치광이라며 비웃는다. 어려운 생활과 관객들의 비난에 맞서 장은 영화를 제작하지만 이번엔 상영불가 판정과 검열의 덫이 그를 조여든다. 리두는 잠시 장의 곁을 떠나고 장은 어머니와 화해한 뒤 정신적 평온을 얻는다. '채널4'를 비롯해 영국과 스페인 등이 합작한 은 천재감독 장 비고의 일대기를 영화로 옮긴 작품. 장 비고는 와 등으로 프랑스 영화계가 낳은 최고의 '시인'으로 대접받았으며 후에 누벨바그 감독들에게도 적지 않은 영향력을 행사했던 장본인이다. 하지만 요절한 대부분의 예술가들이 그렇듯이, 장 비고의 삶 또한 궁핍했으며 재능있는 자를 질시하는 세인들로부터 손가락질 받았다.
Metroland
Co-Producer
After ten years absence Toni, Chris's best friend, suddenly reappears in London to bring chaos and doubt into Chris's calm, tranquil, slightly boring, predictable life. Chris starts to remember his carefree youth as a photographer in Paris when he lived with and enjoyed a torrid affair with Annick. It was also in Paris that he first met and fell in love with Marion. The temptations and pressure exerted on Chris by Toni to return to their former carefree life of sex, drugs and rock'n'roll soon starts to have an impact on Chris's marriage. He starts to question his values, his lifestyle choices and his relationship with Marion and even suspects her of starting an affair with Toni whom she dislikes! Eventually circumstances come to a head and Chris is forced to decide whether to follow Toni back to the hedonistic, irresponsible life of his youth or face the harsh realities of the present and stay with Marion.
Someone Else's America
Producer
This tale takes place in a bar. The Spanish Alonso and his blind mother run this place. Bay, who is Alonso's friend live here too. This story tells something about Alonso and Bay and the "American Dream".
The Favour, the Watch and the Very Big Fish
Executive Producer
A farce, Hoskins plays a photographer who specializes in religious pictures who searches for a model for Jesus. He does a favor for a friend and finds himself doing a voice track for a porno movie with Natasha Richardson. Hoskins finds his model for Jesus in Jeff Goldblum and a romantic triangle begins in which Goldblum finds adoring crowds believing him to be Jesus and then begins to believe it himself.