In the 1920s, the unlikely bond between Chinese erotic dancer Lee Ping and an Aboriginal farmhand enables her to escape the clutches of her white employer.
A look at the roots of the historic music scene in L.A.'s Laurel Canyon featuring the music of iconic music groups such as The Byrds, The Beach Boys, Buffalo Springfield, and The Mamas and the Papas.
1970년 27세의 나이로 세상을 떠나기 전까지 늘 새롭고 독창적인 길을 열었던 재니스 조플린은 가장 숭배받는 로큰롤 가수이자 수백만 명을 감동시킨, 비극적이고도 잘 알려지지 않은 인물이다. 이 작품에서 감독은 영화로는 처음으로 복잡하고도 열정적이며, 때로는 궁지에 몰리기도 했던 재니스 조플린의 이야기를 내면과 사적인 측면까지 보여주며 깊이 있게 다루고 있다.
엘리자베스는 실연의 슬픔을 안고 남자친구의 집 열쇠를 카페 주인인 제레미에게 맡긴다. 제레미의 항아리에는 주인을 잃고 그대로 버려진 열쇠들이 한 가득이다. 엘리자베스는 매일 카페에 들러 자신처럼 누구의 선택도 받지 못하고 남겨진 블루베리 파이를 먹고, 제레미는 그녀와 점점 사랑에 빠진다. 그러나 엘리자베스는 어느 날 갑자기 여행을 하기로 결심하고 아무 말 없이 뉴욕을 떠난다. 낯선 도시에서 맞닥뜨리는 상황들, 우연히 스쳐 지나가는 인연들의 이야기는 발신지없는 엽서가 되어 제레미에게 도착한다. 제레미는 여전히 카페에서 사람들을 기다리고, 엘리자베스는 이곳저곳의 바와 식당에서 일하며 사람들을 관찰하는 가운데 자신을 돌아본다.
The Dirty Three are the rough and ready jewels in the crown of Australian rock and roll history. Born from the need to put food on the table and spawned from the intensely collaborative local Australian music scene in the 80's and early 90's, the Dirty Three pioneered the instrumental rock and roll music scene in Australia with their cathartic, sometimes violent and always spellbinding brand of music. Within a few short years, they achieved local and international success and left Australian shores to take their Music to the world. To this day the band continues to tour the world and serve the music that they see as a real, living and breathing thing that chooses the Dirty Three's custodianship.
A bike messenger, an electrician, a postal worker, a business man and an office worker make their way through an evening in New York City. A collection of eight large-scale moving images projected on the walls of New York's Museum of Modern Art.
"In the Town of Banff they must have 50 candy stores on the main street. They sell these little candy deer. Banff is a National Park and so the real dear are all around you, and the stuffed and mounted ones too. I played with the images of the deer and idea of anthropomorphism in this piece. The sound track really up the ante on that." - Christina Zeidler