Peter's neighbor at the restaurant car
1941년, 나치 점령하의 프랑스. 임무를 수행하고 돌아가던 영국 공군의 비행기가 독일군 대공포를 맞아 추락한다. 영국군 조종사 레지널드, 피터, 앨런은 낙하산을 타고 간신히 탈출해 목숨을 건진다. 셋은 도장업자 오귀스탱, 인형극을 하는 쥘리에트, 오케스트라 지휘자 스타니슬라스의 도움을 받게 되는데, 독일군 장교 아흐바흐는 이들을 붙잡기 위해 추격을 멈추지 않는다. 나치 점령기를 배경으로 한 코미디로, 오랜 세월 동안 깨지지 않은 흥행 기록을 세우기도 했다.
Un serveur
A great French restaurant's owner, Monsieur Septime, is thrust into intrigue and crime, when one of his famous guests disappears.
A journalist (uncredited)
A true story of Peter Kurten, a serial killer who committed nine murders and many other offenses in Dusseldorf during the Great Depression era.
Mario Costa, butler
중년의 상인들이 겨우 모은 돈으로 자동차 여행에 나섰다. 그런데 출발하자마자 사고로 차가 고장 난다. 상대는 그 대신 자신이 가진 새 차를 제공하지만 실은 그 차에는 갱이 훔친 금품이 숨겨져 있었는데…. 선량한 소시민들이 범죄에 휘말리는 소동을 그린 슬랩스틱 코미디.
Un journaliste (uncredited)
22살 아가씨 도미니크는 애인 질베르를 살해한 혐의로 재판을 받는다. 그녀가 어떤 이유로 전도유망한 지휘자를 죽였느냐에 대한 의견이 분분한 가운데, 검사는 도미니크가 명백히 계획적으로 살인을 저질렀으므로 사형을 언도해야 한다고 주장한다. 재판이 이어지면서 도미니크와 질베르 그리고 도미니크의 언니이자 질베르의 연인이었던 애니, 세 사람을 둘러싼 진실들이 모습을 드러낸다. 클루조의 치밀한 연출 아래 사랑의 지독한 진실을 파헤치는 법정 드라마. 브리짓 바르도의 열연이 돋보이며, 검사와 변호사 역을 맡은 폴 뫼리스와 샤를 바넬의 대결도 불꽃이 튄다. (영화의 전당 - 오래된 극장 2016)
Meant to be a psychological study of a dysfunctional couple and an equally unbalanced maid, this slow-paced, murky melodrama stars Michele Morgan and Robert Hossein as Thelma and Jess, two Americans who move into a down-at-the-heels Paris neighborhood. The couple is still suffering from the loss of their only son in an automobile accident that happened some time in the distant past. Thelma tends to drown her sorrows in alcohol, while Jess is introspected and morose. After they hire a maid to help out with the housework, she falls for the taciturn Jess. Her interest seems to be only a simple attraction, yet appearances, as it turns out, are deceiving.
A steward (uncredited)
Director Jean Delannoy's immediate followup to his brilliant Les Jeux sont Faits was the more conventional Aux Yeux du Souvenir (aka Souvenir and To the Eyes of Memory). The film is based on a true story, wherein an France airliner managed to survive a journey from Rio De Janeiro to Dakar with two of its engines incapacitated. To this already intensely dramatic situation has been added a romantic subplot involving Claire Magny (Michele Morgan) and Jacques Forester (Jean Marais). The love story adds very little to the film; fortunately, neither does it detract from the film's overall quality. As was the case with many French productions of the 1940s, Aux Yeux du Souvenir benefits immeasurably from the Wagnerian musical score by Georges Auric.