Kazuhiro Soda

Kazuhiro Soda

출생 : 1970-06-12, Tochigi Prefecture, Japan

약력

Kazuhiro Soda (想田 和弘 Sōda, born 1970 in Tochigi Prefecture) is a Peabody Award winning filmmaker. He practices an observational method of documentary filmmaking based on his own "Ten Commandments" which prohibits him from doing pre-shoot research or writing a synopsis before filming. He imposes these rules on himself in order to minimize preconceptions and to be able to make unexpected discoveries while filming and editing.

프로필 사진

Kazuhiro Soda

참여 작품

정신: 제로
Producer
영화의 주인공인 정신과 의사 야마모토는 60년대 일본 정신병원 개방을 위한 운동을 이끌었다. 82세의 나이로 그는 갑작스레 임상 분야에서 물러나 그동안 그의 가장 큰 조력자였던 아내 요시코를 돌보기 위한 시간을 내려고 한다. 이른 봄, 야마모토 부부는 지금껏 직면하지 못한 도전을 마주하며 새로운 삶을 시작한다.
정신: 제로
Sound Recordist
영화의 주인공인 정신과 의사 야마모토는 60년대 일본 정신병원 개방을 위한 운동을 이끌었다. 82세의 나이로 그는 갑작스레 임상 분야에서 물러나 그동안 그의 가장 큰 조력자였던 아내 요시코를 돌보기 위한 시간을 내려고 한다. 이른 봄, 야마모토 부부는 지금껏 직면하지 못한 도전을 마주하며 새로운 삶을 시작한다.
정신: 제로
Director of Photography
영화의 주인공인 정신과 의사 야마모토는 60년대 일본 정신병원 개방을 위한 운동을 이끌었다. 82세의 나이로 그는 갑작스레 임상 분야에서 물러나 그동안 그의 가장 큰 조력자였던 아내 요시코를 돌보기 위한 시간을 내려고 한다. 이른 봄, 야마모토 부부는 지금껏 직면하지 못한 도전을 마주하며 새로운 삶을 시작한다.
정신: 제로
Editor
영화의 주인공인 정신과 의사 야마모토는 60년대 일본 정신병원 개방을 위한 운동을 이끌었다. 82세의 나이로 그는 갑작스레 임상 분야에서 물러나 그동안 그의 가장 큰 조력자였던 아내 요시코를 돌보기 위한 시간을 내려고 한다. 이른 봄, 야마모토 부부는 지금껏 직면하지 못한 도전을 마주하며 새로운 삶을 시작한다.
정신: 제로
Director
영화의 주인공인 정신과 의사 야마모토는 60년대 일본 정신병원 개방을 위한 운동을 이끌었다. 82세의 나이로 그는 갑작스레 임상 분야에서 물러나 그동안 그의 가장 큰 조력자였던 아내 요시코를 돌보기 위한 시간을 내려고 한다. 이른 봄, 야마모토 부부는 지금껏 직면하지 못한 도전을 마주하며 새로운 삶을 시작한다.
항구 마을
Producer
일본 세토 내해 작은 마을 우시마도에는 마지막 남은 어부 중 한 명인 와이짱이 있다. 86세의 나이에도 그는 홀로 작은 배로 낚시를 하며 생계를 이어 나간다. 흑백 이미지 속 몽환적인 분위기의 세토 내해는 황혼기에 접어든 마을과 주민들을 시적으로 묘사한다.
항구 마을
Sound Recordist
일본 세토 내해 작은 마을 우시마도에는 마지막 남은 어부 중 한 명인 와이짱이 있다. 86세의 나이에도 그는 홀로 작은 배로 낚시를 하며 생계를 이어 나간다. 흑백 이미지 속 몽환적인 분위기의 세토 내해는 황혼기에 접어든 마을과 주민들을 시적으로 묘사한다.
항구 마을
Editor
일본 세토 내해 작은 마을 우시마도에는 마지막 남은 어부 중 한 명인 와이짱이 있다. 86세의 나이에도 그는 홀로 작은 배로 낚시를 하며 생계를 이어 나간다. 흑백 이미지 속 몽환적인 분위기의 세토 내해는 황혼기에 접어든 마을과 주민들을 시적으로 묘사한다.
항구 마을
Director of Photography
일본 세토 내해 작은 마을 우시마도에는 마지막 남은 어부 중 한 명인 와이짱이 있다. 86세의 나이에도 그는 홀로 작은 배로 낚시를 하며 생계를 이어 나간다. 흑백 이미지 속 몽환적인 분위기의 세토 내해는 황혼기에 접어든 마을과 주민들을 시적으로 묘사한다.
항구 마을
Director
일본 세토 내해 작은 마을 우시마도에는 마지막 남은 어부 중 한 명인 와이짱이 있다. 86세의 나이에도 그는 홀로 작은 배로 낚시를 하며 생계를 이어 나간다. 흑백 이미지 속 몽환적인 분위기의 세토 내해는 황혼기에 접어든 마을과 주민들을 시적으로 묘사한다.
The Big House
Director
Oyster Factory
Director of Photography
In the Japanese town of Ushimado, the shortage of labor is a serious problem due to its population’s rapid decline. Traditionally, oyster shucking has been a job for local men and women, but for a few years now, some of the factories have had to use foreigners in order to keep functioning. Hirano oyster factory has never employed any outsiders but finally decides to bring in two workers from China. Will all the employees get along?
Oyster Factory
Editor
In the Japanese town of Ushimado, the shortage of labor is a serious problem due to its population’s rapid decline. Traditionally, oyster shucking has been a job for local men and women, but for a few years now, some of the factories have had to use foreigners in order to keep functioning. Hirano oyster factory has never employed any outsiders but finally decides to bring in two workers from China. Will all the employees get along?
Oyster Factory
Producer
In the Japanese town of Ushimado, the shortage of labor is a serious problem due to its population’s rapid decline. Traditionally, oyster shucking has been a job for local men and women, but for a few years now, some of the factories have had to use foreigners in order to keep functioning. Hirano oyster factory has never employed any outsiders but finally decides to bring in two workers from China. Will all the employees get along?
Oyster Factory
Director
In the Japanese town of Ushimado, the shortage of labor is a serious problem due to its population’s rapid decline. Traditionally, oyster shucking has been a job for local men and women, but for a few years now, some of the factories have had to use foreigners in order to keep functioning. Hirano oyster factory has never employed any outsiders but finally decides to bring in two workers from China. Will all the employees get along?
Au revoir l'été
After failing her university entrance exam, Sakuko is invited by her aunt Mikie to spend summer vacation in a beautiful seaside town. Sakuko gets to know the people of the town, including Takashi, a shy relative of her childhood friend.
Campaign 2
Producer
In response to the Fukushima disaster, Yama-san is running an election campaign with an anti-nuclear message. But unlike last time, he has no money, no machine, no nothing. Does he even stand a chance? On March 11, 2011, Japan experienced one of the most calamitous nuclear disasters in history. But in two national elections following the accident, the pro-nuclear Liberal Democratic Party (LDP) achieved landslide victories, gaining control of the two parliaments. Why? 'Campaign 2' by Kazuhiro Soda observes a small local election right after the disaster and gives insight into this difficult question, presenting a microcosm of Japan's political-psychological landscape.
Campaign 2
Director of Photography
In response to the Fukushima disaster, Yama-san is running an election campaign with an anti-nuclear message. But unlike last time, he has no money, no machine, no nothing. Does he even stand a chance? On March 11, 2011, Japan experienced one of the most calamitous nuclear disasters in history. But in two national elections following the accident, the pro-nuclear Liberal Democratic Party (LDP) achieved landslide victories, gaining control of the two parliaments. Why? 'Campaign 2' by Kazuhiro Soda observes a small local election right after the disaster and gives insight into this difficult question, presenting a microcosm of Japan's political-psychological landscape.
Campaign 2
Editor
In response to the Fukushima disaster, Yama-san is running an election campaign with an anti-nuclear message. But unlike last time, he has no money, no machine, no nothing. Does he even stand a chance? On March 11, 2011, Japan experienced one of the most calamitous nuclear disasters in history. But in two national elections following the accident, the pro-nuclear Liberal Democratic Party (LDP) achieved landslide victories, gaining control of the two parliaments. Why? 'Campaign 2' by Kazuhiro Soda observes a small local election right after the disaster and gives insight into this difficult question, presenting a microcosm of Japan's political-psychological landscape.
Campaign 2
Director
In response to the Fukushima disaster, Yama-san is running an election campaign with an anti-nuclear message. But unlike last time, he has no money, no machine, no nothing. Does he even stand a chance? On March 11, 2011, Japan experienced one of the most calamitous nuclear disasters in history. But in two national elections following the accident, the pro-nuclear Liberal Democratic Party (LDP) achieved landslide victories, gaining control of the two parliaments. Why? 'Campaign 2' by Kazuhiro Soda observes a small local election right after the disaster and gives insight into this difficult question, presenting a microcosm of Japan's political-psychological landscape.
Theatre 2
Producer
Oriza Hirata is Japan's leading playwright and director, who runs his own theatrical company, Seinendan. Theatre 2 (Observational Film Series #4) examines the dynamic relationship between theatre and the society through depicting Hirata's activities. In order for his art and his not-so-commercial company to survive this highly capitalistic modern society, what kind of strategy does Hirata have and practice?
Theatre 2
Director of Photography
Oriza Hirata is Japan's leading playwright and director, who runs his own theatrical company, Seinendan. Theatre 2 (Observational Film Series #4) examines the dynamic relationship between theatre and the society through depicting Hirata's activities. In order for his art and his not-so-commercial company to survive this highly capitalistic modern society, what kind of strategy does Hirata have and practice?
Theatre 2
Editor
Oriza Hirata is Japan's leading playwright and director, who runs his own theatrical company, Seinendan. Theatre 2 (Observational Film Series #4) examines the dynamic relationship between theatre and the society through depicting Hirata's activities. In order for his art and his not-so-commercial company to survive this highly capitalistic modern society, what kind of strategy does Hirata have and practice?
Theatre 1
Producer
Theatre 1 (Observational Film Series #3) is a feature length documentary, which closely depicts the world of Oriza Hirata, Japan's leading playwright and director, and his theatrical company, Seinendan. By depicting them, the film leads the audience to revisit fundamental but timely questions: What is theatre? Why do human beings act?
Theatre 1
Director of Photography
Theatre 1 (Observational Film Series #3) is a feature length documentary, which closely depicts the world of Oriza Hirata, Japan's leading playwright and director, and his theatrical company, Seinendan. By depicting them, the film leads the audience to revisit fundamental but timely questions: What is theatre? Why do human beings act?
Theatre 1
Editor
Theatre 1 (Observational Film Series #3) is a feature length documentary, which closely depicts the world of Oriza Hirata, Japan's leading playwright and director, and his theatrical company, Seinendan. By depicting them, the film leads the audience to revisit fundamental but timely questions: What is theatre? Why do human beings act?
Theatre 2
Director
Oriza Hirata is Japan's leading playwright and director, who runs his own theatrical company, Seinendan. Theatre 2 (Observational Film Series #4) examines the dynamic relationship between theatre and the society through depicting Hirata's activities. In order for his art and his not-so-commercial company to survive this highly capitalistic modern society, what kind of strategy does Hirata have and practice?
Theatre 1
Director
Theatre 1 (Observational Film Series #3) is a feature length documentary, which closely depicts the world of Oriza Hirata, Japan's leading playwright and director, and his theatrical company, Seinendan. By depicting them, the film leads the audience to revisit fundamental but timely questions: What is theatre? Why do human beings act?
3.11 센스 오브 홈 필름즈
Director
In memory of the Japanese earthquake on 3.11, each director presents a 3 minute and 11 second short film in tribute to those who were lost that day.
피스
Producer
평화란 무엇인가? 공존이란 무엇인가? 그리고 그 둘은 어디에서 비롯되는가? 삶과 죽음, 수용과 거부가 뒤섞인 일본 오카야마 주민들과 고양이의 일상을 바라보며 이러한 질문을 고민하는 시각적 에세이 형식의 관찰 다큐.
피스
Director of Photography
평화란 무엇인가? 공존이란 무엇인가? 그리고 그 둘은 어디에서 비롯되는가? 삶과 죽음, 수용과 거부가 뒤섞인 일본 오카야마 주민들과 고양이의 일상을 바라보며 이러한 질문을 고민하는 시각적 에세이 형식의 관찰 다큐.
피스
Editor
평화란 무엇인가? 공존이란 무엇인가? 그리고 그 둘은 어디에서 비롯되는가? 삶과 죽음, 수용과 거부가 뒤섞인 일본 오카야마 주민들과 고양이의 일상을 바라보며 이러한 질문을 고민하는 시각적 에세이 형식의 관찰 다큐.
피스
Writer
평화란 무엇인가? 공존이란 무엇인가? 그리고 그 둘은 어디에서 비롯되는가? 삶과 죽음, 수용과 거부가 뒤섞인 일본 오카야마 주민들과 고양이의 일상을 바라보며 이러한 질문을 고민하는 시각적 에세이 형식의 관찰 다큐.
피스
Director
평화란 무엇인가? 공존이란 무엇인가? 그리고 그 둘은 어디에서 비롯되는가? 삶과 죽음, 수용과 거부가 뒤섞인 일본 오카야마 주민들과 고양이의 일상을 바라보며 이러한 질문을 고민하는 시각적 에세이 형식의 관찰 다큐.
멘탈
Producer
일본에 위치한 외래 정신과 치료소 코랄 오카야마. 그 복잡 미묘한 세계 속에는 의사, 환자, 직원, 자원 봉사자, 방문간호사 등이 한 데 어우러져 있다.
멘탈
Director of Photography
일본에 위치한 외래 정신과 치료소 코랄 오카야마. 그 복잡 미묘한 세계 속에는 의사, 환자, 직원, 자원 봉사자, 방문간호사 등이 한 데 어우러져 있다.
멘탈
Editor
일본에 위치한 외래 정신과 치료소 코랄 오카야마. 그 복잡 미묘한 세계 속에는 의사, 환자, 직원, 자원 봉사자, 방문간호사 등이 한 데 어우러져 있다.
멘탈
Director
일본에 위치한 외래 정신과 치료소 코랄 오카야마. 그 복잡 미묘한 세계 속에는 의사, 환자, 직원, 자원 봉사자, 방문간호사 등이 한 데 어우러져 있다.
선거
Cinematography
정치계의 거물 고이즈미 총리와 자민당의 뒷받침이라면 카리스마 없는 신출내기 후보도 당선될 수 있을까? 일본 가와사키에서 진행된 열띤 선거 운동을 쫓아가며 '민주주의'의 실체를 파헤치는 관찰 다큐멘터리.
선거
Producer
정치계의 거물 고이즈미 총리와 자민당의 뒷받침이라면 카리스마 없는 신출내기 후보도 당선될 수 있을까? 일본 가와사키에서 진행된 열띤 선거 운동을 쫓아가며 '민주주의'의 실체를 파헤치는 관찰 다큐멘터리.
선거
Director of Photography
정치계의 거물 고이즈미 총리와 자민당의 뒷받침이라면 카리스마 없는 신출내기 후보도 당선될 수 있을까? 일본 가와사키에서 진행된 열띤 선거 운동을 쫓아가며 '민주주의'의 실체를 파헤치는 관찰 다큐멘터리.
선거
Editor
정치계의 거물 고이즈미 총리와 자민당의 뒷받침이라면 카리스마 없는 신출내기 후보도 당선될 수 있을까? 일본 가와사키에서 진행된 열띤 선거 운동을 쫓아가며 '민주주의'의 실체를 파헤치는 관찰 다큐멘터리.
선거
Writer
정치계의 거물 고이즈미 총리와 자민당의 뒷받침이라면 카리스마 없는 신출내기 후보도 당선될 수 있을까? 일본 가와사키에서 진행된 열띤 선거 운동을 쫓아가며 '민주주의'의 실체를 파헤치는 관찰 다큐멘터리.
선거
Director
정치계의 거물 고이즈미 총리와 자민당의 뒷받침이라면 카리스마 없는 신출내기 후보도 당선될 수 있을까? 일본 가와사키에서 진행된 열띤 선거 운동을 쫓아가며 '민주주의'의 실체를 파헤치는 관찰 다큐멘터리.
A Flower and a Woman
Director
A woman cares for a red rose in her studio apartment. Over time, we see how it grows alongside her rapidly changing life.
A Night in New York
Editor
Late at night, a Japanese businessman enters a pizza shop and observes strange but typical New Yorkers, eating their pizza in their own queer ways. The businessman makes fun of them, believing he is the only one that is normal person there. However, it soon becomes apparent that he is no less strange than them.
A Night in New York
Writer
Late at night, a Japanese businessman enters a pizza shop and observes strange but typical New Yorkers, eating their pizza in their own queer ways. The businessman makes fun of them, believing he is the only one that is normal person there. However, it soon becomes apparent that he is no less strange than them.
A Night in New York
Director
Late at night, a Japanese businessman enters a pizza shop and observes strange but typical New Yorkers, eating their pizza in their own queer ways. The businessman makes fun of them, believing he is the only one that is normal person there. However, it soon becomes apparent that he is no less strange than them.