Verónica Cura

참여 작품

Death in Buenos Aires
Executive Producer
When a businessman is murdered at his home, an experienced police inspector and his rookie partner must delve into the gay scene of the city to catch the killer.
아카시아
Executive Producer
단순한 내용과 형식 속에서 따뜻한 감동이 솟아오르는 수작. 루벤은 10년 넘게 트럭운전을 해왔다. 어느 날 왠 아기를 안은 여자가 태워달라고 사정하고 마지못해 허락한다. 파라과이의 아순시온에서부터 아르헨티나 부에노스아이레스에 이르는 1500km의 긴 여정을 남자, 여자, 아기 셋이 동행하게 된다. (2011년 16회 부산국제영화제)
Malasangre
Producer's Assistant
Milagros is a cleaning lady in a TV studio. While working, the bloody 200 year Argentinian history occurs, bluring the line between fiction and reality.
다크니스
Line Producer
아르헨티나를 여행중인 스테파니와 엘은 한적한 시골 마을에 짐을 풀고 마지막 밤을 기념하기 위해 술집을 찾는다. 스테파니는 술자리에서 만난 호세라는 남자로부터 위협을 당하는 엘을 발견하고, 그 순간 낯선 남자 마이클이 나타나 그녀들을 구해준다. 다음날 외딴 호숫가를 찾은 스테파니와 엘은 사소한 문제로 말다툼을 벌이고, 스테파니는 급기야 엘을 남겨두고 떠나버린다. 오래 지나지 않아 스테파니는 발걸음을 돌려 호숫가로 가지만 엘은 그 자리에 없다. 알 수 없는 두려움에 휩싸인 스테파니는 우연히 마이클을 만나 그와 함께 엘을 찾아 다니지만 오히려 마이클의 가방에서 엘의 팔찌를 발견하는데…!
머리 없는 여인
Executive Producer
남부럽지 않은 직업과 부를 가진 베로니카. 홀로 차를 몰아 시골길을 달리던 베로니카가 갑자기 울린 휴대 전화를 집으려 고개를 숙인 사이 끔찍한 소리와 함께 차가 무언가를 치받고 만다. 한동안 멈춰 선 베로니카는 차에서 내리지도, 뒤를 돌아보지도 않은 채 다시 시동을 건다. 베로니카는 일상으로 돌아가려 하지만, 사람을 치어 죽였을지도 모른다는 죄의식과 불안은 그녀를 옥죄고, 그녀의 정신과 일상은 서서히 무너져 내린다.
Air Force, Incorporated
Executive Producer
The documentary portrays a behind-the-scenes look at the poor state of Argentina's civil aviation, and puts the blame on the Argentine Air Force. The Air Force has been in control of air traffic operations since the military takeover of General Juan Carlos Onganía in 1966. The producer/director, Enrique Piñeyro, claims Argentina and Nigeria are the only countries whose air force controls and regulates the airline industry. The film is heavily based on the Austral Líneas Aéreas Flight 2553 plane crash. Enrique Piñeyro takes his camera, secretly, into the control tower of the Ministro Pistarini International Airport also-known-as Ezeiza, the international airport at Buenos Aires.
Air Force, Incorporated
Producer
The documentary portrays a behind-the-scenes look at the poor state of Argentina's civil aviation, and puts the blame on the Argentine Air Force. The Air Force has been in control of air traffic operations since the military takeover of General Juan Carlos Onganía in 1966. The producer/director, Enrique Piñeyro, claims Argentina and Nigeria are the only countries whose air force controls and regulates the airline industry. The film is heavily based on the Austral Líneas Aéreas Flight 2553 plane crash. Enrique Piñeyro takes his camera, secretly, into the control tower of the Ministro Pistarini International Airport also-known-as Ezeiza, the international airport at Buenos Aires.
Whisky Romeo Zulú
Executive Producer
Whisky Romeo Zulu tells the story prior to the crash of LAPA Boeing 737 that on August 31, 1999, caught fire after hitting an embankment in the center of Buenos Aires, killing 67 people. The disaster changed the history of civil and commercial aviation in Argentina, and the film recounts, from the standpoint of the director, a former airline pilot-how in some countries the safety of the flight is incredibly precarious.
Moebius
Producer
Deep within Buenos Aires's labyrinthine subway system, a train mysteriously disappears along with its 30 passengers. The subway officials are greatly troubled and call in topographer Daniel Pratt to help them find it. Unfortunately, the tunnels are so vast and complex, that Pratt needs his mentor Hugo Mistein to help him. Unfortunately, he too has vanished.