David Ungaro

참여 작품

더 그래비티
Director of Photography
The sophomore feature from French Burkinabé actor Cédric Ido centres on a mysterious planetary event that upsets both the gravity and the fragile equilibrium of a Parisian suburb, which is ruled by a cosmically-connected crew of young “entrepreneurs.”
사마리탄
Director of Photography
13살의 샘 클리어리(제이번 ‘워너’ 월턴)는 이웃인 수수께끼의 은둔자 스미스(실베스터 스탤론)가 25년 전 사망했다고 알려졌지만 사실은 평범한 사람들 사이에 섞여 사는 전설적인 인물이라고 의심한다. 범죄가 증가하고 도시가 혼란에 빠지자, 샘은 도시가 파괴되는 걸 막기 위해 이웃을 세상 밖으로 이끌려 애쓴다.
디 오너스
Director of Photography
허긴스 박사의 집에 대형 금고가 있다는 테리의 말을 듣고, 네이슨과 가즈는 금고 안에 있을 현금을 훔치려고 계획한다. 테리, 네이슨 그리고 가즈는 차 안에서 허긴스 박사의 저택을 훔쳐보며, 리처드, 엘렌 부부가 집에서 나가기를 기다린다. 그때 자동차 소유자인 메리가 그들 앞에 나타나, 출근해야 되니 자동차를 돌려 달라고 네이슨에게 말한다. 네이슨은 메리에게 잠시만 기다려 달라고 부탁한 뒤, 테리, 가즈와 함께 아무도 없는 허긴스 박사의 집으로 들어간다. 하지만 지하실에 있는 다이얼 방식의 금고를 열지 못하던 그들은, 박사가 집에 오기를 기다렸다가 협박해서 비밀 번호를 알아내기로 계획을 변경한다. 그 후 애인 네이슨의 부탁에 따라 허긴스 박사의 집안까지 들어온 메리는, 임신했다고 테리에게 고백한다. 얼마 후, 네이슨 일행은 집으로 돌아온 리처드에게 비밀 번호를 달라고 협박하지만, 스타킹을 쓴 테리와 네이슨의 정체를 알고 있는 리처드 박사는 쉽게 입을 열지 않는다. 가즈는 리처드가 비밀 번호를 말하지 않으면 엘렌의 손가락을 자르라고 네이슨에게 말하는데...
더 번트 오렌지 헤러시
Director of Photography
Hired to steal a rare painting from one of the most enigmatic painters of all time, an ambitious art dealer becomes consumed by his own greed and insecurity as the operation spins out of control.
더 터닝
Camera Operator
퇴학을 당해 집으로 돌아온 ‘마일스’, 대저택의 밖을 한번도 나가본 적 없는 ‘플로라’, 대저택의 마지막 주인이 된 두 아이의 새로운 가정교사 ‘케이트’. 대대로 집안을 보살핀 가정부 ‘그로스’ 부인은 ‘케이트’에게 알 수 없는 말로 아이들을 소개한다. 낯선 환경, 기묘한 분위기의 아이들 그리고 발견된 이전 가정교사 ‘제슬’의 일기까지 ‘케이트’는 아이들을 만난 후부터 매일 밤 악몽에 시달리는데…
더 터닝
Director of Photography
퇴학을 당해 집으로 돌아온 ‘마일스’, 대저택의 밖을 한번도 나가본 적 없는 ‘플로라’, 대저택의 마지막 주인이 된 두 아이의 새로운 가정교사 ‘케이트’. 대대로 집안을 보살핀 가정부 ‘그로스’ 부인은 ‘케이트’에게 알 수 없는 말로 아이들을 소개한다. 낯선 환경, 기묘한 분위기의 아이들 그리고 발견된 이전 가정교사 ‘제슬’의 일기까지 ‘케이트’는 아이들을 만난 후부터 매일 밤 악몽에 시달리는데…
Impure
Director of Photography
To the Ends of the World
Director of Photography
Indochina, 1945. While the French are harassed by both the Japanese army and the Vietnamese rebels, private Robert Tassen, driven by the memory of a tragedy of which he is the only survivor, embarks on the search for the mysterious and cruel Võ Bình Yên, one of the leaders of the insurrection.
도니브룩
Director of Photography
사상 최대 불법 서바이벌 격투 토너먼트 ‘도니브룩’ 한탕을 노리는 전직 해병 ‘자레드’. 폭력적이고 무자비한 마약 딜러 ‘앙구스’. 두 명의 길은 ‘도니브룩’으로 이어진다. 10만 달러의 상금이 걸린 불법 격투장. 구원의 마지막 기회거나 사형선고가 내려지는 곳. 목숨을 건 단 한 번의 싸움이 시작된다!
여명의 기도
Director of Photography
더 이상 추락할 수 없는 나락, 태국의 감옥에 갇힌 빌리 무어. 이곳을 나갈 수 있는 길은 죽거나 링 위의 승자가 되거나. 그러나 현실은 어느 것도 허락하지 않는다.
메리 셸리: 프랑켄슈타인의 탄생
Cinematography
문학에 천부적인 재능을 가진 소녀 메리는 아버지의 제자인 낭만파 시인 퍼시와 운명적 사랑에 빠진다. 주변의 만류에도 불구하고 사랑의 도피를 떠난 두 사람은 예상치 못한 위기를 겪게 된다. 비 내리는 어느 날, 시인 바이런의 집에 초대된 그들은 ‘무서운 이야기’를 만들어볼 것을 제안받고 메리는 그녀의 상상 속에서만 존재하던 괴물을 세상 밖으로 끄집어내는데…
새디스트
Director of Photography
떠오르는 신예 작가 새디(애널리 팁튼), 그녀는 비밀스런 파티에 초대된다. 그곳은 마약, 가학적 성행위, 살인마저도 허락되는 아무런 규칙 없는 환락파티. 새디는 그 곳에서 벗어나려 할수록 위험한 환상에 사로잡히고, 끊임없이 어두운 욕망에 얽매이는데…
First Growth
Director of Photography
Winemaker son, Charlie Marshall left Burgundy to become a Parisian renowned winemaker, author of a successful guide whose notes are annually tremble vineyards. But in Côte-d'Or, his father lost the taste of wine and mistakes the family winery rush towards bankruptcy. At first reluctant, Charlie returns to Burgundy. It must his boots and shoes back up his sleeves and become winemaker confront a profession he does not know, under the skeptical gaze of his father. Between unpredictable weather and a delicate variety, Charlie will have to prove to his father that he is worthy of this land passed from generation to generation in their family. It is easy to note a wine, but how do we do a great wine?
Les trois silences
Director of Photography
One winter morning, Olivia decides to tail Philippe, the man she loves. She doubts his sincerity and faithfulness. Very soon her intuition is confirmed when Philippe meets a young woman, Aurélia. This produces a tragic twist of fate in the lives of the three characters, binding them around a shared secret...
르 프레농
Director of Photography
40대의 중년인 뱅상은 처음으로 아빠가 된다. 어느날 여동생인 엘리자베스와 그녀의 남편의 집에 저녁초대를 받게 된다. 이날 유년시절부터 친구인 끌로드도 함께 저녁을 보내게 된다. 뱅상과 친구들은 아빠가 되는 이들 부부를 축하하는 좋은 분위기 속에서 항상 늦는 뱅상의 부인인 안나를 기다리다가 뱅상에게 아이의 이름이 무엇이냐고 묻게 된다. 뱅상의 대답은 모든 사람들을 혼란 속에 빠트리게 되는데......
Rue du Faubourg Saint-Honoré
Cinematography
Time: 7 pm. Place: a mansion in the rue du Faubourg Saint Honoré. A wealthy industrial family is preparing to celebrate the engagement of their only son, a brilliant businessman, to a beautiful young woman. But she seems lost and alone, surrounded by luxury she has rarely experienced ... a moment of doubt ... is she making the right choice?
Place De l'Opéra
Cinematography
An older couple are about to spend another evening at the Opéra Garnier, the place where once they swore their eternal love for one another. An evening like any other after so many years spent together? Not with the affectionate playfulness they share. "You haven't changed. You are still an incurable romantic..." The film ends on that last line from a happy man as much in love as ever.
Jardins du Palais Royal
Cinematography
A couple of actors are playing roles of seduction and teasing, on and off screen, to better love each other. Is it only for the movie, or for their entire life?
라운드 업
Director of Photography
7월 15일, 왜 가슴에 노란색 별을 달게 하는 걸까? 우리는 더럽거나 이상한 사람들이 아닌데… 우리가 유대인인 걸 자랑스럽게 생각하라고 아빠가 말했지만 조금 창피하다. 7월 16일, 자고 있는데 갑자기 경찰이 오더니 우리 동네 유대인들을 모두 체포했다. 화장실도 없고, 먹을 것도 없는 이 경륜장에 얼마나 있어야 할까.. 집에 가고 싶다. 7월 21일, 드디어 냄새 나는 경륜장에서 나왔다. 새로 도착한 곳은 침대도 있고 먹을 것도 주지만 감옥처럼 생겼다. 그래도 아빠랑 있으니까 무섭지 않다. 7월 30일, 어른들만 다른 곳으로 데려가서 엄마, 아빠, 누나와 헤어졌다. 언제 다시 만날 수 있을까? 얼른 엄마, 아빠랑 집에 가서 쉬고 싶다.
샤넬과 스트라빈스키
Cinematography
1913년, 파리에서 초연한 발레 [봄의 제전]은 지나치게 전위적인 음악으로 인해 혹평을 받지만 샤넬은 파격적인 음악을 선보인 작곡가 스트라빈스키에게 흥미를 가지게 된다. 1917년, 러시아 혁명으로 인해 고국으로 돌아가지 못하고 가난하고 비참한 생활을 이어가던 스트라빈스키는 샤넬의 제안으로 그녀의 저택에서 가족과 함께 지내기로 한다. 스트라빈스키는 매혹적이고 강렬한 샤넬의 매력에 이끌리고, 곧 두 사람은 열정적인 사랑에 빠져든다. 그들의 사랑 앞에 절망한 스트라빈스키의 아내는 저택을 떠나고 서로를 통해 영감을 얻게 되는 두 사람은 [샤넬No˚5]와 [봄의 제전] 이라는 그들의 대표작을 완성해 가는데…
99 francs
Director of Photography
Paris, France, 2001. Octave Parango, a young advertiser working at the Ross & Witchcraft advertising agency, lives a suicidal existence, ruled by cynicism, irresponsibility and debauchery. The obstacles he will encounter in developing a campaign for a new yogurt brand will force him to face the meaning of his work and the way he manages his relationship with those who orbit around his egotistic lifestyle.
Louise (Take 2)
Camera Operator
The central role of Louise is portrayed by Elodie Bouchez, who won a 1998 Cannes "Best Actress" award for The Dreamlife of Angels. When Louise has an encounter with homeless Remi (Roschdy Zem), they have a magnetic attraction, but she is already attached to illiterate shoplifter and pickpocket punk Yaya (Gerald Thomassin). Although allied with Yaya in petty crimes, Louise lives with her widowed father (Lou Castel), a devoted writer of fiction. After a Metro bum (Bruce Myers) tells her of his desire to see his young son, she plucks the kid, Gaby (Antoine de Merle), right out of school, making him the newest rookie recruited into their subway gang. Shoplifting in a department store, the young toughs escape the store's security guards by hiding in the ballet rehearsal rooms of the nearby opera. But does Louise really belong with the subway toughs, or is she just pretending? When she's arrested, Louise is forced to reexamine her lifestyle.