Jan Komasa

Jan Komasa

출생 : 1981-10-28, Poznań, Poland

약력

Jan Tadeusz Komasa (born October 28, 1981) is a Polish film director, screenwriter, and producer best known for directing Suicide Room (2011), Warsaw 44 (2014), and Corpus Christi (2019), which was nominated for Best International Feature Film at the 92nd Academy Awards. His previous works premiered and won awards at Tribeca Film Festival, Berlin Film Festival, Cannes, and Venice. Description above from the Wikipedia article Jan Komasa, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.

프로필 사진

Jan Komasa

참여 작품

헤이터
Director
상대의 평판을 깎을 수 있다면 뭐든 한다. 그게 내 직업이니까. 게시물 조작부터 가짜 계정까지, SNS상의 선동을 업으로 삼은 청년. 보란 듯이 출세해 그녀의 마음을 얻고 싶었을 뿐인데, 그간의 악행이 현실 세계를 뒤흔들기 시작한다.
문신을 한 신부님
Director
신부를 꿈꾸지만 신부가 될 수 없는 20살 청년 ‘다니엘’. 소년원을 출소하게 된 그는 존경하는 신부 ‘토마시’의 도움으로 어느 마을의 목공소에 일자리를 얻게 된다. 그러나 뜻밖에도 소년원에서 훔친 사제복으로 인해 그는 마을 성당의 주임 신부 자리를 대행하게 되고, 예상을 뛰어넘는 그의 파격적인 행동은 큰 사고를 겪고 트라우마에 시달리고 있던 마을 사람들에게 믿음을 주게 된다. 그러나 ‘다니엘’은 믿음 뒤에 숨겨진 마을 사람들의 두 얼굴을 마주하게 되는데…
바르샤바 1944
Screenplay
1944년 여름 독일 나치 치하의 폴란드 바르샤바. 공장에서 일하며 어머니와 어린 남동생을 부양하는 스테판(요제프 파블로프스키)은 나치로부터 매일 모욕을 당한다. 이에 반나치 저항군에 가담하고 싶지만 위험한 일에 연류되지 말라는 어머니의 부탁으로 갈등하다 결국 친구들과 함께 비밀스러운 봉기 작전에 돌입하고 그 곳에서 알라(소피아 비츨라츠)를 만나 사랑에 빠지게 된다. 1944년 8월 1일, 폴란드 저항군의 반격이 시작되자 스테판은 어머니와의 약속을 저버리고 친구들과 전투에 가담한다. 나치군들이 자신의 집 주변을 점령했다는 소식을 듣고 급히 집으로 향한 스테판은 독일군에 의해 어머니와 어린 남동생이 무자비하게 사살되는 장면을 목격하게 되는데..
바르샤바 1944
Director
1944년 여름 독일 나치 치하의 폴란드 바르샤바. 공장에서 일하며 어머니와 어린 남동생을 부양하는 스테판(요제프 파블로프스키)은 나치로부터 매일 모욕을 당한다. 이에 반나치 저항군에 가담하고 싶지만 위험한 일에 연류되지 말라는 어머니의 부탁으로 갈등하다 결국 친구들과 함께 비밀스러운 봉기 작전에 돌입하고 그 곳에서 알라(소피아 비츨라츠)를 만나 사랑에 빠지게 된다. 1944년 8월 1일, 폴란드 저항군의 반격이 시작되자 스테판은 어머니와의 약속을 저버리고 친구들과 전투에 가담한다. 나치군들이 자신의 집 주변을 점령했다는 소식을 듣고 급히 집으로 향한 스테판은 독일군에 의해 어머니와 어린 남동생이 무자비하게 사살되는 장면을 목격하게 되는데..
Warsaw Uprising
Director
It tells the story of the Warsaw Uprising of 1944 through the eyes of a US airman, escaper from the Nazi Stalag camp and two young reporters, cameramen for the Bureau of Information and Propaganda of the Polish Home Army. Their mission: documenting the Uprising by shooting newsreels for the “Palladium” cinema. Looking for the right shots, they go deeper and deeper – literally and figuratively – into the heart of the Uprising. Traumatic truth becomes obvious. Aware of being witnesses of indescribable events, they realize their duties: to document them and preserve the rolls of film at any cost…
사이버 자살당
Writer
부유한 부모님과 친구들 사이에서 남부러울 것 없는 일상을 보내는 고등학생 도미닉. 그러나 도미닉은 자신도 예상 못한 일로 세상으로부터 거리를 두게 된다. 그렇게 방에 틀어박혀 컴퓨터만 하던 도미닉은 ‘수어사이드 룸’이란 가상의 공간을 알게 된다. 2012년 폴란드영화상 올해의 발견.
사이버 자살당
Director
부유한 부모님과 친구들 사이에서 남부러울 것 없는 일상을 보내는 고등학생 도미닉. 그러나 도미닉은 자신도 예상 못한 일로 세상으로부터 거리를 두게 된다. 그렇게 방에 틀어박혀 컴퓨터만 하던 도미닉은 ‘수어사이드 룸’이란 가상의 공간을 알게 된다. 2012년 폴란드영화상 올해의 발견.
Ode to Joy
Screenplay
Three stories of young disillusioned Poles of different background and region of origin. What binds them together is that they all meet on the bus to London shortly after Poland's entry into EU.
Ode to Joy
Director
Three stories of young disillusioned Poles of different background and region of origin. What binds them together is that they all meet on the bus to London shortly after Poland's entry into EU.
Nice To See You
Writer
A college student is taken by surprise when her father mysteriously shows up asking her to move back home.
Nice To See You
Director
A college student is taken by surprise when her father mysteriously shows up asking her to move back home.