Nora Gryakalova

Nora Gryakalova

출생 : 1942-06-03, USSR

사망 : 2007-05-15

프로필 사진

Nora Gryakalova

참여 작품

Dandelion Wine
тётя Роза
Горько!
The circus burned down and the clowns scattered
A film director Nikolai Khudokormov is on the brink of his 50th anniversary. He has the whole life rich in events under his belt: creative quests, several marriages and children. Now he has to live with an old insane Mother and seems to be indifferent to what is going on around. But at the same time he is obsessed by the idea to make a film which will be his best one. Nikolai makes every effort to raise the money for this project. And all the time he is followed by a mysterious stranger. She is a beautiful young creature who speaks to him about the vanity of the world and the meaningless of a human life. Finally, Nikolai realizes that he is speaking to the Death herself.
안나 카레니나
Myagkaya
1880년 왕정 러시아. 안나(Anna Karenina: 소피 마르소 분)는 대지주 카레닌(Karenin: 제임스 폭스 분)의 정숙한 아내로서 페테스부르크의 호화 저택에서 안정된 생활을 하고 있다. 아쉬울 것이 하나도 없는 풍족한 생활이지만 관료적이며 보수적인 남편에게 염증을 느끼고 있었다. 현실에서 빠져나오고 싶었던 그녀는 오빠 스티바(Stiva: 대니 휴스턴 분)를 만나기 위해 잠시 페테스부르크를 떠난다. 모스크바에 도착한 안나는 운명적인 사랑을 만난다. 기차역에서 우연히 오빠의 친구인 브론스키(Vronsky: 숀 빈 분)를 만난 것이다. 그러나 귀족 생활의 관습과 규율이 젖은 드녀에게 새로운 사랑은 도전이었다. 장교 브론스키는 아름다운 왕녀 키티(Kitty: 미라 커쉬너 분)의 짝사랑을 받고 있다. 하지만 브론스키는 별 관심이 없다. 모스크바 기차역으로 어머니를 마중나간 브론스키는 친구 동생인 안나를 보고 첫눈에 반해버린다. 하지만 이미 결혼한 몸이었으며 아들까지 두고 있었다. 브론스키는 키티의 사랑을 거부하고 끝내 안나가 살고 있는 페테스 부르크까지 따라간다. 브론스키의 끈질긴 공세에 결국 안나는 마음을 열게 되고 불륜의 관계에 빠지게 된다. 이 연애 사건은 고지식한 마을을 뒤집어 놓게 되고 이 사실을 알게 된 안나의 남편 카레닌은 이혼을 요구하고 그녀에게서 아들까지 빼앗는다. 심지어 사교계에서도 그녀를 따돌린다. 그즈음 안나는 브론스키의 아이를 임신한 상태였다. 1882년 쓸쓸한 겨울, 브론스키와 사랑에 빠진 안나는 딸을 낳지만 심한 고열에 시달린다. 이를 보다 못한 브론스키는 카레닌을 찾아가 도움을 요청한다. 하지만 카레닌은 냉담하기만 하다. 결국 브론스키는 안나와 딸을 데리고 이탈리아로 떠난다.
Devil, I'm Bored
Homeless, all thrown Mephistopheles is suffering from idleness and boredom. In a market where you can buy everything - from gralic to books on Russian history, he manages to find the soul of a ballet dancer.
Neustanovlennoye Litso
У них - одна внешность, но разные характеры. Им выпала искусительная возможность поменяться местами, то есть "вкусить" чужую жизнь. Но не всегда получается так, как надеешься. И невинная игра может окончиться трагично. Чье же оно - лицо смерти?
A Visitor to a Museum
It is the future, the world is in ruins and a large portion of the population consists of deformed mutants living in reservations. In this world a man decides to spend his vacation visiting the ruins of a museum that is now buried under the sea.
Moments...
Actors adapting Mikhail Lermontov's "Bela" are imbued with the lives of their characters, shown from the perspective of the Russian officer scouting locations in the Chechen landscape.
개의 심장
거리를 떠돌던 개 ‘샤릭’이 외과의사 ‘쁘레오브라젠스키’에 의해서 부랑자의 뇌와 생식기를 이식 받음으로써 인간 ‘샤리코프’로 변형되어 가는 과정을 그린 소설을 영화화 한 작품이다. 개를 인간으로 변형 시킨다는 다소 부 자연스런 설정이 볼셰비키 혁명을 빗댄 것이라는 작가의 의도가 숨겨져 있다고 하는데 그 시대적인 배경의 의미를 충분히 이해하지 못하더라도 이야기의 과정을 통해 다른 의미들을 발견할 수 있다. 수술로 인해 개가 인간으로 변형이 되어 가고 있지만 천성적인 습성과 그리고 새로 이식된 부랑자의 습성의 혼돈, 불완전함이라는 전제하의 무례함과 뻔뻔스러움, 사회성 결여 등이 극중의 샤리코프에게 반면교사되는 관객의 입장에서 결코 자유스러울 수 없다. 우리나라에서도 ‘거장과 마르가리타’, ‘백위군’, ‘개의심장’, ‘조야의 아파트’ 등 몇 작품이 소개된 불가코프는 1930년 대 극작가이자 소설가다. 1917년 볼셰비키 혁명이후 러시아는 백위군과 적위군 사이의 내전에 시달렸는데 키예프의 중류층태생의사였던 불가코프도 백위군에 가담해 싸운 전력이 있다. 불가코프는 반동세력으로 간주되었고 그의 작품들 역시 당 이념에 맞지 않는다는 이유로 무수히 검열에 걸려 좌절하곤 했다. 실제로 그의 작품들 태반이 소비에트 시절에는 출판금지 대상이었고 대표작으로 손꼽히는 걸작 ‘거장과 마르가리타’ 역시 불가코프 사후 30여년이 지나서야 빛을 볼 수 있었다. 이율배반적이었던 스탈린은 남몰래 ‘반동 작가’ 불가코프의 재능을 아꼈다. 그래서 불가코프는 ‘조야의 아파트’나 ‘위선자의 밀교’ 등 다분히 체제 고발적이고 풍자적인 희곡을 무대에 올릴 수 있었지만 쏟아지는 비난 탓에 공연은 곧 막을 내려야 했다.
On Our Land
After the war, the instructor of the district committee Kolychev comes to the village of Usachyovka, which was burned by the Germans, in order to help people move to new lands. But not everyone wanted to leave their homes. Many flatly refused to leave. The coming spring thaw cut them off from the outside world. But the impending famine and the first peace days of spring brought everyone who remained together, among whom was Borka, the son of a fleeing policeman
Dead Man's Letters
In a world after the nuclear apocalypse a scholar helps a small group of children and adults survive, staying with them in the basement of the former museum of history. In his mind he writes letters to his son — though it is obvious that they will never be read.
Solo
Lopushansky's second film focuses on a few hours in the life of a soloist musician during the siege of Leningrad, in WWII. The Leningrad philharmonic is going to play Tchaikovsky's 5th Symphony, which is to be broadcast to England. The soloist, like his fellow musicians, is weak and half-starved, and doubts whether he will be able to perform well enough.