Ariel Rotter

Ariel Rotter

프로필 사진

Ariel Rotter

참여 작품

A Blue Bird
Writer
For over six years, Javier and Valeria have been trying to get pregnant. At work Javier is approached by Camila, a coworker, and tells him she is pregnant with his baby. In the following days, his relationship—indeed, his entire existence—starts to fall apart.
A Blue Bird
Director
For over six years, Javier and Valeria have been trying to get pregnant. At work Javier is approached by Camila, a coworker, and tells him she is pregnant with his baby. In the following days, his relationship—indeed, his entire existence—starts to fall apart.
보이지 않는
Producer
자신이 임신했다는 사실을 알게 된 고등학생 엘리. 겉으로는 아무렇지 않게 일상을 이어가지만, 마음은 복잡하기 그지없다. 두렵고, 당혹스럽고, 암담한 기분. 그리고 이미 알고 있다. 어떤 결정을 하든 결코 옛날로 돌아갈 수 없다는 걸.
Incident Light
Writer
In this poignant period drama set in 1960s Argentina, a young woman, struggling to raise her twin daughters alone after the tragic death of her husband, accepts the courtship of a charming but mysterious older suitor.
Incident Light
Director
In this poignant period drama set in 1960s Argentina, a young woman, struggling to raise her twin daughters alone after the tragic death of her husband, accepts the courtship of a charming but mysterious older suitor.
3.11 센스 오브 홈 필름즈
Director
In memory of the Japanese earthquake on 3.11, each director presents a 3 minute and 11 second short film in tribute to those who were lost that day.
아카시아
Producer
단순한 내용과 형식 속에서 따뜻한 감동이 솟아오르는 수작. 루벤은 10년 넘게 트럭운전을 해왔다. 어느 날 왠 아기를 안은 여자가 태워달라고 사정하고 마지못해 허락한다. 파라과이의 아순시온에서부터 아르헨티나 부에노스아이레스에 이르는 1500km의 긴 여정을 남자, 여자, 아기 셋이 동행하게 된다. (2011년 16회 부산국제영화제)
타인
Writer
평범한 사업가로 늘 평범한 출장을 다니는 후안 데우소사는 평소와 다를 것 없는 출장 길에서, 옆 좌석 남자가 갑자기 죽은 것을 발견한다. 이로서 출장은 이전과는 다른 여행길이 된다. 죽은 남자의 신원을 사용해 새로운 직업, 새로운 집, 새로운 삶을 가지게 된 것이다. 이제 후안은 자신이 누구인지, 자신에게 주어진 이 시간에 무엇을 할 것인지 찾아가기 시작하며, 바로 이것이 감독 로테르의 작품에 새겨진 각인과도 같은 주제이다. 진정 새롭게 다시 시작할 수 있는 기회를 맞은 후안은 이제 자신의 예전 삶으로 돌아갈 지를 결정해야 하는 상황에 놓인다. (제12회 부산국제영화제) “그 누구도 우리를 알아보지 못한다. 왜냐하면 아무도 우리를 모르고, 우리 역시 그 무엇도, 그 누구도 모르기 때문이다. 그렇다면 이렇게 자유로운 선택의 여지가 열려 있는 마당에 자신의 정체성이라는 짐을 굳이 져야 할 이유가 있을까? ‘나’라는 특정 개인에 따른 모든 사항을 벗어 버리고 다른 어떤 사람이라도 될 수 있는, 더 나은 길이 있는데 말이다.” – 아리엘 로테르
타인
Director
평범한 사업가로 늘 평범한 출장을 다니는 후안 데우소사는 평소와 다를 것 없는 출장 길에서, 옆 좌석 남자가 갑자기 죽은 것을 발견한다. 이로서 출장은 이전과는 다른 여행길이 된다. 죽은 남자의 신원을 사용해 새로운 직업, 새로운 집, 새로운 삶을 가지게 된 것이다. 이제 후안은 자신이 누구인지, 자신에게 주어진 이 시간에 무엇을 할 것인지 찾아가기 시작하며, 바로 이것이 감독 로테르의 작품에 새겨진 각인과도 같은 주제이다. 진정 새롭게 다시 시작할 수 있는 기회를 맞은 후안은 이제 자신의 예전 삶으로 돌아갈 지를 결정해야 하는 상황에 놓인다. (제12회 부산국제영화제) “그 누구도 우리를 알아보지 못한다. 왜냐하면 아무도 우리를 모르고, 우리 역시 그 무엇도, 그 누구도 모르기 때문이다. 그렇다면 이렇게 자유로운 선택의 여지가 열려 있는 마당에 자신의 정체성이라는 짐을 굳이 져야 할 이유가 있을까? ‘나’라는 특정 개인에 따른 모든 사항을 벗어 버리고 다른 어떤 사람이라도 될 수 있는, 더 나은 길이 있는데 말이다.” – 아리엘 로테르
Just for Today
Writer
The film is about the stories of Ailí, Morón, Equis, Fer and Toro. They live together in Buenos Aires. It shows the intimacy of every day situations combining like a puzzle fragments of the five characters during five days of the week. Each one go through different situations that ends in an unique scene about the desires and limitations of our lives.
Just for Today
Director
The film is about the stories of Ailí, Morón, Equis, Fer and Toro. They live together in Buenos Aires. It shows the intimacy of every day situations combining like a puzzle fragments of the five characters during five days of the week. Each one go through different situations that ends in an unique scene about the desires and limitations of our lives.
El hijo deseado
Writer
El hijo deseado
Director
Niña bosque
Writer