What is The Paragon? It’s a question that Dutch is about to find out the answer to in this microbudget fantasy-comedy set in an Auckland that has become the battleground of powerful psychics. An everyday schmo, Dutch is special in approximately one way—he’s died recently. The victim of a hit and run, he was technically not of-the-living for about six seconds before he was resuscitated. Now, seriously injured after the accident and needing a crutch to walk, the one-time tennis instructor is out for revenge, and seeks the help of mysterious psychic Lyrato teach him how to use telekinesis to find the person who hit him. Turns out, it’s the fact that Dutch has died that gives him access to an immense power—and draws him into a reality-bending battle with Lyra’s brother Haxan, who seeks to use a mysterious device known as The Paragon to take over the world.
이너피스를 위해 자아 찾기 여정을 떠난 천둥의 신 토르. 그러나 우주의 모든 신들을 몰살하려는 신 도살자 고르의 등장으로 토르의 안식년 계획은 산산조각 나 버린다. 토르는새로운 위협에 맞서기 위해 킹 발키리, 코르그, 그리고 전 여자친구 제인과 재회하게 되고, 그녀가 묠니르를 휘두르는 마이티 토르가 되어 나타나 모두를 놀라게 한다. 이제 팀 토르는 고르의 복수에 얽힌 미스터리를 밝히고 더 큰 전쟁을 막기 위한 전 우주적 스케일의 모험을 시작하는데...
쉘튼 갱단의 하수인으로 살던 존은 삼합회의 돈을 훔쳐 한탕하기로 결심한다. 하지만 함께 돈을 훔친 친구의 배신으로 돈을 쉘튼에게 빼앗기고 삼합회에서 쫓기는 처지가 된다. 그때 신비한 중국팔찌의 힘으로 시간을 되돌릴 수 있는 힘을 얻어 동시간대에 자신을 여러 명 존재시킬 수 있게 된다. 자기 자신으로 갱단을 꾸린 존은 쉘튼에게 빼앗긴 돈과 여자친구 켈리를 모두 얻기 위해 작전을 짜기 시작하는데…
뉴질랜드에서 매년 개최되는 가면무도회에는 좀비, 마술사, 뱀파이어, 늑대인간 등 초대받은 자들만 참석할 수 있다. 다큐멘터리 촬영팀은 취재를 위해 뱀파이어들이 사는 집에 몇 달 동안 체류한다. 단, 자신들을 물지 않겠다는 약속을 받고 목에는 십자가를 건 채로. 무서울 것 같다고? 무도회에서 돋보이기 위해 서로 경쟁하고, 인간들이 자신을 무서워한다고 투덜대는 건 그들도 마찬가지다.
The peeping tom rom-com ‘How To Meet Girls From A Distance’ is a funny and heartwarming film that looks at how far we go for a crush. Premiering in Wellington as part of the New Zealand International Film Festival, How To Meet Girls From A Distance tells the story of Toby. Trying to win the heart of the beautiful Phoebe, he is determined to become the man of her dreams.
his film records the devising of a “work in progress” by theatre director Ashley Thorndyke (Jason Hoyte). The concept — by Duncan Sarkies (Two Little Boys, Scarfies) — mocks the gamut of thesp and drama school cliches: from ‘wanky’ director to wacky warm-up exercises (animal impersonations, primal screams, Love Boat theme song). Peter Burger, fresh out of Broadcasting School, co-directs, and the willing cast is drawn from the 90s Wellington theatre scene orbiting around Bats and Victoria University. Future Conchord Jemaine Clement memorably learns to get loose.