Writer
A lawyer, mother of two little girls, welcomes into her home the 17-year-old son from her husband's first marriage, with whom she will have an affair.
Director
A lawyer, mother of two little girls, welcomes into her home the 17-year-old son from her husband's first marriage, with whom she will have an affair.
Over 30 filmmakers and friends of Strand Releasing have come together to honor the company’s indelible contribution to independent cinema over the past thirty years. The participating filmmakers have each created a short film for the project, all shot on iPhones.
Director
Over 30 filmmakers and friends of Strand Releasing have come together to honor the company’s indelible contribution to independent cinema over the past thirty years. The participating filmmakers have each created a short film for the project, all shot on iPhones.
Right at the heart of the debates on the discrimination of women in the film industry, this documentary raises questions, while offering a voice to women and their cinema. Catherine Breillat, Claire Denis, Mira Nair, Margarethe Von Trotta, Ulrike Ottinger, Micheline Lanctot, Rakshnan Bani-Etemad, María Novaro but also the names of the less visible directors of the general public. Joining the filmmakers are the voices and comments of producers, film specialists and archivists through whom our images are meticulously preserved.
Une Patiente à l'Hôpital (uncredited)
A stroke-afflicted filmmaker is manipulated by a notorious con man.
Casting
A stroke-afflicted filmmaker is manipulated by a notorious con man.
Costume Design
A stroke-afflicted filmmaker is manipulated by a notorious con man.
Screenplay
A stroke-afflicted filmmaker is manipulated by a notorious con man.
Director
A stroke-afflicted filmmaker is manipulated by a notorious con man.
Director
베니스영화제 70주년을 맞아 세계 각국의 감독들이 만든 2분 내외의 짧은 단편들로 구성한 옴니버스 영화. 한국에서는 김기덕, 홍상수 감독이 참여했으며 그 외에도 지아장커, 클레어 드니, 왕빙, 압바스 키아로스타미 등 70명의 감독들이 참여했다.
(herself)
Luc Moullet’s surprisingly tender look at Catherine Breillat, whose powerful explorations of female sexuality continue to divide audiences while they also gain admirers. Extraordinarily articulate, Breillat offers her own thoughts on the reactions to her films.
Self
A man asks himself about the image of women who are offered for his gaze. A documentary about the image of women in fashion, film, and life.
Screenplay
옛날 옛적 어느 궁전에 아나스타샤라는 공주가 태어난다. 세 요정보다 먼저 도착한 마녀 카라보스는 공주의 탯줄을 자르며 이 아이는 16세 되는 날 손가락이 찔려 죽을 것이라는 저주를 내리고 사라진다. 요정들은 저주를 무마할 방법을 궁리 하다 공주가 죽는 대신 100년간 깊은 잠에 빠지는 것으로 바꿔 놓는다. 100년 동안 자야 하는 지루함을 달래기 위해, 요정들은 공주가 꿈속에서는 마음껏 돌아다닐 수 있도록 허락하는데...
Director
옛날 옛적 어느 궁전에 아나스타샤라는 공주가 태어난다. 세 요정보다 먼저 도착한 마녀 카라보스는 공주의 탯줄을 자르며 이 아이는 16세 되는 날 손가락이 찔려 죽을 것이라는 저주를 내리고 사라진다. 요정들은 저주를 무마할 방법을 궁리 하다 공주가 죽는 대신 100년간 깊은 잠에 빠지는 것으로 바꿔 놓는다. 100년 동안 자야 하는 지루함을 달래기 위해, 요정들은 공주가 꿈속에서는 마음껏 돌아다닐 수 있도록 허락하는데...
Adaptation
Anne (Daphné Baiwir) reads her younger sister, Marie-Catherine (Lola Créton), the story of Bluebeard. In 17th-century France, another set of sisters — also named Anne and Marie-Catherine — are left impoverished by their father's death. Marie-Catherine dreams of marrying into money, and soon falls for wealthy divorcé Bluebeard (Dominique Thomas). Grateful for the chance at a life of comfort, Marie-Catherine marries Bluebeard — in spite of rumors that he has made a hobby of murdering his wives.
Director
Anne (Daphné Baiwir) reads her younger sister, Marie-Catherine (Lola Créton), the story of Bluebeard. In 17th-century France, another set of sisters — also named Anne and Marie-Catherine — are left impoverished by their father's death. Marie-Catherine dreams of marrying into money, and soon falls for wealthy divorcé Bluebeard (Dominique Thomas). Grateful for the chance at a life of comfort, Marie-Catherine marries Bluebeard — in spite of rumors that he has made a hobby of murdering his wives.
Herself - Interviewee
Mutantes sheds light on a feminism that was little talked about in France. This documentary comprises of a series of interviews conducted in the USA, Paris and Barcelona, and documents from the archives about the political action of sex workers, queer activists and post-pornographic performances.
Self
Features conversations with ten of the world's greatest living directors: Bernardo Bertolucci, David Lynch, Liliana Cavani, Stephen Frears, Agnes Varda, Ken Loach, Todd Haynes, Catherine Breillat, Richard Linklater and John Sayles. The film documents Ismailos' voyage of discovering the creative personalities behind the camera.
Screenplay
1835년, 온갖 스캔들이 난무하는 프랑스 파리. 사교계의 카사노바로 명성이 높은 마리니는 아름다운 외모와 뛰어난 화술로 여성들에게 높은 인기를 누리고 있다. 귀족 가문의 에르망갸드와 결혼을 앞두고 있는 그는 10년동안 이별과 만남을 습관처럼 반복하며 연인 관계를 유지해 온 스페인 무희 벨리니와의 관계를 정리한다. 주위의 만류에도 불구하고 마리니와의 결혼을 추진하는 에르망갸드의 할머니는 마리니에게 벨리니와의 관계에 대해 소상히 얘기해달라며 마리니와 밤을 지샌다. 그리고 무사히 결혼식을 치른 후, 마리니와 에르망갸드는 파리를 떠나 조용한 해안가 마을에서 행복한 신혼 생활을 즐긴다. 그들의 행복도 잠시 뿐. 어느 날, 벨리니가 나타나 마리니의 주변을 맴도는데…
Director
1835년, 온갖 스캔들이 난무하는 프랑스 파리. 사교계의 카사노바로 명성이 높은 마리니는 아름다운 외모와 뛰어난 화술로 여성들에게 높은 인기를 누리고 있다. 귀족 가문의 에르망갸드와 결혼을 앞두고 있는 그는 10년동안 이별과 만남을 습관처럼 반복하며 연인 관계를 유지해 온 스페인 무희 벨리니와의 관계를 정리한다. 주위의 만류에도 불구하고 마리니와의 결혼을 추진하는 에르망갸드의 할머니는 마리니에게 벨리니와의 관계에 대해 소상히 얘기해달라며 마리니와 밤을 지샌다. 그리고 무사히 결혼식을 치른 후, 마리니와 에르망갸드는 파리를 떠나 조용한 해안가 마을에서 행복한 신혼 생활을 즐긴다. 그들의 행복도 잠시 뿐. 어느 날, 벨리니가 나타나 마리니의 주변을 맴도는데…
Narrator
테크노 리듬에 맞추어 춤을 추고 있던 남자들이 서로를 욕망하며 인스턴트 관계를 맺는다. 아름다운 여자 주인공은 그 곳에서 한 게이에게 끌리지만 거절당하고, 화장실에 들어가 면도칼로 손목을 긋는다. 그녀를 발견한 그 남자는 그녀를 구하고 집까지 바래다 준다. 그녀는 남자에게 자신의 집으로 와서 자신이 볼 수 없는 몸의 부분을 봐달라고 제안하고 남자는 돈을 원한다. 외딴 해변의 벼랑 끝에 위치한, 기묘한 분위기인 그녀의 집에서 둘은 나흘 밤을 보내게 되고, 그 곳에서 그가 탐험하게 된 것은 이제껏 남자들에겐 보여지거나 말해질 수 없었던 여성의 비밀스러운 성적인 모습이었다.
Novel
테크노 리듬에 맞추어 춤을 추고 있던 남자들이 서로를 욕망하며 인스턴트 관계를 맺는다. 아름다운 여자 주인공은 그 곳에서 한 게이에게 끌리지만 거절당하고, 화장실에 들어가 면도칼로 손목을 긋는다. 그녀를 발견한 그 남자는 그녀를 구하고 집까지 바래다 준다. 그녀는 남자에게 자신의 집으로 와서 자신이 볼 수 없는 몸의 부분을 봐달라고 제안하고 남자는 돈을 원한다. 외딴 해변의 벼랑 끝에 위치한, 기묘한 분위기인 그녀의 집에서 둘은 나흘 밤을 보내게 되고, 그 곳에서 그가 탐험하게 된 것은 이제껏 남자들에겐 보여지거나 말해질 수 없었던 여성의 비밀스러운 성적인 모습이었다.
Screenplay
테크노 리듬에 맞추어 춤을 추고 있던 남자들이 서로를 욕망하며 인스턴트 관계를 맺는다. 아름다운 여자 주인공은 그 곳에서 한 게이에게 끌리지만 거절당하고, 화장실에 들어가 면도칼로 손목을 긋는다. 그녀를 발견한 그 남자는 그녀를 구하고 집까지 바래다 준다. 그녀는 남자에게 자신의 집으로 와서 자신이 볼 수 없는 몸의 부분을 봐달라고 제안하고 남자는 돈을 원한다. 외딴 해변의 벼랑 끝에 위치한, 기묘한 분위기인 그녀의 집에서 둘은 나흘 밤을 보내게 되고, 그 곳에서 그가 탐험하게 된 것은 이제껏 남자들에겐 보여지거나 말해질 수 없었던 여성의 비밀스러운 성적인 모습이었다.
Director
테크노 리듬에 맞추어 춤을 추고 있던 남자들이 서로를 욕망하며 인스턴트 관계를 맺는다. 아름다운 여자 주인공은 그 곳에서 한 게이에게 끌리지만 거절당하고, 화장실에 들어가 면도칼로 손목을 긋는다. 그녀를 발견한 그 남자는 그녀를 구하고 집까지 바래다 준다. 그녀는 남자에게 자신의 집으로 와서 자신이 볼 수 없는 몸의 부분을 봐달라고 제안하고 남자는 돈을 원한다. 외딴 해변의 벼랑 끝에 위치한, 기묘한 분위기인 그녀의 집에서 둘은 나흘 밤을 보내게 되고, 그 곳에서 그가 탐험하게 된 것은 이제껏 남자들에겐 보여지거나 말해질 수 없었던 여성의 비밀스러운 성적인 모습이었다.
Constance
After his wife leaves him for another man, Jacques hires a housekeeper, Laura, to keep his Paris apartment in order. As he starts increasing her hours and spending more time with her on her days off, Jacques is torn between the pleasure of Laura's company, and the headache that such an intrusion brings to his new domain of singlehood.
Writer
A director struggles with a difficult sex scene between a young actor and actress who can't stand one another. Aided by her loyal assistant, she is hell-bent on getting the scene right without compromise.
Director
A director struggles with a difficult sex scene between a young actor and actress who can't stand one another. Aided by her loyal assistant, she is hell-bent on getting the scene right without compromise.
Screenplay
잔 것은 언니지만
느낀 것은 나였다
대담한 소녀들의 첫 경험 타이틀매치 소녀들, 결심하다! 평범한 가정의 자매 엘레나 아나이스. 그녀들은 한창 성과 사랑에 대한 궁금증에 몸이 달아있다. 인형처럼 예쁘고 사랑스러운 엘레나와 뚱뚱하고 고집센 아나이스는 친자매라고 믿기조차 어려운 극과 극의 소녀들이지만 ‘첫 경험’에 대한 열망만큼은 동일하다. 다가오는 바캉스에 반드시 ‘첫 경험’을 하고야 말겠다며 킥킥대는 그녀들. 소녀들, 실행하다! 사랑과 섹스에 대한 환상과 동경을 갖고 있는 엘레나와 달리 삶에 달관한 듯 나이답지 않은 조숙함을 가진 아나이스는 평소 ‘첫 경험은 사랑하지 않는 사람과 해야 한다.’는 신조를 갖고 있다. 드디어 고대하던 바캉스. 회사 일을 매듭짓느라 전화기만 붙들고 있는 아버지와 무심한 어머니를 뒤로 하고 서로 다른 목표를 가진 자매는 각자의 논리를 펼치며 ‘첫 경험 프로젝트’를 실행에 옮긴다. 카페에서 만난 매력적인 이탈리아 청년이 타겟. 법을 전공하는 대학생이라는 그는 언니인 엘레나에게 홀딱 반해버린다. 소녀에서 여자로, 바캉스는 끝났다! 급기야 부모님이 잠든 한 밤중에 자신의 방으로 남자를 초대하는 엘레나. 그러나 그녀의 ‘첫 경험’은 상상과는 전혀 다른 방향으로 진행되는데...잠든 척 눈을 감으며 바로 옆 침대에서 그 전부를 목격하는 아나이스. 눈을 가린 그녀의 손끝이 서서히 떨려온다...
Director
잔 것은 언니지만
느낀 것은 나였다
대담한 소녀들의 첫 경험 타이틀매치 소녀들, 결심하다! 평범한 가정의 자매 엘레나 아나이스. 그녀들은 한창 성과 사랑에 대한 궁금증에 몸이 달아있다. 인형처럼 예쁘고 사랑스러운 엘레나와 뚱뚱하고 고집센 아나이스는 친자매라고 믿기조차 어려운 극과 극의 소녀들이지만 ‘첫 경험’에 대한 열망만큼은 동일하다. 다가오는 바캉스에 반드시 ‘첫 경험’을 하고야 말겠다며 킥킥대는 그녀들. 소녀들, 실행하다! 사랑과 섹스에 대한 환상과 동경을 갖고 있는 엘레나와 달리 삶에 달관한 듯 나이답지 않은 조숙함을 가진 아나이스는 평소 ‘첫 경험은 사랑하지 않는 사람과 해야 한다.’는 신조를 갖고 있다. 드디어 고대하던 바캉스. 회사 일을 매듭짓느라 전화기만 붙들고 있는 아버지와 무심한 어머니를 뒤로 하고 서로 다른 목표를 가진 자매는 각자의 논리를 펼치며 ‘첫 경험 프로젝트’를 실행에 옮긴다. 카페에서 만난 매력적인 이탈리아 청년이 타겟. 법을 전공하는 대학생이라는 그는 언니인 엘레나에게 홀딱 반해버린다. 소녀에서 여자로, 바캉스는 끝났다! 급기야 부모님이 잠든 한 밤중에 자신의 방으로 남자를 초대하는 엘레나. 그러나 그녀의 ‘첫 경험’은 상상과는 전혀 다른 방향으로 진행되는데...잠든 척 눈을 감으며 바로 옆 침대에서 그 전부를 목격하는 아나이스. 눈을 가린 그녀의 손끝이 서서히 떨려온다...
Writer
A young French man and an older English woman spend one night together on a ship.
Director
A young French man and an older English woman spend one night together on a ship.
Writer
Matthieu and Eric are two brothers who work at the same factory as their father in Normandy. When his father is dismissed for smoking on the factory floor, Matthieu is incensed and tries to have him reinstated, in vain. His brother has just got married and, with a child and mortgage on the way, is reluctant to stir up trouble...
Self
A short documentary exploring the ongoing relevance and power of 'Salò o le 120 giornate di Sodoma'.
Self
The film consists largely of a series of interviews with female filmmakers from several different countries and filmmaking eras. Some, such as Agnès Varda and Catherine Breillat (both from France), have been making films for decades in a conscious effort to provide an alternative to the male filmmaking model; others, such as Moufida Tlatli (Tunisia) and Carine Adler (England), are relative newcomers to directing, and their approaches seem more personal and less political. The film as a whole manages to cover some important topics in the feminist debate about film -- how does one construct a female gaze, how can one film nude bodies without objectifying the actors (of either sex), what constitutes a strong female role -- while also making it clear that “women’s film” comprises as many different approaches to filmmaking as there are female filmmakers.
Dialogue
잘 생긴 모델 폴(사가모르 스테브냉)과 동거하는 여교사 마리(카롤린 뒤세)는 폴이 자아도취에 빠져 그녀와의 섹스를 거부하자 다른 남자 상대를 찾아 나선다. 정력의 화신 같은, 대단한 성기를 지닌 파올로(로코 시프레디)와 만나 성교한 마리는 그럼에도 불구하고 그에게 마음을 주지 않는다. 두 번째 상대인 학교 교장 로베르는 수많은 여자를 정복했다고 으시대는 역겨운 중년 남자지만 그가 제시하는 변태 성교의 세계에 마리는 빠져든다.
Screenplay
잘 생긴 모델 폴(사가모르 스테브냉)과 동거하는 여교사 마리(카롤린 뒤세)는 폴이 자아도취에 빠져 그녀와의 섹스를 거부하자 다른 남자 상대를 찾아 나선다. 정력의 화신 같은, 대단한 성기를 지닌 파올로(로코 시프레디)와 만나 성교한 마리는 그럼에도 불구하고 그에게 마음을 주지 않는다. 두 번째 상대인 학교 교장 로베르는 수많은 여자를 정복했다고 으시대는 역겨운 중년 남자지만 그가 제시하는 변태 성교의 세계에 마리는 빠져든다.
Director
잘 생긴 모델 폴(사가모르 스테브냉)과 동거하는 여교사 마리(카롤린 뒤세)는 폴이 자아도취에 빠져 그녀와의 섹스를 거부하자 다른 남자 상대를 찾아 나선다. 정력의 화신 같은, 대단한 성기를 지닌 파올로(로코 시프레디)와 만나 성교한 마리는 그럼에도 불구하고 그에게 마음을 주지 않는다. 두 번째 상대인 학교 교장 로베르는 수많은 여자를 정복했다고 으시대는 역겨운 중년 남자지만 그가 제시하는 변태 성교의 세계에 마리는 빠져든다.
Writer
Muriel, a writer nearing 50 whose older lover won't live with her in Paris, meets a man on a train - Samuel, an Arab. He's attracted to her and pursues her, dropping in, asserting himself. She's willing to connect. He's passionate, then boorish, then jealous and possessive. He seems fixed on "Who's the strongest?," while she wants respect and trust. She's self-possessed as well as sexually charged, willing to laugh, and alternately firm and forgiving. He has little money, no immigration papers, few prospects, and a gambling jag. What does each want, and why does she stick with it? Is this colonial strife, war between the sexes, or a love story?
Writer
Victim of an unfair dismissal, a young secretary strikes back by becoming the assistant to the son of the company's CEO.
Screenplay
A teenage girl helps investigators reconstruct her mother's murder.
Director
A teenage girl helps investigators reconstruct her mother's murder.
Director
Anthology of short films about the French city of Nice, by various directors. A homage to Jean Vigo and his "À propos de Nice" from 1930.
Writer
Seemingly, Paul (Jacques Bonaffee) and Isabelle (Marie Brunel) have a wonderful, harmonious marriage. Yet Isabelle is not averse to having a little side action with another man in the afternoon, and Paul is really getting into his romance with one of his ophthalmic patients, a young woman who pursues him more than he pursued her. Even those little affairs might not indicate that there is much wrong with the marriage, but when Paul find's out about Isabelle's little affair, he behaves like a thug rather than the sensitive, easygoing man he has appeared to be. By contrast, the constant bickering of a couple they both know seems to indicate real intimacy between them, despite the fact that they are on the verge of divorce.
Writer
After a confinement in a harem, an illiterate Algerian takes her revenge by reinventing herself as a writer. Under the name of Elissa Rhaïs, she becomes the darling of the literary Paris of the inter-war period, in search of oriental fantasies.
Writer
After the disappearance at sea of a young fisherman, his childhood friend and his mother begin an ambiguous relationship.
Writer
Kamel, a young Arab raised in Paris, wants to become rich. He meets Edwige, a bourgeois girl, whose father disapproves of him as Edwige's boyfriend.
Writer
Georges Deblache, a despondent middle-aged cop, falls for his partner's wife.
Director
Georges Deblache, a despondent middle-aged cop, falls for his partner's wife.
Screenplay
In Paris, unhappy movie actress Catherine Crachat becomes infatuated with the mathematician Pierre Indemini, but then breaks up with him. After a film shoot in Vienna, Catherine stays with a rich admirer, Fanny Hohenstein. Fanny has a history of many lovers of both sexes, two of whom killed themselves over her.
Writer
In this "inside look" at French filmmaking, Marechal - who is a has-been director - a producer, Vito Catene and Camile Dor, a big-name actress, have agreed to make a film about drugs, but don't have a story, financing, or any of the other elements needed to make it. This doesn't stop them; they cobble together the financing and begin shooting anyway. The producer is very fond of the leading actress, and when she gets hooked on drugs for real in the course of shooting what he feels to be a farcical imitation of a film, he gives up his shares in the film and heads off for the back of beyond (Zanzibar) to lick his wounds. To add insult to injury, the film winds up being a critical and commercial success.
Author
14살짜리의 첫경험에 대한 강박관념을 다룬 작품. 40대의 중년 남자와 사랑에 빠져, 육체적 쾌락을 배우면서, 어른들의 세상을 잔인하게 들여다보는 여자 아이를 다뤘다. 28회 로테르담 국제 영화제 출품작.
Screenplay
14살짜리의 첫경험에 대한 강박관념을 다룬 작품. 40대의 중년 남자와 사랑에 빠져, 육체적 쾌락을 배우면서, 어른들의 세상을 잔인하게 들여다보는 여자 아이를 다뤘다. 28회 로테르담 국제 영화제 출품작.
Director
14살짜리의 첫경험에 대한 강박관념을 다룬 작품. 40대의 중년 남자와 사랑에 빠져, 육체적 쾌락을 배우면서, 어른들의 세상을 잔인하게 들여다보는 여자 아이를 다뤘다. 28회 로테르담 국제 영화제 출품작.
Writer
The story of a woman whose past comes back to haunt her after a former lover re-enters her life.
Screenplay
The setting is Les Fauvettes School for Girls just after WWI, where sternly Teutonic headmistress Ingrid Caven vies with Catherine Jourdan, a morphine addicted, fabric fetishist gym teacher, for the sexual favours of liquid eyed nymphet Scyluna. Meanwhile the chaplain conducts a nude exorcism.
Idea
파리의 형사 망장은 매사에 심드렁하고 변덕스럽다. 그러던 중 망장은 튀니지인 형제들로 이루어진 마약 조직에 대한 정보를 입수하고, 마약 거래 현장을 덮치기 위해 총력을 기울인다. 다행인지 불행인지, 망장은 조직원 한 명과 그의 애인 노리아를 체포하게 된다. 노리아의 매력에 빠진 망장은 판단이 흐려지고 만다. 노리아를 단념하지 못하는 망장은 범죄자들과 얽혀 속고 속이는 위험한 게임에 뛰어들고 만다. <룰루>에 이어 제라르 드파르디유와 두 번째로 만난 작품이며, 도발적인 에로티시즘으로 명성을 쌓은 카트린 브레이야 감독이 원안은 물론 각본 작업에도 참여했다.
Screenplay
파리의 형사 망장은 매사에 심드렁하고 변덕스럽다. 그러던 중 망장은 튀니지인 형제들로 이루어진 마약 조직에 대한 정보를 입수하고, 마약 거래 현장을 덮치기 위해 총력을 기울인다. 다행인지 불행인지, 망장은 조직원 한 명과 그의 애인 노리아를 체포하게 된다. 노리아의 매력에 빠진 망장은 판단이 흐려지고 만다. 노리아를 단념하지 못하는 망장은 범죄자들과 얽혀 속고 속이는 위험한 게임에 뛰어들고 만다. <룰루>에 이어 제라르 드파르디유와 두 번째로 만난 작품이며, 도발적인 에로티시즘으로 명성을 쌓은 카트린 브레이야 감독이 원안은 물론 각본 작업에도 참여했다.
Writer
A rich Italian's shocking suicide means different things to his twin brother, mother and pregnant lover.
Screenplay
After the Allies liberate Naples in 1943, life for the locals is not much easier, especially for women. Many sacrifice their dignity and morale to survive.
Writer
A filmmaker engages in a routine series of sexual encounters to pass the time while editing her latest film. When one man refuses to play by her rules, she finds herself inexplicably drawn to him.
Director
A filmmaker engages in a routine series of sexual encounters to pass the time while editing her latest film. When one man refuses to play by her rules, she finds herself inexplicably drawn to him.
Writer
국제 대학 학생인 빌리티스는 우연히 만난 루카스와 사랑에 빠져 친구들과의 친교가 드물게 된다. 여름 방학을 맞아 외교관인 비리티스의 아버지는, 그녀를 학교 선배 졸업생인 메리사에게 맡긴다. 남편 피에르의 난폭한 생활에 불행을 느끼던 메리사는 빌리티스에게 정을 느낀다. 메리사의 불행에 마음 아팠던 빌리티스는 그녀를 위로해주기 위해 새로운 남자를 소개해 주나 소용이 없다. 루카스와의 사랑과 메리사와의 우정에 갈등하던 빌리티스는, 마침내 메리사에게 루카스를 양보한다.
Herminie Poitevin
With angry villagers driving them away from their castle in Transylvania, Dracula and his son Ferdinand head abroad. Dracula ends up in London, England where he becomes a horror movie star exploiting his vampire status. His son, meanwhile, is ashamed of his roots and ends up a night watchman in Paris, France where he falls for a girl. Naturally, tensions arise when father and son are reunited and both take a liking to the same girl.
Novel
때는 1963년 8월,14세 소녀 알리스는 여름방학을 랑드지방에 있는 부모님 집에서 보내게 된다. 침울한 엄마와 뚱뚱한 아빠 사이에서 외로운 소녀는 일기 속에다가 속마음과 섹스에 대한 호기심을 솔직하게 풀어놓는다.그녀는 또한 깨진 달걀, 밀초, 귀지, 토사물, 소변, 혈액 심지어 정액을 만지며 촉각을 즐긴다.그녀는 속바지도 없이 걸어 다니며, 자전거도 타고, 바닷가에 앉아 있기도 한다.어느날 '짐'이라는 건장한 체격과 조각 같은 얼굴의 20대 청년이 아버지의 목재소에 고용된다. 그녀는 그를 첫번째 애인으로 만들리라 결심하고 유혹을 하기 시작한다. 그러나 이미 약혼자가 있는 짐은 그녀의 유혹을 거절하고 그러면 그럴수록 알리스는 둘사이의 에로틱한 정사,나아가 사도매저키즘(가학적이며 피학적)인 환상에 빠져든다.드디어 짐과 밤에 만나기로 약속을 한 날, 눈치를 챈 부모는 그녀를 나가지 못하게 한다.
Screenplay
때는 1963년 8월,14세 소녀 알리스는 여름방학을 랑드지방에 있는 부모님 집에서 보내게 된다. 침울한 엄마와 뚱뚱한 아빠 사이에서 외로운 소녀는 일기 속에다가 속마음과 섹스에 대한 호기심을 솔직하게 풀어놓는다.그녀는 또한 깨진 달걀, 밀초, 귀지, 토사물, 소변, 혈액 심지어 정액을 만지며 촉각을 즐긴다.그녀는 속바지도 없이 걸어 다니며, 자전거도 타고, 바닷가에 앉아 있기도 한다.어느날 '짐'이라는 건장한 체격과 조각 같은 얼굴의 20대 청년이 아버지의 목재소에 고용된다. 그녀는 그를 첫번째 애인으로 만들리라 결심하고 유혹을 하기 시작한다. 그러나 이미 약혼자가 있는 짐은 그녀의 유혹을 거절하고 그러면 그럴수록 알리스는 둘사이의 에로틱한 정사,나아가 사도매저키즘(가학적이며 피학적)인 환상에 빠져든다.드디어 짐과 밤에 만나기로 약속을 한 날, 눈치를 챈 부모는 그녀를 나가지 못하게 한다.
Director
때는 1963년 8월,14세 소녀 알리스는 여름방학을 랑드지방에 있는 부모님 집에서 보내게 된다. 침울한 엄마와 뚱뚱한 아빠 사이에서 외로운 소녀는 일기 속에다가 속마음과 섹스에 대한 호기심을 솔직하게 풀어놓는다.그녀는 또한 깨진 달걀, 밀초, 귀지, 토사물, 소변, 혈액 심지어 정액을 만지며 촉각을 즐긴다.그녀는 속바지도 없이 걸어 다니며, 자전거도 타고, 바닷가에 앉아 있기도 한다.어느날 '짐'이라는 건장한 체격과 조각 같은 얼굴의 20대 청년이 아버지의 목재소에 고용된다. 그녀는 그를 첫번째 애인으로 만들리라 결심하고 유혹을 하기 시작한다. 그러나 이미 약혼자가 있는 짐은 그녀의 유혹을 거절하고 그러면 그럴수록 알리스는 둘사이의 에로틱한 정사,나아가 사도매저키즘(가학적이며 피학적)인 환상에 빠져든다.드디어 짐과 밤에 만나기로 약속을 한 날, 눈치를 챈 부모는 그녀를 나가지 못하게 한다.
Author
An enterprising young Paris based British prostitute decides to incorporate as an official escort business after learning about corporate practices and business ins and outs from her clients. Searching for people to invest in her scheme, she encounters both interest and setbacks.
L'autre
The Sienese Pia Tolomei is imprisoned in a castle by a jealous husband. Based on the novel by Marguerite Yourcenar, inspired by a story from the Italian Middle Ages.
A Season in the Life of Emmanuel, a newborn who witnesses the drastic changes a French family experiences in a brief period of time.
Mouchette
폴(말론 브랜도)은 아파트를 둘러보러 왔다가 아름다운 젊은 여성인 쟌느(마리아 슈나이더)를 만난다. 둘은 미친듯이 서로를 탐닉하고 적나라한 정사를 즐기지만 서로에 대해서 알기를 원하지 않는다. 그런 관계를 맺고도 폴과 쟌느는 자신의 생활로 돌아가 폴은 자신의 아내가 자살한 허름한 한 여관으로, 쟌느는 그녀에 관한 영화를 만들고 있는 그녀의 약혼자 톰에게 돌아간다. 그러나 그들은 다시 아파트에서 만나 다시 서로를 원하는 깊은 관계가 되는데...
Mouchette
Milošević’s Last Tango in Paris, Levi presents a series of images that attempts to reconstruct Last Tango in Paris using both Bertolucci’s original and Milošević’s grainy alterations.