Lulu, the daughter of musician Hermann Simon, is looking for something she feels is missing from her life. She delves into the past and is transported to the lives of her ancestors via dreamlike sequences that show the hopes and realities of her female relations over the course of an entire century. Heimat Fragments is an intoxicating trip into the lives of venerable characters from different periods in Lulu's family history, from long-forgotten scenes of war to every day family life on the farm. This gripping film shows fragments of the lives that shaped her own. Her gaze into the past does not simply signal the end of her youth, it means the beginning of a newly gained freedom.
With the death of her mother, eight-year-old Anna ends her childhood: From now on, she has to look after the nine-member family. Deprivation-rich years, which also find no end when Anna marries: Her husband Albert must be a soldier in the Second World War, and the pregnant Anna has to work hard in the farm and care sick relatives. Lonely and exposed to the harassment of the tyrannical mother-in-law, she waits for Albert, with no certainty that he will ever return.
독일 대표 감독들이 공동연출한 "독일의 가을"은 뚜렷한 플롯이 없다. 이 영화는 다큐멘터리와 극영화 장면들을 혼합하여 1977년 붉은 여단으로 알려진 두 명의 좌파 테러리스트에 의해 납치되어 살해당한 한 사업가의 2달간의 행적을 좇는다. 붉은 여단의 지도자였던 바데르, 엔슬린, 라스페는 그들을 석방시키려는 납치와 비행기 공중 납치 시도가 모두 실패하자, 감옥에서 함께 자살을 감행한다. 이 세 사람은 실제로는 국가에 의해 살해되었다는 믿음이 좌파 공동체 사이에 팽배하였다. 이 영화에는 거장 감독 파스빈더가 당시 독일의 정치적 상황에 대해 어떻게 생각하는지에 대해 논하는 장면들이 포함되어 있으며, 그가 촬영한 장면들은 모두 실제 다큐멘터리 장면으로 느껴지지만, 사실은 모두 연출된 것들이다. 이 영화에는 이 세 붉은 여단 지도자들의 영결식 장면을 촬영한 다큐멘터리 장면들도 포함되어 있다
In July 1945, US troops are leaving Saxony and Thuringia while the Red Army takes control of the territories. In a small village near Leipzig, the inhabitants try to adjust to the new authority.