Matteo Garrone

Matteo Garrone

출생 : 1968-10-15, Rome, Italy

약력

Born in Rome in 1968, Matteo Garrone graduated from the Liceo Artistico in 1986. In 1996 he won the Sacher Festival with the short film Silhouette. The following year, with his own production company Archimede, he made his first feature film, Terra di Mezzo (Land in Between). In the same year his second feature film, Ospiti (Guests) was presented at the Venice Film Festival. His third feature film, Estate Romana (Roman Summer), was also shown at the Venice Film Festival. In 2002, with The Embalmer (L’Imbalsamatore), he participated in the Quinzaine des Réalisateurs of the 55th Cannes Film Festival. The film won the David di Donatello for Best Screenplay and Best Supporting Actor, the Silver Ribbon and the Golden Ciak for Best Editing, the Fellini Prize for Best Produce, et cetera. In 2008 he was for the first time in competition at the Cannes Film Festival with Gomorrah, which won the Grand Jury Prize. In 2012 and 2015 he returned to the Cannes competition, respectively with Reality (for a second Grand Jury Prize, as well as three David di Donatello and three Nastri d’Argento) and Tale of Tales, winner of 7 David di Donatello. Dogman is his new film, in competition at the 71st Cannes Film Festival.

프로필 사진

Matteo Garrone

참여 작품

더 캡틴
Producer
Tells the story of two young men who leave Senegal for Europe; a contemporary odyssey through the dangers of the desert, the perils of the sea and the ambiguities of the human soul
더 캡틴
Writer
Tells the story of two young men who leave Senegal for Europe; a contemporary odyssey through the dangers of the desert, the perils of the sea and the ambiguities of the human soul
더 캡틴
Director
Tells the story of two young men who leave Senegal for Europe; a contemporary odyssey through the dangers of the desert, the perils of the sea and the ambiguities of the human soul
피노키오
Producer
가난하게 살아가던 목공 제페토 할아버지는 멋진 꼭두각시를 만들어 돈을 벌 계획을 세운다. 나무를 구해 꼭두각시를 만들던 할아버지는 깜짝 놀란다. 나무 인형에게서 심장이 뛰는 소리가 들리고, 움직이기 시작한 것이다. 제페토 할아버지는 ‘피노키오’라는 이름을 지어주고, 아들로 삼기로 한다. 하지만 호기심이 많은 피노키오는 말썽만 부리며 할아버지를 걱정만 하게 만들고, 심지어 학교 책을 팔아 인형극 구경을 가게 되는데…!
피노키오
Screenplay
가난하게 살아가던 목공 제페토 할아버지는 멋진 꼭두각시를 만들어 돈을 벌 계획을 세운다. 나무를 구해 꼭두각시를 만들던 할아버지는 깜짝 놀란다. 나무 인형에게서 심장이 뛰는 소리가 들리고, 움직이기 시작한 것이다. 제페토 할아버지는 ‘피노키오’라는 이름을 지어주고, 아들로 삼기로 한다. 하지만 호기심이 많은 피노키오는 말썽만 부리며 할아버지를 걱정만 하게 만들고, 심지어 학교 책을 팔아 인형극 구경을 가게 되는데…!
피노키오
Director
가난하게 살아가던 목공 제페토 할아버지는 멋진 꼭두각시를 만들어 돈을 벌 계획을 세운다. 나무를 구해 꼭두각시를 만들던 할아버지는 깜짝 놀란다. 나무 인형에게서 심장이 뛰는 소리가 들리고, 움직이기 시작한 것이다. 제페토 할아버지는 ‘피노키오’라는 이름을 지어주고, 아들로 삼기로 한다. 하지만 호기심이 많은 피노키오는 말썽만 부리며 할아버지를 걱정만 하게 만들고, 심지어 학교 책을 팔아 인형극 구경을 가게 되는데…!
네비아
Producer
폰티첼리 외곽의 컨테이너 하우스. 17살 사춘기 소녀 네비아는 할머니 나나, 이모 루치아, 동생 에나와 함께 어렵게 살아가고 있다. 네비아는 거친 환경 속에서도 삶을 내려놓지 않으려, 조금이라도 더 앞으로 나아가기 위해 노력한다. 그리고 그 과정에서 작은 서커스단을 알게 된다. 어린 시절을 컨테이너 하우스에서 보낸 적 있는 감독의 실제 경험이 짙게 반영된 작품. 2019년 베니스영화제 리차니상 수상(호라이즌 부문)
Entering Red
Director
A woman walks into a bar and is sold the life of her dreams.
Blue Kids
Producer
A brother and a sister live on the borderline between awareness of their actions and total unconsciousness, until they commit a sin from which there is no return.
도그맨
Story
거칠고 폭력적인 남자와 종속적 관계에 얽매여 있는 소심한 남자의 고난을 그린 블랙 코미디. 작은 마을의 애견 미용사인 마르첼로는 함께 어울려 다니는 동네 깡패 시모네를 친구라고 생각하지만, 정작 그는 자신의 이익을 위해 그를 이용할 뿐이다. 잔인하고 폭력적인 시모네는 마르첼로뿐만 아니라 모든 이를 두렵게 만든다. 동네 사람들은 그에 맞서려 하지만, 가장 큰 피해를 본 마르첼로는 정작 시모네의 편을 들고 그를 대신해 감옥까지 간다. 마르첼로는 전형적인 남성성과 거리가 멀다. 그는 작고 연약하며 애견을 돌보는 직업을 갖고 있다. 그가 자신보다 덩치가 큰 개들을 어르며 미용하는 장면과, 그런 개를 다루듯이 시모네를 온 힘을 다해 끌고 와 복수를 위해 가두는 장면의 대비는 웃기지만 슬픈 코미디를 자아낸다. 그러나 짠하기 그지없는 그는 순수한 피해자는 아니다. 그는 돈을 벌기 위해 마약을 조달하고 폭력에 순종하고 아부하면서 부수적인 이득을 바란다. 시각적 부조리를 만들어내는 구도, 황폐한 동네 어귀의 미장센, 거친 회색과 흙빛의 색감, 폭력에 순종적인 남성성에 대한 폐부를 찌르는 해석으로 영화는 독특한 매력을 아낌없이 발산한다.
도그맨
Screenplay
거칠고 폭력적인 남자와 종속적 관계에 얽매여 있는 소심한 남자의 고난을 그린 블랙 코미디. 작은 마을의 애견 미용사인 마르첼로는 함께 어울려 다니는 동네 깡패 시모네를 친구라고 생각하지만, 정작 그는 자신의 이익을 위해 그를 이용할 뿐이다. 잔인하고 폭력적인 시모네는 마르첼로뿐만 아니라 모든 이를 두렵게 만든다. 동네 사람들은 그에 맞서려 하지만, 가장 큰 피해를 본 마르첼로는 정작 시모네의 편을 들고 그를 대신해 감옥까지 간다. 마르첼로는 전형적인 남성성과 거리가 멀다. 그는 작고 연약하며 애견을 돌보는 직업을 갖고 있다. 그가 자신보다 덩치가 큰 개들을 어르며 미용하는 장면과, 그런 개를 다루듯이 시모네를 온 힘을 다해 끌고 와 복수를 위해 가두는 장면의 대비는 웃기지만 슬픈 코미디를 자아낸다. 그러나 짠하기 그지없는 그는 순수한 피해자는 아니다. 그는 돈을 벌기 위해 마약을 조달하고 폭력에 순종하고 아부하면서 부수적인 이득을 바란다. 시각적 부조리를 만들어내는 구도, 황폐한 동네 어귀의 미장센, 거친 회색과 흙빛의 색감, 폭력에 순종적인 남성성에 대한 폐부를 찌르는 해석으로 영화는 독특한 매력을 아낌없이 발산한다.
도그맨
Camera Operator
거칠고 폭력적인 남자와 종속적 관계에 얽매여 있는 소심한 남자의 고난을 그린 블랙 코미디. 작은 마을의 애견 미용사인 마르첼로는 함께 어울려 다니는 동네 깡패 시모네를 친구라고 생각하지만, 정작 그는 자신의 이익을 위해 그를 이용할 뿐이다. 잔인하고 폭력적인 시모네는 마르첼로뿐만 아니라 모든 이를 두렵게 만든다. 동네 사람들은 그에 맞서려 하지만, 가장 큰 피해를 본 마르첼로는 정작 시모네의 편을 들고 그를 대신해 감옥까지 간다. 마르첼로는 전형적인 남성성과 거리가 멀다. 그는 작고 연약하며 애견을 돌보는 직업을 갖고 있다. 그가 자신보다 덩치가 큰 개들을 어르며 미용하는 장면과, 그런 개를 다루듯이 시모네를 온 힘을 다해 끌고 와 복수를 위해 가두는 장면의 대비는 웃기지만 슬픈 코미디를 자아낸다. 그러나 짠하기 그지없는 그는 순수한 피해자는 아니다. 그는 돈을 벌기 위해 마약을 조달하고 폭력에 순종하고 아부하면서 부수적인 이득을 바란다. 시각적 부조리를 만들어내는 구도, 황폐한 동네 어귀의 미장센, 거친 회색과 흙빛의 색감, 폭력에 순종적인 남성성에 대한 폐부를 찌르는 해석으로 영화는 독특한 매력을 아낌없이 발산한다.
도그맨
Producer
거칠고 폭력적인 남자와 종속적 관계에 얽매여 있는 소심한 남자의 고난을 그린 블랙 코미디. 작은 마을의 애견 미용사인 마르첼로는 함께 어울려 다니는 동네 깡패 시모네를 친구라고 생각하지만, 정작 그는 자신의 이익을 위해 그를 이용할 뿐이다. 잔인하고 폭력적인 시모네는 마르첼로뿐만 아니라 모든 이를 두렵게 만든다. 동네 사람들은 그에 맞서려 하지만, 가장 큰 피해를 본 마르첼로는 정작 시모네의 편을 들고 그를 대신해 감옥까지 간다. 마르첼로는 전형적인 남성성과 거리가 멀다. 그는 작고 연약하며 애견을 돌보는 직업을 갖고 있다. 그가 자신보다 덩치가 큰 개들을 어르며 미용하는 장면과, 그런 개를 다루듯이 시모네를 온 힘을 다해 끌고 와 복수를 위해 가두는 장면의 대비는 웃기지만 슬픈 코미디를 자아낸다. 그러나 짠하기 그지없는 그는 순수한 피해자는 아니다. 그는 돈을 벌기 위해 마약을 조달하고 폭력에 순종하고 아부하면서 부수적인 이득을 바란다. 시각적 부조리를 만들어내는 구도, 황폐한 동네 어귀의 미장센, 거친 회색과 흙빛의 색감, 폭력에 순종적인 남성성에 대한 폐부를 찌르는 해석으로 영화는 독특한 매력을 아낌없이 발산한다.
도그맨
Director
거칠고 폭력적인 남자와 종속적 관계에 얽매여 있는 소심한 남자의 고난을 그린 블랙 코미디. 작은 마을의 애견 미용사인 마르첼로는 함께 어울려 다니는 동네 깡패 시모네를 친구라고 생각하지만, 정작 그는 자신의 이익을 위해 그를 이용할 뿐이다. 잔인하고 폭력적인 시모네는 마르첼로뿐만 아니라 모든 이를 두렵게 만든다. 동네 사람들은 그에 맞서려 하지만, 가장 큰 피해를 본 마르첼로는 정작 시모네의 편을 들고 그를 대신해 감옥까지 간다. 마르첼로는 전형적인 남성성과 거리가 멀다. 그는 작고 연약하며 애견을 돌보는 직업을 갖고 있다. 그가 자신보다 덩치가 큰 개들을 어르며 미용하는 장면과, 그런 개를 다루듯이 시모네를 온 힘을 다해 끌고 와 복수를 위해 가두는 장면의 대비는 웃기지만 슬픈 코미디를 자아낸다. 그러나 짠하기 그지없는 그는 순수한 피해자는 아니다. 그는 돈을 벌기 위해 마약을 조달하고 폭력에 순종하고 아부하면서 부수적인 이득을 바란다. 시각적 부조리를 만들어내는 구도, 황폐한 동네 어귀의 미장센, 거친 회색과 흙빛의 색감, 폭력에 순종적인 남성성에 대한 폐부를 찌르는 해석으로 영화는 독특한 매력을 아낌없이 발산한다.
피아차 비토리오
Himself
Vivid mosaic/portrait of Rome’s biggest public square, Piazza Vittorio, featuring talks with African musicians and restaurant workers, Chinese barkeeps and relocated eastern Europeans, homeless men and women, artists, actors, and many others.
Pina Bausch a Roma
Self
테일 오브 테일즈
Story
욕망에 휩싸인 세 여인이 있다. 영화의 시작을 여는 건 아기를 갖기 위해 영혼이라도 팔겠다는 왕비(샐마 헤이엑) 이야기다. 왕비는 풍문에 따라 처녀가 요리한 바다괴물의 심장을 먹고 아들을 얻는다. 아이는 같은 날 태어난 처녀의 아이에게 집착에 관심을 보이며 성장한다. 두 번째는 왕의 사랑을 얻기 위해 젊음을 탐하는 노파와 그 동생의 이야기다. 도라는 우연한 계기로 젊음을 얻는다. 이를 시기한 동생 이마는 도라의 말만 믿고 피부를 깎아내 젊음을 되찾으려 한다. 마지막은 거인에게 잡혀간 공주(비비 케이브)의 이야기다. 공주는 벼룩에 정신이 팔린 아버지를 원망하며 호시탐탐 탈출할 기회만 노린다.
테일 오브 테일즈
Screenplay
욕망에 휩싸인 세 여인이 있다. 영화의 시작을 여는 건 아기를 갖기 위해 영혼이라도 팔겠다는 왕비(샐마 헤이엑) 이야기다. 왕비는 풍문에 따라 처녀가 요리한 바다괴물의 심장을 먹고 아들을 얻는다. 아이는 같은 날 태어난 처녀의 아이에게 집착에 관심을 보이며 성장한다. 두 번째는 왕의 사랑을 얻기 위해 젊음을 탐하는 노파와 그 동생의 이야기다. 도라는 우연한 계기로 젊음을 얻는다. 이를 시기한 동생 이마는 도라의 말만 믿고 피부를 깎아내 젊음을 되찾으려 한다. 마지막은 거인에게 잡혀간 공주(비비 케이브)의 이야기다. 공주는 벼룩에 정신이 팔린 아버지를 원망하며 호시탐탐 탈출할 기회만 노린다.
테일 오브 테일즈
Producer
욕망에 휩싸인 세 여인이 있다. 영화의 시작을 여는 건 아기를 갖기 위해 영혼이라도 팔겠다는 왕비(샐마 헤이엑) 이야기다. 왕비는 풍문에 따라 처녀가 요리한 바다괴물의 심장을 먹고 아들을 얻는다. 아이는 같은 날 태어난 처녀의 아이에게 집착에 관심을 보이며 성장한다. 두 번째는 왕의 사랑을 얻기 위해 젊음을 탐하는 노파와 그 동생의 이야기다. 도라는 우연한 계기로 젊음을 얻는다. 이를 시기한 동생 이마는 도라의 말만 믿고 피부를 깎아내 젊음을 되찾으려 한다. 마지막은 거인에게 잡혀간 공주(비비 케이브)의 이야기다. 공주는 벼룩에 정신이 팔린 아버지를 원망하며 호시탐탐 탈출할 기회만 노린다.
테일 오브 테일즈
Director
욕망에 휩싸인 세 여인이 있다. 영화의 시작을 여는 건 아기를 갖기 위해 영혼이라도 팔겠다는 왕비(샐마 헤이엑) 이야기다. 왕비는 풍문에 따라 처녀가 요리한 바다괴물의 심장을 먹고 아들을 얻는다. 아이는 같은 날 태어난 처녀의 아이에게 집착에 관심을 보이며 성장한다. 두 번째는 왕의 사랑을 얻기 위해 젊음을 탐하는 노파와 그 동생의 이야기다. 도라는 우연한 계기로 젊음을 얻는다. 이를 시기한 동생 이마는 도라의 말만 믿고 피부를 깎아내 젊음을 되찾으려 한다. 마지막은 거인에게 잡혀간 공주(비비 케이브)의 이야기다. 공주는 벼룩에 정신이 팔린 아버지를 원망하며 호시탐탐 탈출할 기회만 노린다.
Thugs with No Legend
Producer
A short directed by Gianluigi Toccafondo.
리얼리티: 꿈의 미로
Story
나폴리에서 생선 장수를 하는 평범한 가장 루치아노, 넘치는 끼와 재능으로 친지들에게 즐거움을 주는 그는 어느 날 가족들의 권유로 리얼리티 쇼 ‘빅 브라더’ 에 도전, 1차 면접에 합격하여 마을의 스타가 된다. 동네 스타로서의 유명세를 만끽하던 루치아노는 로마에 가서 2차 면접을 치루고 돌아오지만 아무리 기다려도 최종 합격 소식은 오지 않는다. 하지만 그토록 염원하던 텔레비전 출연을 할 수 없게 된 현실을 그는 받아들이지 못한다. 그 후 스타가 되고 싶은 강박관념에 점점 더 깊이 빠져들며 자신의 평범한 삶에서 멀어져 간다. 스타 강박증에 빠진 그에게 현실 세계는 가짜처럼 느껴지고 반대로 꿈꾸는 세계는 점점 더 진짜처럼 느껴지기 시작하는데…
리얼리티: 꿈의 미로
Producer
나폴리에서 생선 장수를 하는 평범한 가장 루치아노, 넘치는 끼와 재능으로 친지들에게 즐거움을 주는 그는 어느 날 가족들의 권유로 리얼리티 쇼 ‘빅 브라더’ 에 도전, 1차 면접에 합격하여 마을의 스타가 된다. 동네 스타로서의 유명세를 만끽하던 루치아노는 로마에 가서 2차 면접을 치루고 돌아오지만 아무리 기다려도 최종 합격 소식은 오지 않는다. 하지만 그토록 염원하던 텔레비전 출연을 할 수 없게 된 현실을 그는 받아들이지 못한다. 그 후 스타가 되고 싶은 강박관념에 점점 더 깊이 빠져들며 자신의 평범한 삶에서 멀어져 간다. 스타 강박증에 빠진 그에게 현실 세계는 가짜처럼 느껴지고 반대로 꿈꾸는 세계는 점점 더 진짜처럼 느껴지기 시작하는데…
리얼리티: 꿈의 미로
Screenplay
나폴리에서 생선 장수를 하는 평범한 가장 루치아노, 넘치는 끼와 재능으로 친지들에게 즐거움을 주는 그는 어느 날 가족들의 권유로 리얼리티 쇼 ‘빅 브라더’ 에 도전, 1차 면접에 합격하여 마을의 스타가 된다. 동네 스타로서의 유명세를 만끽하던 루치아노는 로마에 가서 2차 면접을 치루고 돌아오지만 아무리 기다려도 최종 합격 소식은 오지 않는다. 하지만 그토록 염원하던 텔레비전 출연을 할 수 없게 된 현실을 그는 받아들이지 못한다. 그 후 스타가 되고 싶은 강박관념에 점점 더 깊이 빠져들며 자신의 평범한 삶에서 멀어져 간다. 스타 강박증에 빠진 그에게 현실 세계는 가짜처럼 느껴지고 반대로 꿈꾸는 세계는 점점 더 진짜처럼 느껴지기 시작하는데…
리얼리티: 꿈의 미로
Director
나폴리에서 생선 장수를 하는 평범한 가장 루치아노, 넘치는 끼와 재능으로 친지들에게 즐거움을 주는 그는 어느 날 가족들의 권유로 리얼리티 쇼 ‘빅 브라더’ 에 도전, 1차 면접에 합격하여 마을의 스타가 된다. 동네 스타로서의 유명세를 만끽하던 루치아노는 로마에 가서 2차 면접을 치루고 돌아오지만 아무리 기다려도 최종 합격 소식은 오지 않는다. 하지만 그토록 염원하던 텔레비전 출연을 할 수 없게 된 현실을 그는 받아들이지 못한다. 그 후 스타가 되고 싶은 강박관념에 점점 더 깊이 빠져들며 자신의 평범한 삶에서 멀어져 간다. 스타 강박증에 빠진 그에게 현실 세계는 가짜처럼 느껴지고 반대로 꿈꾸는 세계는 점점 더 진짜처럼 느껴지기 시작하는데…
고모라
Camera Operator
카모라(나폴리판 마피아)가 군림하는 폭력의 도시 나폴리. 생존을 위해서는 조직의 법에 따라야 한다. 어려서부터 카모라를 동경하는 토토, 조직에서 벗어난 인디펜던트 갱을 자처하는 마르코와 치로, 배후에 카모라가 조종하는 폐기물처리를 시와 협상하는 프란코 등 6개 이야기가 교차편집됨으로써, 부패와 죽음이 지배하는 현대판 ‘고모라’를 적나라하게 조명한다.
고모라
Screenplay
카모라(나폴리판 마피아)가 군림하는 폭력의 도시 나폴리. 생존을 위해서는 조직의 법에 따라야 한다. 어려서부터 카모라를 동경하는 토토, 조직에서 벗어난 인디펜던트 갱을 자처하는 마르코와 치로, 배후에 카모라가 조종하는 폐기물처리를 시와 협상하는 프란코 등 6개 이야기가 교차편집됨으로써, 부패와 죽음이 지배하는 현대판 ‘고모라’를 적나라하게 조명한다.
고모라
Director
카모라(나폴리판 마피아)가 군림하는 폭력의 도시 나폴리. 생존을 위해서는 조직의 법에 따라야 한다. 어려서부터 카모라를 동경하는 토토, 조직에서 벗어난 인디펜던트 갱을 자처하는 마르코와 치로, 배후에 카모라가 조종하는 폐기물처리를 시와 협상하는 프란코 등 6개 이야기가 교차편집됨으로써, 부패와 죽음이 지배하는 현대판 ‘고모라’를 적나라하게 조명한다.
Mid-August Lunch
Producer
Gianni is a middle-aged man living in Rome with his imposing and demanding elderly mother. His only outlet from her and the increasing debt into which they are sinking, are the increasingly frequent quiet sessions at the local tavern. As an Oriental saying goes, 'Moments of crisis are moments of opportunities'. These appear during the celebration of the holiday of Ferragosto on 15 August. That's when everybody leaves town to have fun. Opportunity knocks on Gianni's door in the most unexpected way.
악어
direttore della fotografia
B급 영화의 프로듀서인 브루노 보노모는 차기작의 제작비를 마련하는 데 어려움을 겪고 있다. 경제적인 파산과 가정문제로 곤경에 처해있던 브루노는 한 젊은 감독이 쓴 시나리오를 읽고, 거기에 빠져든다. 처음에 브루노는 평범한 스릴러라고 생각했지만, 곧 거기에 베르루스코니 정부에 대한 비평적인 폭로가 내재되어 있음을 알게 된다.
First Love
Story
Vittorio is looking for a woman who matches his ideal. Through a classified ad he meets Sonia, a sweet, pleasant, intelligent girl. However, she weighs 125 pounds -- which according to Vittorio is way too much. A goldsmith by trade, Vittorio is obsessed with the desire to shape Sonia's body and mind as does a fire with gold. Almost imperceptibly Sonia becomes a passive participant and the relationship grows into a reciprocal masochistic game. When the two lovers isolate themselves in a country house in the Veneto hills, they dangerously lose touch with reality and the rest of the world.
First Love
Art Department Coordinator
Vittorio is looking for a woman who matches his ideal. Through a classified ad he meets Sonia, a sweet, pleasant, intelligent girl. However, she weighs 125 pounds -- which according to Vittorio is way too much. A goldsmith by trade, Vittorio is obsessed with the desire to shape Sonia's body and mind as does a fire with gold. Almost imperceptibly Sonia becomes a passive participant and the relationship grows into a reciprocal masochistic game. When the two lovers isolate themselves in a country house in the Veneto hills, they dangerously lose touch with reality and the rest of the world.
First Love
Screenplay
Vittorio is looking for a woman who matches his ideal. Through a classified ad he meets Sonia, a sweet, pleasant, intelligent girl. However, she weighs 125 pounds -- which according to Vittorio is way too much. A goldsmith by trade, Vittorio is obsessed with the desire to shape Sonia's body and mind as does a fire with gold. Almost imperceptibly Sonia becomes a passive participant and the relationship grows into a reciprocal masochistic game. When the two lovers isolate themselves in a country house in the Veneto hills, they dangerously lose touch with reality and the rest of the world.
First Love
Director
Vittorio is looking for a woman who matches his ideal. Through a classified ad he meets Sonia, a sweet, pleasant, intelligent girl. However, she weighs 125 pounds -- which according to Vittorio is way too much. A goldsmith by trade, Vittorio is obsessed with the desire to shape Sonia's body and mind as does a fire with gold. Almost imperceptibly Sonia becomes a passive participant and the relationship grows into a reciprocal masochistic game. When the two lovers isolate themselves in a country house in the Veneto hills, they dangerously lose touch with reality and the rest of the world.
The Embalmer
Writer
Peppino is an aging taxidermist constantly ridiculed for being short and somewhat creepy. He meets Valerio, a handsome young man fascinated by Peppino's work. Peppino, in turn, becomes entranced by Valerio and offers him a large salary to come work as his assistant. But when Valerio meets Deborah, their fledgling romance is threatened by an insanely jealous third wheel.
The Embalmer
Director
Peppino is an aging taxidermist constantly ridiculed for being short and somewhat creepy. He meets Valerio, a handsome young man fascinated by Peppino's work. Peppino, in turn, becomes entranced by Valerio and offers him a large salary to come work as his assistant. But when Valerio meets Deborah, their fledgling romance is threatened by an insanely jealous third wheel.
Roman Summer
Director
Former theatre actress comes back to Rome and meets old and new friends.
Guests
Producer
Gheni and Gherti, two young Albanian immigrants who live in Rome and work in a restaurant, settle in the home of the photographer Corrado, who makes friends with the first. In a torrid and empty city for the summer holidays Gherti, more restless, binds with Lino, an old Sardinian who every day accompanies his mentally ill wife to the city. Gheni instead continues his little "climb" in the restaurant and strengthens his friendship with Corrado.
Guests
Screenplay
Gheni and Gherti, two young Albanian immigrants who live in Rome and work in a restaurant, settle in the home of the photographer Corrado, who makes friends with the first. In a torrid and empty city for the summer holidays Gherti, more restless, binds with Lino, an old Sardinian who every day accompanies his mentally ill wife to the city. Gheni instead continues his little "climb" in the restaurant and strengthens his friendship with Corrado.
Guests
Writer
Gheni and Gherti, two young Albanian immigrants who live in Rome and work in a restaurant, settle in the home of the photographer Corrado, who makes friends with the first. In a torrid and empty city for the summer holidays Gherti, more restless, binds with Lino, an old Sardinian who every day accompanies his mentally ill wife to the city. Gheni instead continues his little "climb" in the restaurant and strengthens his friendship with Corrado.
Guests
Director
Gheni and Gherti, two young Albanian immigrants who live in Rome and work in a restaurant, settle in the home of the photographer Corrado, who makes friends with the first. In a torrid and empty city for the summer holidays Gherti, more restless, binds with Lino, an old Sardinian who every day accompanies his mentally ill wife to the city. Gheni instead continues his little "climb" in the restaurant and strengthens his friendship with Corrado.
Oreste Pipolo, fotografo di matrimoni
Director
In all of Naples, photographer Oreste Pipolo is renowned for his wedding photographs. An album with the heavily accentuated romantic pictures of Pipolo is, like a copious dinner in an expensive hotel, an essential part of a successful wedding. If need be, every self-respecting bridal couple will spend their last savings to be able to engage Pipolo. In ORESTE PIPOLO, the city of Naples and in particular the Neapolitan wedding is the universe where Pipolo holds sway. We see him routinely handling nervous couples and making preparations for the ceremony of yet another pair, meanwhile constantly commanding his assistants. But when his customers have disappeared from sight another Pipolo appears, one who after thirty years in business is fed up with it and really cannot stand to see another bridal couple.
Land in Between
Producer
SILHOUETTE: Nigerian prostitutes dealing with miscellaneous customers EUGLEN & GERTIAN: Daily recruitment of Albanian immigrants seeking work but without working residency permit. SELF SERVICE: a night with Ahmed, egyptian illegal gas station attender, who has been living in italy for many years
Land in Between
Writer
SILHOUETTE: Nigerian prostitutes dealing with miscellaneous customers EUGLEN & GERTIAN: Daily recruitment of Albanian immigrants seeking work but without working residency permit. SELF SERVICE: a night with Ahmed, egyptian illegal gas station attender, who has been living in italy for many years
Land in Between
Director
SILHOUETTE: Nigerian prostitutes dealing with miscellaneous customers EUGLEN & GERTIAN: Daily recruitment of Albanian immigrants seeking work but without working residency permit. SELF SERVICE: a night with Ahmed, egyptian illegal gas station attender, who has been living in italy for many years