Barry Gifford

출생 : 1946-10-18, Chicago, Illinois, United States

약력

From Wikipedia, the free encyclopedia. Barry Gifford (born October 18, 1946) is an American author, poet, and screenwriter known for his distinctive mix of American landscapes and film noir- and Beat Generation-influenced literary madness. He is best known for his series of novels about Sailor and Lula, two sex-driven, star-crossed protagonists on the road. The first of the series, Wild at Heart, was adapted by director David Lynch for the 1990 film of the same title. Gifford went on to write the screenplay for Lost Highway with Lynch. Perdita Durango was adapted into film by Alex de la Iglesia. Much of Gifford's work is nonfiction. Description above from the Wikipedia article Barry Gifford, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia

참여 작품

Roy's World: Barry Gifford's Chicago
Himself
Author Barry Gifford's gritty autobiographical stories of growing up in 1950s Chicago provide the backdrop for an impressionistic documentary portrait of a vanished time and place.
Nelson Algren Live
Writer
A performance of some of Nelson Algren's greatest and least known works, performed live at the Steppenwolf theatre in Algren's hometown, Chicago.
Nelson Algren Live
Nelson Algren
A performance of some of Nelson Algren's greatest and least known works, performed live at the Steppenwolf theatre in Algren's hometown, Chicago.
The Phantom Father
Story
American professor Robert Traum embarks on an adventurous and amusing journey through Bucovina to find Sami the projectionist, the only person alive that can tell him anything about his Romanian Jewish descent. His symbolic journey is filled with danger, the unknown and the surreal, but finally rewarded with a double love: on the one hand he finds romantic love, on the other the passion for old cinema, nomad, popular, naive and generous.
The Phantom Father
Jack
American professor Robert Traum embarks on an adventurous and amusing journey through Bucovina to find Sami the projectionist, the only person alive that can tell him anything about his Romanian Jewish descent. His symbolic journey is filled with danger, the unknown and the surreal, but finally rewarded with a double love: on the one hand he finds romantic love, on the other the passion for old cinema, nomad, popular, naive and generous.
The Long Haul of A.I. Bezzerides
Narrator
Filled with humor and defining experiences in both his own life and in the lives of some of his closest friends, William Faulkner and Robert Aldrich, as well as on his late wife, screenwriter Silvia Richards, Mr. Bezzerides offers colorful reflections as to why he and his typewriter unabashedly need to keep creating honest characters, worlds, and stories. Through recently discovered boxes of photographs, film clips, the haunting music by Fugazi, interviews (including Jules Dassin, Mickey Spillane and Barry Gifford) and testaments to his progressive creativity from other writers, Fay Lellios' straight-ahead documentary gives us a start in discovering this 97-year-old proletariat storyteller, and the meaning of his favorite phrase by Carl Jung, "There can be no birth of consciousness without pain."
시티 오브 고스트
Screenplay
뉴욕에서 보험 회사 영업 사원으로 일하는 지미. 그가 다니는 보험 회사가 거액의 보험 사기를 친 바람에, 허리케인 피해자들에게 보험금을 지급하지 못하게 된다. 환멸을 느낀 지미는 FBI 몰래 태국행 비행기에 오른다. 사장인 마빈을 만나러 왔지만 동료인 캐스퍼는 마빈이 카지노 사업을 벌이기 위해 캄보디아에 있다고 알려 준다. 지미는 그를 만나러 프놈펜 벨빌 호텔에 여장을 푼다. 마침내 마빈을 만난 지미. 마빈에 대한 실망감을 털어놓고, 더 이상 같이 일하지 않겠다고 선언한다. 낯선 이국땅에서 아무도 믿기 어려운 상황. 어느날 갑자기 마빈이 납치되자, 지미는 그를 찾기 위해 거액의 돈을 내놓는데... (OCN) 법의 눈을 피해 캄보디아로 건너간 보험사기꾼인 주인공이 이국에서 겪게 되는 사건 사고를 그린 영화. 맷딜런의 명연기가 돋보이는 작품.
Fernanda Pivano: A Farewell to Beat
Se stesso
프레디타
Screenplay
정신 나간 형부에게 언니와 두 조카를 잃은 프레디타(로지 페레즈)는 멕시코 국경 근처에서 은행강도 로메오(하비에르 바르뎀)를 만난다. 폭력과 성욕이 절묘하게 맞아 떨어지는 두 사람은 함께 잔인한 범죄를 저지르며 쾌락을 즐긴다. 가는 곳마다 피범벅된 살인의 현장을 남기는 프레디타와 로메오. 부두교 의식을 치르기 위해 납치한 한 쌍의 젊은 연인을 각기 강간하면서 두 사람은 조금씩 서로를 향한 의심을 쌓아 간다. (임재원)
Pretty as a Picture: The Art of David Lynch
Self
An in-depth look at artist/filmmaker David Lynch's movies, paintings, drawings, photographs, and various other works of art. Features interview footage and commentary by family members, friends, fans, and people he's worked with, as well as behind-the-scenes antics of some of his most critically praised efforts.
로스트 하이웨이
Writer
아름다운 아내와 살고 있는 성공한 뮤지션. 그러나 그들의 결혼 생활은 일종의 침체상태다. 너무나 일상적인, 간단한 몇마디만을 주고 받을 뿐인 한 남자와 한 여자. 낯선 이방인의 돌연한 출연이 있기 전까지 그들의 삶엔 변화가 없다. 현관 층계에 놓인 한 장의 봉투, 그 안에 들어있는 의문의 비디오 테잎. 외부의 누군가에 의해 찍혀진 집안 내부. 밤이면 남자는 클럽에서 색소폰을 분다. 그리고 집에 오면 아내와 아무런 느낌도 없이 사랑을 나눈다. 그는 심한 두통에 시달린다. 이어 피범벅이 된 여자의 시체가 나타난다. 살인자가 되어버린 남자. 교도소 독방에 웅크리고 앉은 그는 여전히 두통에 시달리고, 어느 순간 그와 전혀 상관없는 젊은 정비공이 그의 자리를 차지하고 있다. 풀려나온 정비공은 다시 일을 하고, 윤기나는 금발에 그린듯 촉촉한 입술의 여인이 검은색 캐딜락과 함께 나타난다. 그리고 이어서 임상적이고 단색적이지만 숨막히는 첫번째 이야기만큼 화려하면서도 색채적인 두번째 이야기가 시작되는데...
광란의 사랑
Screenplay
세일러(Sailor Ripley: 니콜라스 케이지 분)와 루라(Lula: 로라 던 분)는 사랑하는 사이지만 루라의 어머니 마리에타(Marietta Fortune/Wicked Witch of the West: 다이안 래드 분)는 그들의 사랑을 반대한다. 왜냐하면 마리에타는 세일러를 좋아하지만, 루라를 좋아하는 세일러에 대해 증오감이 강하다. 그녀는 정부와 살기 위해 남편을 죽인 과거를 갖고 있다. 어느날 마리에타가 고용한 흑인이 세일러를 죽이기 위해 칼을 빼들자 오히려 세일러는 그 흑인을 죽이고 감옥에 갖힌다. 1년 반이 지나 세일러의 복역이 끝난 후 풀려나자 루라는 그와 함께 엄마의 울타리를 벗어나기 위해 집을 나온다. 둘은 서로의 사랑을 확인하며 끊임없이 남부로 향하는데...
광란의 사랑
Author
세일러(Sailor Ripley: 니콜라스 케이지 분)와 루라(Lula: 로라 던 분)는 사랑하는 사이지만 루라의 어머니 마리에타(Marietta Fortune/Wicked Witch of the West: 다이안 래드 분)는 그들의 사랑을 반대한다. 왜냐하면 마리에타는 세일러를 좋아하지만, 루라를 좋아하는 세일러에 대해 증오감이 강하다. 그녀는 정부와 살기 위해 남편을 죽인 과거를 갖고 있다. 어느날 마리에타가 고용한 흑인이 세일러를 죽이기 위해 칼을 빼들자 오히려 세일러는 그 흑인을 죽이고 감옥에 갖힌다. 1년 반이 지나 세일러의 복역이 끝난 후 풀려나자 루라는 그와 함께 엄마의 울타리를 벗어나기 위해 집을 나온다. 둘은 서로의 사랑을 확인하며 끊임없이 남부로 향하는데...
Tropico
Writer
Raymond is hired to spy on Mark, an American businessman, in a steamy coastal town in Northern Brazil. However, things get complicated when he falls simultaneously for Mark's wife, Lucia, and her identical twin sister, Lea.
You Can't Win
Screenplay
A drama set in the 1920s hobo underworld and centered on the unusual friendship between an adventurer and a young prostitute alongside Black's life on the road, in prison and his various criminal capers in the American and Canadian west from the late 1880s to early 20th century.