Martin Schäfer

출생 : 1943-07-06, München, Germany

사망 : 1988-04-11

참여 작품

The Complaint of an Empress
Director of Photography
This first film by choreographer Pina Bausch reflects her method of working as developed with the Wuppertal Theatre of Dance during the 1973/74 season. The film does not tell a story, but is made up of various scenes put together as a collage with scenes set in different locations. The futility of human activity and the search for love make up the film's central theme set against the strains of a Silician funeral march. Filmed on location in Wuppertal, Germany, between October 1987 and April 1989.
피
Director of Photography
어린 비센테와 니노 형제의 아버지가 어느 날 자취를 감춘다. 빈센테 앞에는 빚쟁이들이 나타나고 니노에게는 입양을 원하는 삼촌이 나타난다.
Die Freitreppe
Director of Photography
Devil's Paradise
Director of Photography
At the start of the 20th century, a man lives in solitude on an island. One day on the mainland, he saves a young woman from some nasty folk and takes her with him to his island. Her former captors soon find the island as well.
Tarot
Director of Photography
A director (Hanns Zischler), his fiancee (Vera Tschechowa), a scriptwriter (Rudiger Vogler) and a student interact and discuss their emotions, at length.
Seven Women, Seven Sins
Director of Photography
Seven Women, Seven Sins (1986) represents a quintessential moment in film history. The women filmmakers invited to direct for the seven sins were amongst the world's most renown: Helke Sander (Gluttony), Bette Gordon (Greed), Maxi Cohen (Anger), Chantal Akerman (Sloth), Valie Export (Lust), Laurence Gavron (Envy), and Ulrike Ottinger (Pride). Each filmmaker had the liberty of choosing a sin to interpret as they wished. The final film reflected this diversity, including traditional narrative fiction, experimental video, a musical, a radical documentary, and was delivered in multiple formats from 16, super 16, video and 35mm.
Chain Letters
Director of Photography
Nine Manhattanites receive a chain letter. Depending on their decision to either pass the letter on or to break the chain, the various characters can encounter romance, fulfillment -- and sudden death.
Strawberry Fields
Director of Photography
An old man and a teenage boy, both neo-nazis are travelling across Germany to take funds to the party headquarters. On the way they encounter a young woman and things become difficult.
Zwei Bilder
Director of Photography
파리, 텍사스
Camera Operator
멕시코와 미국의 접경 지역 부근, 텍사스주의 어느 황량한 마을에 탈진한 듯 보이는 한 남자가 걸어온다. 그의 이름은 트래비스. 의식을 잃은 트래비스의 소지품에서 월트란 이름을 발견한 의사는 연락을 취하게 되고, 캘리포니아주 로스앤젤레스에서 살던 동생 월트가 형인 트래비스를 데리러 온다. 4년 만에 소식을 접한 월트는 병원에서 말 없이 사라진 형을 바로 찾아내지만, 형은 계속 침묵으로만 일관한다. 그동안 형의 아들인 헌터를 맡아 기르던 월터와 그의 아내 앤은 헌터가 트래비스를 아버지로 인정할 수 있게 최선을 다하지만, 다른 한편으로는 기른 정에 얽매여 헌터를 잃게 되진 않을까 우려한다. 월트는 형이 텍사스에서 헌터의 엄마, 제인과 살다가 왜 갑자기 헤어지게 됐는지 털어놓지 않자 답답해하고, 트래비스는 앤으로부터 제인이 헌터에게 매달 정기적으로 송금해오는데, 휴스턴의 한 은행을 이용하고 있다는 애기를 듣고 직접 찾아보기로 결심하는데..
Paris Beach
Cinematography
Short film part of Paris Vu Par... 20 Years After
Tausend Augen
Director of Photography
Flight to Berlin
Director of Photography
A woman is being taken from her German hotel to be interrogated by police agents.
Love Is the Beginning of All Terror
Director of Photography
Story concerns two friends, Freya and Irmtraut and their relationships with the same man, Traugott, who finds it impossible to choose between the two women.
System Without Shadow
Director of Photography
Computer operator Faber works on securing computers for big companies and banks. His private life is rather dull until he meets a strange women, Juliet and falls in love. Her friend convinces Faber to exploit his knowledge to rob a bank.
여탐정 코델리아
Director of Photography
사설탐정 사무소 조수인 미모의 처녀 코델리아는 상관인 탐정이 자살하자 얼떨결에 사건을 맡는다. 대부호인 칼렌다는 외아들 마크가 자살하자 그 이유를 밝혀달라는 사건의뢰를 받는다. 한가지씩 비밀의 껍질을 벗겨가며 코델리아는 사건의 진실에 접근해 간다. 정원사의 아들이었던 칼렌다가 집주인 딸 이브와 도망쳐서 결혼한 후 자식을 낳지 못하자 딸의 친구인 리밍과의 사이에서 아들 마크를 낳고 이브가 낳은 것처럼 꾸민다. 그러나 마크의 할아버지가 사위인 자신을 제쳐놓고 손자인 마크에게 전재산을 상속해 버리자 칼렌다는 마크를 살해하고 자살로 위장했다가 결국 모든 것일 밝혀지고 끝내 죽음을 당한다.
사물의 상태
Director of Photography
영화감독 프리드리히는 리스본에서 "세계가 멸망한 날(Day the World Ended)"(로저 코먼, 1955)의 리메이크 작업을 진행하던 중 제작비가 다 떨어져 잠시 촬영을 중지한다. 미국에 있는 제작사의 연락을 기다리는 동안 프리드리히는 스태프들과 무료한 시간을 보내며 도시 곳곳을 돌아다닌다. 1982년 베니스영화제 황금사자상 수상.
Soeur Anne ne vois-tu rien venir?
Director of Photography
Two girls go to Berlin, one to find a German girl who lived at home in the 50s when her parents divorced, the other to look for a role in German cinema.
The World of Gilbert & George
Director of Photography
Gilbert & George are renowned for presenting themselves as ‘living sculptures,’ fusing their art and identity with the external world. Their exploration of the bleak urban surrounds of 1980’s London, powerfully evoke the desires and tensions of its disillusioned youth alongside their own eccentricities. Poetic narration combines with vivid imagery that moves between the startlingly beautiful, the humorous, and the absurd. Church spires and city streets, youth and drunks, dancing and tea-drinking all take on an affecting symbolism when viewed from the unique perspective of Gilbert & George.
Der subjektive Faktor
Director of Photography
At the end of the 1960s a young woman lays the foundation of the women's movement. As well as political initiatives against male dominance, a detailed picture is drawn of society, which establishes the women’s motivation.
Hast du Lust, mit mir einen Kaffee zu trinken?
Director of Photography
A man, alone in Berlin. He sleeps and watches TV, walks through the city. A woman approaches him. Does he feel like having coffee with her? No.
Berlin Chamissoplatz
Director of Photography
An architect is assigned to modernize a squatted house in the Kreuzberg district of Berlin. But then he meets a young student who is member of a grassroots initiative trying to preserve the quarter. He falls in love with her, although this puts him into conflict with his job. Following his heart, the architect soon changes sides and supports the inhabitants in their struggle against the real estate speculators.
Lightning over Water
Director of Photography
Director 'Nicholas Ray' is eager to complete a final film before his imminent death from cancer. Wim Wenders is working on his own film Hammett (1983) in Hollywood, but flies to New York to help Ray realize his final wish. Ray's original intent is to make a fiction film about a dying painter who sails to China to find a cure for his disease. He and Wenders discuss this idea, but it is obviously unrealistic given Ray's state of health.
라디오 온
Director of Photography
Set in 1970s Britain, a man drives from London to Bristol to investigate his brother's death. The purpose of his trip is offset by his encounters with a series of odd people.
I Am My Films: A Portrait of Werner Herzog
Director of Photography
Interview film with German director Werner Herzog revisiting the films he made up to ca. 1977.
미국인 친구
Assistant Camera
함부르크에서 사는 액자공 조나단 짐머맨은 자신이 불치의 병에 걸린 시한부 인생이라는 사실을 정체가 분명하지 않은 미국인 미술품 브로커 리플리로부터 듣게 된다. 리플리는 짐머맨에게 요구를 들어주면 아내와 아들에게 유산으로 물려줄 수 있는 거액을 준다고 약속한다. 리플리의 제안에 따르기로한 짐머맨은 지시대로 파리의 지하철에서 한 사내를 죽이고,음모와 우연과 모험이 뒤얽힌 세계로 빠져든다.
Festa de São João no Interior da Bahia
Director of Photography
시간이 흐르면
Camera Operator
아내에게 이혼당한 로베르트는 집과 직장을 버리고 나온다. 여행 중 영사기 수리기사 브루노와 만나게 되고 두 사람은 함께 동서독 국경 지대를 여행한다. 국경 지대의 황량한 도시들을 순회하며 쇠락해가는 시골 극장들의 영사기를 수리하는 것이 브루노의 일이다. 두 사람은 트럭 안에서 음악을 함께 들으며 점차 가까워진다. 브루노는 자신의 트럭이 작업장이자 숙소 역할을 하기 때문에 어디에도 자신의 집이란 없고 길 자체가 그의 삶의 터전이다. 브루노는 여행 도중 자신의 옛 집을 찾아가는데 폐허가 된 채 강 한가운데 있는 섬에 고립돼 버려져 있다. 그렇게 그에게는 전혀 머물 곳이란 없다. 한편, 로베르트는 브루노보다 극단적인 상태에서 자신의 처지와 싸우고 있다. 강에 뛰어들어 죽고자 하는 그의 행동이 처연하게 다가온다. 그렇게 그들은 여행 중 만남과 헤어짐을 반복한다.
시간이 흐르면
Assistant Camera
아내에게 이혼당한 로베르트는 집과 직장을 버리고 나온다. 여행 중 영사기 수리기사 브루노와 만나게 되고 두 사람은 함께 동서독 국경 지대를 여행한다. 국경 지대의 황량한 도시들을 순회하며 쇠락해가는 시골 극장들의 영사기를 수리하는 것이 브루노의 일이다. 두 사람은 트럭 안에서 음악을 함께 들으며 점차 가까워진다. 브루노는 자신의 트럭이 작업장이자 숙소 역할을 하기 때문에 어디에도 자신의 집이란 없고 길 자체가 그의 삶의 터전이다. 브루노는 여행 도중 자신의 옛 집을 찾아가는데 폐허가 된 채 강 한가운데 있는 섬에 고립돼 버려져 있다. 그렇게 그에게는 전혀 머물 곳이란 없다. 한편, 로베르트는 브루노보다 극단적인 상태에서 자신의 처지와 싸우고 있다. 강에 뛰어들어 죽고자 하는 그의 행동이 처연하게 다가온다. 그렇게 그들은 여행 중 만남과 헤어짐을 반복한다.
Diary
Director of Photography
Loosely adapted from Goethe's novel on the social conventions of marriage raised to level of symbolic parable.
빗나간 동작
Still Photographer
빌헬름은 글을 쓰고 싶지만 고향에는 음울함과 실의만이 무겁게 자리하고 있다. 곧 그는 작가가 되려는 열망을 이루기 위해 어머니와 고향으로부터 멀어져 여행을 떠난다. 여행하는 동안 그는 과거에 나치였던 유랑가수 라에르테스와 벙어리 소녀 미뇽과 동행하게 되며 여배우인 테레사와 사랑에 빠지는가하면 젊은 유랑 시인 베른하르트 란다우와 친구가 되기도 한다. 하지만 그들을 초대해 하룻밤을 묵게 해줬던 한 산업자본가가 자살한 이후 일행들은 하나 둘씩 떨어져 나간다. 다시 혼자가 된 빌헬름은 글을 쓰는데 전력을 기울이게 된다..
빗나간 동작
Camera Operator
빌헬름은 글을 쓰고 싶지만 고향에는 음울함과 실의만이 무겁게 자리하고 있다. 곧 그는 작가가 되려는 열망을 이루기 위해 어머니와 고향으로부터 멀어져 여행을 떠난다. 여행하는 동안 그는 과거에 나치였던 유랑가수 라에르테스와 벙어리 소녀 미뇽과 동행하게 되며 여배우인 테레사와 사랑에 빠지는가하면 젊은 유랑 시인 베른하르트 란다우와 친구가 되기도 한다. 하지만 그들을 초대해 하룻밤을 묵게 해줬던 한 산업자본가가 자살한 이후 일행들은 하나 둘씩 떨어져 나간다. 다시 혼자가 된 빌헬름은 글을 쓰는데 전력을 기울이게 된다..
Made in Germany and USA
Director of Photography
A couple (Karin Thome and Eberhard Klasse), whose relationship can't hold up to the pressure of their financial and career problems, only have their child left as the remaining connecting link. But even their child becomes a pawn in their egoistic power games and possessiveness. The crisis reaches a peak first then, when the husband finds out about an affair that the wife is having and sets out to claim the same rights for himself. This takes him to New York, where he settles. The wife gets her hands on all the cash reserves and follows him there. In spite of the new location, they still remain a couple with a disturbed and insensitive miscommunication, that instinctively cling even more to each other in the new and alienating environment.
도시의 앨리스
Still Photographer
미국의 풍경에 대한 글을 써야하는 필립은 글을 쓰지 못하고 대신 폴라로이드 카메라로 사진을 찍는다. 그는 독일로 돌아가는 공항에서 앨리스라는 소녀를 본의 아니게 맡게 되고 그녀와 동행하게 된다. 빔 벤더스의 초기 로드 무비 중 첫 작품으로 벤더스의 ‘Alter-ego’인 뤼디거 포글러가 처음으로 주연을 맡았다.
도시의 앨리스
Assistant Camera
미국의 풍경에 대한 글을 써야하는 필립은 글을 쓰지 못하고 대신 폴라로이드 카메라로 사진을 찍는다. 그는 독일로 돌아가는 공항에서 앨리스라는 소녀를 본의 아니게 맡게 되고 그녀와 동행하게 된다. 빔 벤더스의 초기 로드 무비 중 첫 작품으로 벤더스의 ‘Alter-ego’인 뤼디거 포글러가 처음으로 주연을 맡았다.
Die Eltern
Camera Operator
Ann, a ten-year-old girl, becomes the sole heir of millions from her grandmother. Ann's parents, who are short of money and have lost all hope of a bright future try to manipulate Ann's imagination in such a way that she loses her mind.
CAN:The Free Concert
Director of Photography
The experimental German krautrockers CAN's legendary "Free Concert," recorded in Cologne's Sporthalle, Germany, on February 3, 1972. The circumstances of this Cologne show were unusual. Rather improbably for such an experimental band, Can actually scored a chart success in Germany with "Spoon," which would later be tacked onto the end of Ege Bamyasi.
Strange City
Director of Photography
A former bank clerk conceives a one-man robbery at the bank he works. He had before established an alibi for himself pretending and declaring him legally dead. Further complications ensue when he rejoins his estranged wife.