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The only time Maria feels liberated is when she is playing the organ. Bach’s music is something you feel in your gut. At home she bears the brunt of responsibility – both for her rebellious sister Hannah, two years her junior, who is busy planning her escape from the village, and for her father, Johann.
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Seventeen-year-old Lena meets 19-year-old Farid, a young Muslim. She has a clear-cut attitude towards his culture and religion: utter rejection. Despite their differences – or perhaps because of them – they fall in love.
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히틀러는 매년 동일한 시간에 이 연설을 해 왔으나 폭탄은 히틀러가 떠난 13분 후 터졌고, 폭발로 인해 그 자리에 있던 8명이 사망하고 수십 명이 부상을 입었습니다. 또한 히틀러가 서 있던 자리 바로 위에 위치한 천장이 무너져 내린다.
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엄격한 집안 속 순종적인 종교 생활을 이어가던 ‘마리아’. 어느 날 같은 수업을 듣는 밝은 성격의 '크리스찬'과 가까워지면서 그녀가 미처 알지 못했던 세상을 조금씩 알게 된다. 하지만 마리아는 무슨 이유에서인지 말문을 열지 않는 막냇동생을 돌봐야 하는 책임감과 하나씩 부풀어나는 욕심을 뿌리치며 다시금 신앙에 집중하며 마음을 다잡는다. 그렇게 그녀는 가족과 친구, 그리고 세상에서 멀어져만 가는 자신을 느끼며 외로운 싸움을 시작하게 되는데....
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The night of August 24, 1944. The fate of Paris is in the hands of General von Choltitz, governor of Grand Paris, who is preparing, on Hitler’s orders, to blow up the French capital. The descendent of a long line of Prussian military men, the general has never had any hesitation when it came to obeying orders. This is what’s on Swedish consul Raoul Nordling’s mind as he takes the secret staircase that leads to General von Choltitz’s suite at the Hôtel Meurice. The bridges on the Seine and the major monuments of Paris (including the Louvre, Notre Dame, the Eiffel Tower) are mined with explosives, ready to be detonated. Armed with all the weapons of diplomacy, the consul will try to convince the general not to follow Hitler’s order of destruction.
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얼마 후면 곧 아빠가 될 한 경찰관이 게이인 동료에게 끌리게 되면서 삶이 흔들리기 시작한다.
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전 유고슬라비아 출신의 세 여성을 통해 생존에 대한 개념과 세대 간의 차이로 빚어지는 미묘한 오해를 보여주고 있는 영화. 50살의 꼬장꼬장한 루자는 세르비아 출신으로, 취리히에서 식당을 운영하고 있다. 그녀의 유일한 관심사는 돈벌이뿐이다. 루자의 식당에서 일하는 60살의 밀라는, 고향인 크로아티아에 집을 지을 수 있을 만큼 돈을 버는 것이 꿈이다. 22살의 아름답고 충동적인 아나는 사라예보 출신으로, 저녁시간에 식당에 와서 일한다. 뒤엉킨 적대감으로 인해 세 사람 사이의 우정은 힘들지만 천천히 싹터간다. 로카르노영화제 금표범상을 수상한 작품으로, 국적이란 무엇인지, 무엇이 국적을 만들어내는지, 이민의 메커니즘은 어떤 것인지, 이런 복합적인 문제들을 단순한 감상주의에 기대지 않으면서 효과적으로 그려내 보인 작품이다.
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Michaela, an epileptic, enrolls in college to study education. She goes off her medication and soon begins hearing voices and seeing apparitions that tell her to avoid religious objects, although she is devoutly Roman Catholic. One priest scoffs at the idea that Michaela could be possessed by demons, but a younger pastor arranges an exorcism for the young woman.