Tassos Boulmetis

참여 작품

1968
Writer
A.E.K., the well-known Greek basketball team founded in 1924 by refugees from Constantinople, after 44 years, beats SLAVIA of Prague and wins the European Cup.
1968
Director
A.E.K., the well-known Greek basketball team founded in 1924 by refugees from Constantinople, after 44 years, beats SLAVIA of Prague and wins the European Cup.
Mythopathy
Writer
It is a movie following the coming-of-age for a boy; the story begins in the mid-60s, continues all through the 70s, and finishes in 1981. He is a creative young man facing the troubles of the first pangs of love and we observe the way he tries to handle them within his social surroundings, his family, and environment.
Mythopathy
Director
It is a movie following the coming-of-age for a boy; the story begins in the mid-60s, continues all through the 70s, and finishes in 1981. He is a creative young man facing the troubles of the first pangs of love and we observe the way he tries to handle them within his social surroundings, his family, and environment.
터치 오브 스파이스
Screenplay
~ Appetizer ~ 할아버지, 사랑의 맛은 어떤 건가요? 1959년 이스탄불. 향신료와 관련된 요리의 비법은 언제나 이곳 사람들의 관심사. 향신료 가게를 운영하는 할아버지는 손자 ‘파니스’에게 인생의 진리가 녹아있는 양념에 관한 얘기를 하며 사랑을 가르친다. 그러던 중 가족들이 모두 그리스로 강제 이주를 가게 되고, 곧 뒤따라 오겠다는 할아버지와 첫사랑 ‘사이메’ (“다시 만나면... 넌 요리를 해, 난 춤을 출게”) 와도 아쉬운 이별을 한다. ~ Main Dish ~ 못 견디게 보고 싶으면 저지르는 특별한 행동이 생겼다! 1964년 아테네. ‘파니스’는 할아버지와 ‘사이메’를 곧 만나게 될 거라고 고대했지만 두 사람은 오지 못한다. 결국 ‘파니스’는 새로운 환경에 적응하지 못한 채, ‘사이메’가 보고 싶을 때마다 이스탄불 식 요리를 하며 마음을 달래는데... ‘파니스’의 부모는 요리를 지나치게 잘하는 것이 남자답지 못하다며 부엌 출입금지를 내리는 등 온갖 조치를 취한다. ~ Dessert ~ 나는 지금...사랑을 찾아 이 곳에 다시 왔습니다. 어느덧 천체물리학 교수가 된 ‘파니스’는 할아버지가 숨을 거두었다는 소식을 듣고 이스탄불로 돌아온다. 그곳에서 그는 첫사랑 ‘사이메’를 다시 만나게 되는데...
터치 오브 스파이스
Director
~ Appetizer ~ 할아버지, 사랑의 맛은 어떤 건가요? 1959년 이스탄불. 향신료와 관련된 요리의 비법은 언제나 이곳 사람들의 관심사. 향신료 가게를 운영하는 할아버지는 손자 ‘파니스’에게 인생의 진리가 녹아있는 양념에 관한 얘기를 하며 사랑을 가르친다. 그러던 중 가족들이 모두 그리스로 강제 이주를 가게 되고, 곧 뒤따라 오겠다는 할아버지와 첫사랑 ‘사이메’ (“다시 만나면... 넌 요리를 해, 난 춤을 출게”) 와도 아쉬운 이별을 한다. ~ Main Dish ~ 못 견디게 보고 싶으면 저지르는 특별한 행동이 생겼다! 1964년 아테네. ‘파니스’는 할아버지와 ‘사이메’를 곧 만나게 될 거라고 고대했지만 두 사람은 오지 못한다. 결국 ‘파니스’는 새로운 환경에 적응하지 못한 채, ‘사이메’가 보고 싶을 때마다 이스탄불 식 요리를 하며 마음을 달래는데... ‘파니스’의 부모는 요리를 지나치게 잘하는 것이 남자답지 못하다며 부엌 출입금지를 내리는 등 온갖 조치를 취한다. ~ Dessert ~ 나는 지금...사랑을 찾아 이 곳에 다시 왔습니다. 어느덧 천체물리학 교수가 된 ‘파니스’는 할아버지가 숨을 거두었다는 소식을 듣고 이스탄불로 돌아온다. 그곳에서 그는 첫사랑 ‘사이메’를 다시 만나게 되는데...
The Dream Factory
Writer
In a dystopian society after an unexpected epidemic citizens can't have dreams. Only few people are privillaged to dream. They operate small underground companies where they can have other people dreams.
The Dream Factory
Director
In a dystopian society after an unexpected epidemic citizens can't have dreams. Only few people are privillaged to dream. They operate small underground companies where they can have other people dreams.
Rubaiyat
Writer
A computer project based on John Whitneys digital harmony theory. A UCLA project in 1982.
Rubaiyat
Director
A computer project based on John Whitneys digital harmony theory. A UCLA project in 1982.
Electric Angel
Assistant Editor
A typical experimental film, in which a variety of audiovisual techniques are used to create the sense of polymorphic eroticism as developed by European and Mediterranean cinematography of the 20th century. Combining the methods of “animation” and “live action”, this intricate work embodies the idea of an “ars combinatoria”. The structure is loose, with neither a central axis nor a point where everything converges, contributing greatly to the open-ended character of the film, where rhythm is the key element.
Corpus
Assistant Director
An experimental film using a mixture of techniques to portray the different views of the human body. It consists of seven parts, each one presenting an ideotype of the human body, from the beginning of civilization up to the present time. The body as a concept or dogma is simply the embodied reflection of every civilization, upon which man himself is established. The anthropomorphism that characterizes the sum total of perception, in a clear or latent state, comes from the fact that the human body, as reality, idea and expression, comprises the ultimate reference.