Geoff Burton

참여 작품

After The Credits
Cinematography
We've seen it a hundred times before - boy meets girl, boy gets girl, boy loses girl, boy gets girl back, and they live happily ever after. Until the credits roll. And after that, it's a completely different story.
Lost in Flanders
Director
Ninety years after the last shots were fired, two young Australian historians embark on an emotional journey to the battlefields of the First World War on the infamous Western Front.
Lucky Miles
Cinematography
It's 1990 and an Indonesian fishing boat abandons Iraqi and Cambodian refugees in a remote part of the Western Australia. Although most are quickly caught by officials, three men with nothing in common but their misfortune and determination to escape arrest, begin an epic journey into the heart of Australia.
Hell Has Harbour Views
Director of Photography
Hell Has Harbour Views is a 2005 Australian television movie starring Matt Day and Lisa McCune. It was written and directed by Peter Duncan, based on the novel of the same name by Richard Beasley. It was nominated for "best miniseries or telemovie" at both the AFI Awards and the Logie Awards, losing to The Incredible Journey of Mary Bryant at both; and for two additional AFI Awards and an additional Logie Award, all of which it lost to Love My Way.
After the Deluge
Director of Photography
Follows the stories of the four men of the Kirby family. As Alex's marriage breaks apart, Toby tries desperately to start a family, and Marty tries to kick-start his faded music career as well as find a meaningful relationship with someone his own age, all three must come to terms with their father's mental state. Cliff, suffering from Alzheimer's disease, is reliving his disturbing memories of the war and his first love, as a part of his experiences of the present . Through all four stories, we uncover a families troubled past, and their struggle towards a reconciled future.
Sydney: A Story of a City
Director
Virginia, a young and adventurous woman, travels from England to Sydney, Australia, in search of her Australian ancestors.
나 홀로 PC
Director of Photography
똑똑하고 충성스런 애견 PC와 함께 한가한 노년을 보내고 있는 알렉스(Alex: 노만 케이 분)는 어느 날 이상한 여인의 방문을 받는다. 그녀는 알렉스가 숨겨놓은 보석을 찾기 위해 그를 끈질기게 추적해 오던 킬러. 이를 눈치챈 알렉스는 죽음 직전에 보석이 숨겨진 장소를 암호로 담아둔 디스켓을 애견 PC에게 넘겨주고 이를 알렉스의 친구 수지(Susie: 캐롤라인 길머 분)에게 전하도록 한다. 킬러의 눈을 피해 무사히 집을 빠져 나온 PC는 수지의 집으로 가던 중 교통사고를 당하고 잭(Zac: 나단 카바넬리 분)이라는 소년의 집에서 치료를 받는다. 킬러의 음모와 보석의 행방이 달린 디스켓을 수지에게 전달해야 하지만 의사소통이 되지 않는 PC로는 속수무책. 그 때 PC는 컴퓨터 음성 프로그램을 통해 잭과의 의사소통을 시도하고 PC가 말하는 소리(Voice of PC: 빌리 코넬리 목소리 분)를 들은 잭은 기적과 같은 사실에 놀라 기절하고 만다. PC의 놀라운 능력을 알게 된 잭, 컴퓨터의 음성 프로그램을 PC의 목에 걸어주고 PC와 함께 킬러의 방해에 맞서 보석의 행방을 찾아내기 위한 모험을 시작하는데...
Wanted
Director of Photography
헐리우드 스타를 꿈꾸는 연기지망생 제이(박중훈). 탁월한 재치로 호주판 '경찰청 사람들'에 갱두목 써니 역으로 출연하게 된다. 제이는 TV 출연 후 주변의 대우가 달라진 것을 느끼고 내심 우쭐하지만 이제는 슈퍼마켓이나 길거리에서 써니를 잡으려고 혈안이 된 경찰에게 번번히 걸려들어 잡혀오는 곤욕을 치룬다. 매번 신원조회를 받고 풀려나는 제이에게 여형사 찰리(레베카 린)는 시드니를 떠나라고 진심 어린 충고를 하고 제이는 그런 찰리와 마음을 나누게 된다. 찰리가 제이와 가까워지는 것을 시기한 경찰국 반장 스티브는 중국계 마피아 소탕 작전에 제이를 미끼로 쓰려는 작전을 세운다. (임재원)
Reprisal
Director of Photography
Sixteen years after returning home, three disillusioned Australian Vietnam conscripts use their army skills to plan and execute the country's biggest bank robbery. And they get away with it. Seven years pass and a petty criminal convicted as the driver in the heist is released from gaol. When his body is fished out of the harbour the grim murder reignites the case.
Whipping Boy
Director of Photography
A female lawyer heads a government taskforce investigating a suspected paedophile racket in Sydney. Based on the novel by Gabrielle Lord.
Brilliant Lies
Director of Photography
Susy Conner accuses former employer, Gary Fitzgerald, of harassment and unfair dismissal for failing to comply with his sexual demands. Relating the incident to conciliation lawyer, Marion Lee, Susy comments that the trauma experienced should entitle her to a compensation payment of $40,000.00.
Hotel Sorrento
Director of Photography
Meg, Pippa, and Hillary are sisters who grew up in Sorrento, a small seaside town in Australia. Meg, who has lived in England for 10 years has just written a criticially acclaimed novel which she claims is entirely fictional. The book causes a stir in Sorrento and in her family when it is supected that the book is not as fictional as she claims.
썸 오브 어스
Cinematography
미망인 아버지는 두가지 복잡한 문제를 해결해야 한다. 그는 "미스 Right"을 찾고 있는 반면, 20대와 게이인 그의 아들은 "Mr.Right"를 찾고 있다.
썸 오브 어스
Director
미망인 아버지는 두가지 복잡한 문제를 해결해야 한다. 그는 "미스 Right"을 찾고 있는 반면, 20대와 게이인 그의 아들은 "Mr.Right"를 찾고 있다.
사이렌스
Director of Photography
1930년대 호주 시드니. 작품 활동을 왕성하게 인기있는 화가 노만 린제이는 주로 누드 그림도 그리면서 한편 글도 쓰는 작가다. 영국 국교인 성공회는 노만 린제이(Norman Lindsay: 샘 닐 분)가 전시회에 출품한 그의 그림을 보고 화를 내게 된다.그 작품은 십자가에 매달린 비너스를 그린 것이었는데 이 작품을 중심으로 그의 작품세계에 대한 논란이 끝없이 일어난다. 이에 교회는 시드니에 새로 부임한 성직자 안소니 캠피온(Rev. Anthony Campion: 휴 그랜트 분)을 노안 린제이에게 보내 그의 작업을 중지시키려 한다. 교회의 명을 받은 안소니와 그의 부인 에스텔라(Estella Campion: 타라 피츠제랄드 분)는 노안 린제이가 살고 있는 블루마운틴을 찾아가는데...
The Nostradamus Kid
Director of Photography
The spiritual and sexual coming of age of a Seventh-Day Adventist boy in 1950s Australia. Ken Elkin is a "randy young man" who is told that the world is about to end. In a race against time, there's only one goal Ken wants to accomplish: bedding the love of his life, who just happens to be the local pastor's daughter.
Bedevil
Director of Photography
Three stories of the supernatural are recounted in this anthology. Rick, an Aboriginal boy living near a swamp on Bribie Island, is haunted by an American solider who drowned in quicksand. Ruby and her family live in a house near long-abandoned train tracks, which still carry ghostly apparitions. A landlord has trouble evicting the tenants of an old warehouse: a couple that's been dead for years
프로즈
Director of Photography
The film is a story of the ways in which insurance investigator Roland Copping interferes in and manipulates the lives of others with outrageous games and gimmicks. Eventually he becomes involved in an escalating vendetta with a couple who make an unusual insurance claim.
카리브해의 정사
Director of Photography
앙트와넷의 가족은 자마이카에 정착해 사는 부농이다. 아버지가 죽자 어머니는 부유한 영국 상인과 결혼하지만 원주민과의 갈등으로 불안해 하던중 그들의 폭동으로 앙트와넷의 집은 불에 타고 동생이 죽고 만다. 또한 양아버지는 어머니를 영국으로 데려가 정신병동에 집어넣는데, 어머니는 그곳에서 외롭게 죽어간다. 세월이 흘러 앙트와넷은 양아버지의 죽음으로 재산을 물려받음과 동시에 양아버지가 소개한 에드먼드라는 남자를 알게 되어 그와 결혼한다. 그러나 재산을 탐내고 있는 에드먼드는 숲속의 생활을 지겨워하고, 이때 하녀 에밀리가 그에게 접근한다. 앙트와넷의 충실한 보모 크리스는 에밀리의 접근을 막으려 애쓰지만 에드먼드는 간섭하는 크리스를 못마땅해 하면서 앙트와넷과 에드먼드, 크리스의 갈등은 깊어간다.
Garbo
Director of Photography
Comedy about two Australian garbage collectors starring Los Trios Ringbarkus.
Aya
Director of Photography
Aya, a young Japanese war bride, arrives in a small Australian town during the 1950s. She and her husband, Frank, are very much in love. Yet somehow Aya still feels more comfortable with the Japanese-speaking Mac, a close friend of Frank's, whose wartime experiences left him with a deep regard for Japanese culture. But Frank wants Aya to forget her Japanese past. Aya finds work in a Japanese restaurant and has a short affair with an Australian-Japanese businessman. With her marriage falling apart, Aya leaves Frank.
The Last Crop
Director of Photography
Ann (Kerry Walker) cleans for a living. She confronts problems like a vacuum cleaner sucks up dirt from the carpet. She shares everything she has with her two moody children (Noah Taylor, Sarah Hooper) and her equally erratic neighbours. She also shares everything her rich and constantly out-of-town employers have. While Ann vacuums her clients’ penthouses, her friends enjoy the million dollar views, luxury appointments, home gyms, cocktails by the pool - the things they have always wanted, but could never in their wildest dreams afford.
청춘 기숙사
Director of Photography
기숙사 학교로 보내진 대니는 가학적이고 폭력적인 선생들과 학교에 만연한 왕따 현상 속에서 힘들게 학교 생활을 하게 된다. 그 와중에 강 건너 여학교에 다니는 아프리카에서 온 탠디아와 사랑에 빠지고, 주위의 반대와 방해가 심해질수록 둘 사이의 사랑은 더 깊어만 진다.
로메로
Director of Photography
1977년 엘 살바도르(El Salvador)의 대통령 선거 전야. 정치에 관심 없는 학구파 오스카 로메로 신부(Archbishop Oscar Romero: 라울 줄리아 분)는 엠베르토 장군(General Humberto: 해롤드 캐논 분)이 대통령이 되려고 하는 선거에 많은 사람들이 자유를 외치며, 반대하는 것을 목격하게 된다. 예상밖으로 주교로 임명된 로메로는 성당내의 동료들로부터 무능력한 주교가 될 것이라는 일부 신부들로부터 눈총을 받는 가운데 독재자인 엠베르토 대통령의 당선과 함께 주교로 취임되던 날 자유를 외치던 군중들이 무차별 총격에 의해 사살당한다. 어느날 시골길을 달리던 그란테 신부(Father Rutilio Grande: 리차드 조단 분)가 저격을 당하고, 그란테 신부의 성당에 간 로메로 주교는 성당을 검거하고 있던 군인들에 의해 수모와 생명의 위협을 당하지만 미사를 거행하게 된다. 주민을 살상한 군인들에 대치하여 오수나 신부(Father Alfonzo Osuna: 아레얀드로 브라초 분)와 주민들이 성당내에서 대치하는 사태가 발생하고, 무기를 버리고 나오면 용서해 줄 것을 약속받은 로메로 신부는 그들을 설득하여 성당을 나오게 하지만 오수나 신부와 함께 로메로 주교 마져도 군인들에 의해 잡혀가 고문과 수모를 당한다. 자유를 염원하는 민중의 염원에 반하여 점점 탄압을 강화해오는 군사 정권은 마침내 로메로 주교를 암살할 것을 지령한다. 주교 회의에서 로메로 주교가 로마로 돌아가던지, 정치에 참여하지 않는 다른 주교가 대신할 것을 토론하지만 로메로 주교는 자신의 죽음을 예견하면서도 억압받는 사람들을 대신하는 고난의 길을 가기로 결심한다. 로메로 주교가 성찬식을 거행하는 성당에 사복으로 위장한 군인이 들어와 저격을 한다
타임 가디안
Director of Photography
서기 4039년, 미래의 지구. 과학의 발전과 함께 평화롭게 살아가던 유일한 생명체인 인간들은 인지와 의식이 가능한 무한 능력의 기계인간들로 부터 침입을 받고 생존을 위협받는다. 인간들은 젠디키라는 기계 인간들이 어디서 왔으며 무엇을 원하는지를 알아내기 위해 요새 침입을 허용하고 그들과 격렬한 전면전을 치루게 되는데. 전면전의 결과로 도시가 파괴될 위기에 처하자 인간들은 뜻하지않은 과거로의 시간 여행을 하게 된다. 전사인 발라드(Ballard: 톰 버링슨 분)는 젠디갠 5백년동안 축적해온 이 도시의 엄청난 양의 동력을 얻기 위해 인간을 공격하고 있음을 알아내고 누군가가 과거로 돌아가 역사의 뒤바뀜을 막고 파괴되어 가는 이 도시를 지탱시켜줄 거대한 언던을 미리 확보해야한다는 결론을 내린다. 임무를 맡고 20세기로의 시간 여행을 떠나는 전사 발라드와 사학자 패트라(Petra: 캐리 피셔 분) 그들은 자신들을 쫓아 시간추적을 해온 젠디키 일당과 치열한 전투를 벌이다가 패트라가 심한 부상을 입고 그곳에서 우연히 만난 지질학자 애니(Annie: 니키 코그힐 분)의 도움을 받게 된다. 발라드는 애니에게 자신이 미래의 인간임을 밝히지만 그녀는 그말을 전혀 믿으려 하지 않았다가 기계 인간들이 발라드와 패트라를 쫓는 위기 상황이 벌어지면서 현재에 일어날 기계 인간들과의 전쟁의 승패가 미래 역사를 바꿔놓을 수 있음을 깨닫는데. 한편 처음부터 발라드의 신분을 의심하던 보안관이 시간여행 장비를 잘못 건드려 발라드의 위치를 기계 인간들에게 알려주게 되면서 기계인간들과의 치열한 마지막 전쟁이 시작되는데.
사랑하기엔 아직 일러요
Director of Photography
소심하고 여성적인 성격을 가지고 있는 대니(Danny Embling: 노아 테일러 분)와 조금은 야성적인 성격을 가진 프라야. 어린 시절부터 둘만의 순수한 사랑을 키우며 성장하는 동안 대니는 프라야의 육체에 대한 호기심과 사랑이 싹터간다. 그러나 두사람 사이에 트레버가 나타나면서 삼각 관계로 발전한다.
Vietnam
Director of Photography
The trials and tribulations of the Goddard family after the entry of Australia into the Vietnam War.
The Boy Who Had Everything
Director of Photography
In '60's-era Australia, a college freshman must navigate freshman hazing, a distant mother, and a shaky relationship with his girlfriend.
The Winds of Jarrah
Director of Photography
Australia 1946. A young woman escapes from an unhappy affair to become tutor to three children who are being raised by their uncle.
Midnite Spares
Director of Photography
After discovering that a group of car thieves may have something to do with his father's untimely death, Steve pursues the criminals and attempts to capture them as well as prove his prowess as a racecar driver.
Stir
Director of Photography
Filmed in the Clare Valley, Gladstone and the Flinders Ranges in South Australia, this prison movie was inspired by the true life prison riot at Bathurst Jail in 1974 and its subsequent Royal Commission into New South Wales Prisons.
The Last Tasmanian
Director of Photography
The story of the genocide of the Tasmanian aborigine population by British settlers. Specifically Truganini, the last living full-blood aborigine.
Born to Run
Director of Photography
Journey to the land down under for a warm, thrilling story of a once proud racehorse stableowner, his adventurous grandson, and their dream to revive the golden days of horseracing glory.
폭풍의 소년
Director of Photography
호주 남부 지역의 외딴 바닷가에서 아버지와 단둘이서만 살고있는 소년 마이크는 어느날 알에서 갓 태어난 새끼 펠리칸이 어미를 잃고 방황하자 집으로 데려와서 키운다. 그리고 보호 구역에서 만난 원주민 핑거본도 마이크의 친구가 된다. 도시에서 사람들이 찾아와 마이크의 교육 문제를 걱정하자 아버지도 도시로 이사할 것을 고려한다. 펠리칸을 두고 갈 수가 없어 걱정하던 마이크는 어느 날 사냥꾼들에 의해 펠리칸이 죽은 것을 알고 크게 실망한다.핑거본은 또 다른 새끼를 보여주며 펠리칸은 영원히 사는 새라고 마이크를 위로하는데...
The Picture Show Man
Director of Photography
A man, his son and a piano player travel around Australia showing the first silent movies
The Fourth Wish
Director of Photography
The poignant struggle of a man to grant his terminally ill son three wishes - and the obstacles cast in his way of achieving this goal.
Sunday Too Far Away
Director of Photography
A hard-drinking but hard-working gun shearer leads a group of Outback sheep herders into striking after wealthy landowners attempt to drive them from their territory.
Sons of Namatjira
Director of Photography
One of Curtis Levy’s finest documentaries, Sons of Namatjira, follows Keith and his wife, Isabel, and other relatives, in their interactions with the wider world including art galleries in town and bus-loads of middle-aged tourists from the big cities. The film highlights communication difficulties between black and white, and in Levy’s terms, becomes “a parable of black-white relations in Australia”.
I Own the Racecourse
Cinematography
A touching story of a likable, but somewhat slow, teenage boy who believes he has bought a major Sydney racecourse for $20. Based on the classic Australian novel of the same name by Patricia Wrightson.