Karel Reisz

Karel Reisz

출생 : 1926-07-21, Ostrava, Czechoslovakia

사망 : 2002-11-25

약력

From Wikipedia, the free encyclopedia. Karel Reisz (21 July 1926 – 25 November 2002) was a Czech-born British filmmaker who was active in post–war Britain, and one of the pioneers of the new realist strain in 1950s and 1960s British cinema. Description above from the Wikipedia article Karel Reisz, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.​

프로필 사진

Karel Reisz

참여 작품

Karel Reisz, Ten filmový život
Himself (archive footage)
Síla lidskosti - Nicholas Winton
Himself
A gripping documentary about the courage and determination of a young English stockbroker who saved the lives of 669 children. Between March 13 and August 2, 1939, Nicholas Winton organized 8 transports to take children from Prague to new homes in Great Britain, and kept quiet about it until his wife discovered a scrapbook documenting his unique mission in 1988. Winton was a successful 29-year-old stockbroker in London who "had an intuition" about the fate of the Jews when he visited Prague in 1939. He quietly but decisively got down to the business of saving lives. We learn how only two countries, Sweden and Britain, answered his call to harbor the young refugees; how documents had to be forged and how once foster parents signed for the children on delivery, that was the last he saw of them.
Act Without Words I
Director
A hot, thirsty man in the desert is tormented when the things he needs drop from the sky only to disappear again or hover out of his reach.
The Deep Blue Sea
Director
Hester Collyer is rescued by a neighbor after attempting suicide in the flat she shares with her young lover, ex-RAF pilot Freddie Page. The neighbors alert her husband, who arrives at the flat only to find her fully recovered...
Everybody Wins
Director
A seemingly good Samaritan hires a private detective to prove a teen sitting in prison on a murder charge is innocent. His investigation discovers deep corruption in a Connecticut town and finds the woman isn't everything she is pretending to be either.
스위트 드림
Director
50년대말. 미국 팝시장은 떠오르는 별 '팻시 클라인(Patsy Cline: 제시카 랭 분)'의 인기로 흥분되어 있다. 그러나 정작 팻시의 애인 찰리(Charlie Dick: 에드 해리스 분)는 그녀의 성공과 반비례하여 고독과 소외감에 빠지고야 마는데, 팻시의 치명적 교통사고 이후 두사람은 다시 불타는 사랑을 확인한다. 이때 팻시의 히트곡이 전국적인 대히트를 치고 아기가 탄생하여 두사람은 최고의 행복을 만끽하는 순간, 지방공연을 위해 여행중인 팻시는 비행기가 절벽에 부딪치며 어처구니없이 숨을 거두고 만다.
프랑스 중위의 여자
Director
1867년 영국의 작은 해변 마을 ‘라임’. 런던 출신의 아마추어 고생물학자 찰스 스미스(제레미 아이언스)는 약혼녀 어네스티나 프리먼과 해변을 산책하던 중 파도가 휘몰아치는 방파제에 한 여자가 서 있는 모습을 목격하고 약혼녀의 만류에도 방파제로 뛰어가 여자에게 위험하다고 소리친다. 여자의 이름은 사라 우드러프(메릴 스트립). 마을 사람들은 그녀를 ‘프랑스 중위의 여자’라고 경멸하지만 찰스는 사라의 강렬한 첫인상에 마음이 끌리고, 그녀가 몰인정하고 도덕적으로 완전무결함을 강조하는 폴트니 부인의 가정교사가 되자 연민을 느낀다. 찰스의 이런 감정을 눈치챈 사라는 처음에는 약혼녀가 있는 찰스를 밀어내지만 어느덧 해변 으슥한 곳에서 만나달라는 편지를 보내고 자신의 불행한 처지를 털어놓는다. 사라는 한 프랑스 중위를 사랑했지만 자신은 중위에게 그저 즐기기 위한 여인 중 한 명이었음을 깨닫고 스스로를 벌하기 위해 오명을 쓰고 살아왔음을 고백한다. 찰스는 부유한 사업가의 외동딸 어네스티나 프리먼과 자신의 마음을 통째로 뒤흔들어놓는 사라 사이에서 갈등한다. 그러던 어느 날 사라가 라임에서 쫓겨날 위기에 처하고, 찰스는 사라를 돕기 위해 그녀를 런던으로 보낸다. 런던에서 다시 만난 두 사람은 서로의 사랑을 확인하고, 라임으로 돌아온 찰스는 약혼녀와 파혼한 후 다시 사라에게 돌아가지만 사라는 이미 종적을 감춘 뒤다. 그로부터 3년 후 사라의 행방을 찾았다는 연락이 온다. 알고 보니 미술가로 성공해 온전히 살아가고 있는 사라가 자신이 있는 곳을 일부러 알려온 것이다. 찰스는 억압에서 벗어나기 위해 자신을 이용했던 사라에게 분노를 쏟아내지만, 자신을 아직도 사랑한다면 용서해 달라는 사라의 간청에 그녀를 용서한다.
The South Bank Show: The French Lieutenant's Woman
Interviewee
1981 episode of London Weekend Television's The South Bank Show examines the film and features interviews with novelist John Fowles, screenwriter Harold Pinter, and director Karel Reisz
누가 이 비를 멈추랴
Director
베트남 전에 종군기자로 참가한 죤은 마약거래에 관여하고 있었다. 그는 미해병인 친구 레이힉스에게 귀국시 마약을 몰래 가져다 줄것을 의뢰한다. 처음에는 거절했지만 죤의 끈질긴 부탁에 못이겨 마약을 귀국시 미국으로 몰래 밀수입한다. 레이힉스는 그것을 죤의 부인에게 전해주려했지만 깽들에게 쫓긴다. 레이와 죤의 부인 마지는 깽들의 추적을 피해 멕시코 국경까지 도망을 간다.
겜블러
Director
알렉스는 뉴욕대 문학과 교수로 지적인 그는 학생들로부터 존경을 받는다. 하지만 그에게는 치명적인 약점이 있는데 그것은 바로 도박에 빠져 있다는 것. 결국 그는 교수 월급으로도 해결되지 않을 빚더미에 앉게 된다. 도박으로 모든 돈을 잃어버리자 여자 친구 빌리에게서 돈을 빌린다. 그래도 계속 돈을 잃어, 어머니와 할아버지에게도 손을 내밀고, 급기야 불량스러운 사람들에게까지 돈을 빌리게 되는데...
맨발의 이사도라
Director
이사도라 던컨은 전통 무용을 배웠으나 차차 예술은 물론이고 개인 생활에서조차 전통과 관습을 거부하는 파격을 보인 인물이다. 영화는 남자 비서에게 자신의 인생을 구술하면서, 삶을 되돌아보는 것으로 시작한다. 관습을 배격하는, 자유분방한 연애와 동거, 개인 생활, 그녀의 춤 모두는 당시 보수적이고 편협한 사람들을 충격으로 몰아넣었다. 그녀의 춤은 고대 그리스 무용에서 영감을 얻었으며 맨발로 무대에 선 것으로 유명하다. 재봉틀 거부 파리스 싱어(제이슨 로바즈), 러시아 시인 세르게이 에센닌과의 사랑, 두 아이들의 비극적 죽음 등 그녀의 인생은 성공과 비극적 최후라는 롤러코스터와도 같았다. 이사도라 던컨은 자신의 규칙에 따라 삶을 살았으며, 여성 해방과 자유로운 사고, 현대 무용에 기여한 업적으로 인해 열렬한 찬미자를 거느리고 있다. 1927년 프랑스 니스에서 타고 가던 자동차의 뒷바퀴에 스카프가 끼어 사망했다.
모건
Director
Morgan, an aggressive and self-admitted dreamer, a fantasist who uses his flights of fancy as refuge from external reality, where his unconventional behavior lands him in a divorce from his wife, Leonie, trouble with the police and, ultimately, incarceration in a lunatic asylum.
Night Must Fall
Director
A psychotic killer gets in the good graces of his aging invalid employer, and worms his way into the affection of her beautiful daughter, with unpleasant results for all.
욕망의 끝
Producer
요크셔의 광부, 프랭크(Frank Machin: 리차드 해리스 분)는 프로 럭비 선수로 성공하고 싶어한다. 노력 끝에 프로 럭비 선수로 인정을 받게 된 프랭크는 많은 돈은 벌게 되나 점점 난폭해지고 고집이 세어진다. 프랭크는 마가렛(Mrs. Hammond: 레이첼 로버츠 분)이라는 미망인과 사랑에 빠지는데 이 둘의 관계는 감정적인 교류보다는 육체적인 관계 위주의 것이었다. 그러던 어느 날, 프랭크의 동료의 결혼식에서 마가렛은 사람들 앞에서 뻐기는 프랭크를 견디다 못해 맹렬히 공격하고 급기야 둘은 헤어진다. 하지만 프랭크에게는 돈이 행복의 전부였기에 그녀를 되찾지 못한다.
토요일 밤과 일요일 아침
Director
체코 출신의 카렐 라이츠가 앨런 시리토의 대중 소설을 영화화한 이 작품은 노동 계급의 투쟁에 초점을 맞춘다. 체제에 대한 적개심에 불타는 한 젊은 선반공이 체제에 대항해 싸우는 과정 속에서 스스로 상상력과 지식이 모자란다는 사실을 깨닫는다. 일반적인 극영화의 결말로 보이지 않는 마지막 장면 등은 이 작품이 받은 다큐멘터리 기법의 영향을 분명하게 보여준다. 프리시네마의 주요 인물 카렐 라이츠의 첫 장편.
We Are the Lambeth Boys
Director
Seminal piece of documentary filmmaking by New Wave director Karel Reisz following the daily activities of members of the Lambeth Youth club in late-1950s London.
March to Aldermaston
Director
Collaborative documentary (credited to a committee rather than to individual filmmakers) detailing the CND march from London to Aldermaston at Easter 1958.
Every Day Except Christmas
Producer
Every Day Except Christmas is a 37-minute documentary film filmed in 1957 at the Covent Garden fruit, vegetable and flower market, then located in the Covent Garden area of East central London. It was directed by Lindsay Anderson and produced by Karel Reisz and Leon Clore under the sponsorship of Ford of Britain, the first of the company's "Look At Britain" series.
Momma Don't Allow
Writer
A night at the Wood Green Jazz Club - an example of 'Free Cinema'.
Momma Don't Allow
Director
A night at the Wood Green Jazz Club - an example of 'Free Cinema'.