Catherine Corsini
출생 : 1956-05-18, Dreux, France
약력
From Wikipedia, the free encyclopedia
Catherine Corsini (born 18 May 1956) is a French film director and screenwriter. She has directed 15 films since 1982. Her film La répétition was entered into the 2001 Cannes Film Festival.
Description above from the Wikipedia article Catherine Corsini, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.
Screenplay
케이디자는 부유한 파리지엥 가족의 아이들의 보모로 여름 동안 코르시카섬에 머물게 된다. 10대인 두 딸 제시카와 파라를 데리고, 케이디자는 15년 전 비극을 피해 도망쳐 나온 그 섬으로 돌아간다.
Director
케이디자는 부유한 파리지엥 가족의 아이들의 보모로 여름 동안 코르시카섬에 머물게 된다. 10대인 두 딸 제시카와 파라를 데리고, 케이디자는 15년 전 비극을 피해 도망쳐 나온 그 섬으로 돌아간다.
Writer
10년을 함께 보낸 라파엘과 쥴리는 이별을 앞두고 있다. 그녀들의 애정전선의 균열은 마침 프랑스에서 일어나고 있는 또 다른 균열과 시점을 같이하고 있다. 노란 조끼(Gilet Jaune) 시위가 한창인 파리, 쥴리를 쫓아가던 라파엘은 넘어져 팔에 골절상을 입고 응급실로 후송된다. 마침 병원 정신과의 휴진으로 정신과 환자들이 밀어닥치고, 시위에서 부상당한 사람들이 밀려들면서 병원은 아수라장이 된다. 이 혼란의 한복판에서 라파엘은 시위에 참가했던 부상당한 운송 노동자 얀을 만난다. 시위에 대해 서로 다른 시각을 가진 화이트칼라 라파엘과 블루칼라 얀의 이 만남은 소란스러운 소동으로 이어진다.
Director
10년을 함께 보낸 라파엘과 쥴리는 이별을 앞두고 있다. 그녀들의 애정전선의 균열은 마침 프랑스에서 일어나고 있는 또 다른 균열과 시점을 같이하고 있다. 노란 조끼(Gilet Jaune) 시위가 한창인 파리, 쥴리를 쫓아가던 라파엘은 넘어져 팔에 골절상을 입고 응급실로 후송된다. 마침 병원 정신과의 휴진으로 정신과 환자들이 밀어닥치고, 시위에서 부상당한 사람들이 밀려들면서 병원은 아수라장이 된다. 이 혼란의 한복판에서 라파엘은 시위에 참가했던 부상당한 운송 노동자 얀을 만난다. 시위에 대해 서로 다른 시각을 가진 화이트칼라 라파엘과 블루칼라 얀의 이 만남은 소란스러운 소동으로 이어진다.
Screenplay
Scene #1. 필연적 만남 - 여자와 남자. 단번에 빠져들어 뜨겁게 타오르다. “우리 사랑은 필연적인 만남이야” Scene #2. 예정된 이별 - 남자가 떠난 후, 여자는 임신을 알게 된다. “아이가 생겼다고 달라지는 건 없어” Scene #3. 잘못된 재회 - 다시 찾아온 남자. 모녀의 인생이 흔들린다. “엄마, 왜 아빠를 사랑했어?”
Director
Scene #1. 필연적 만남 - 여자와 남자. 단번에 빠져들어 뜨겁게 타오르다. “우리 사랑은 필연적인 만남이야” Scene #2. 예정된 이별 - 남자가 떠난 후, 여자는 임신을 알게 된다. “아이가 생겼다고 달라지는 건 없어” Scene #3. 잘못된 재회 - 다시 찾아온 남자. 모녀의 인생이 흔들린다. “엄마, 왜 아빠를 사랑했어?”
Screenplay
실연당하고 파리로 떠난 시골 처녀 델핀은 여성운동에 적극적인 캐롤에게 매혹되고 금지된 사랑, 금지된 욕망에 빠진다. 다시 시골로 돌아간 델핀을 잊지 못해 찾아오는 캐롤, 그녀들은 생애 단 한번 찾아온 운명적인 사랑을 느끼고 서로에게 빠져들기 시작하지만 그녀들을 둘러싼 은밀한 소문이 퍼지고, 둘은 함께 도망가기로 하는데…
Director
실연당하고 파리로 떠난 시골 처녀 델핀은 여성운동에 적극적인 캐롤에게 매혹되고 금지된 사랑, 금지된 욕망에 빠진다. 다시 시골로 돌아간 델핀을 잊지 못해 찾아오는 캐롤, 그녀들은 생애 단 한번 찾아온 운명적인 사랑을 느끼고 서로에게 빠져들기 시작하지만 그녀들을 둘러싼 은밀한 소문이 퍼지고, 둘은 함께 도망가기로 하는데…
Writer
Al, a young man from a modest background is about to marry his boss’ daughter, along with succeeding him as the head of a car dealership. One night, while coming back from his bachelor party, he is guilty of a hit-and-run accident, urged by his two childhood friends present in the car. The next day, gnawed with guilt, Al decides to inquire about his victim. What he does not know is that Juliette, a young woman, has witnessed the entire accident from her balcony.
Director
Al, a young man from a modest background is about to marry his boss’ daughter, along with succeeding him as the head of a car dealership. One night, while coming back from his bachelor party, he is guilty of a hit-and-run accident, urged by his two childhood friends present in the car. The next day, gnawed with guilt, Al decides to inquire about his victim. What he does not know is that Juliette, a young woman, has witnessed the entire accident from her balcony.
Self
A journey into contemporary French cinema through a series of exclusive interviews with the leading figures of GLBT French cinematography: André Téchiné, Catherine Corsini, Gaël Morel, Olivier Ducastel, Jacques Martineau and other old acquaintances of our film festival. This documentary offers an interesting insight into the official and non-official cinema from the point of view of gender identity. A look behind the scenes: discussing issues like censorship and self-censorship, women' cinema and misogyny, transvestism and homo-eroticism, cinema d'auteur and popular cinema (was the Nouvelle Vague homophobic?). From past to present, from Jacques Demy to François Ozon.
Screenplay
Suzanne is a well to do married woman and mother in the south of France. Her idle bourgeois lifestyle gets her down and she decides to go back to work as a physiotherapist. Her husband agrees to fix up a consulting room for her in their backyard. When Suzanne and the man hired to do the building meet, the mutual attraction is sudden and violent. Suzanne decides to give up everything and live this all engulfing passion to the fullest.
Director
Suzanne is a well to do married woman and mother in the south of France. Her idle bourgeois lifestyle gets her down and she decides to go back to work as a physiotherapist. Her husband agrees to fix up a consulting room for her in their backyard. When Suzanne and the man hired to do the building meet, the mutual attraction is sudden and violent. Suzanne decides to give up everything and live this all engulfing passion to the fullest.
Screenplay
Paris, 1968. Catherine, Yves and Hervé are twenty years old. They're students and they love each other. The May student uprisings radically change their lives. Overtaken by communal utopia, they leave the city with a few friends to set up house in an abandoned farm in the Lot region. A desire for freedom and the search for individual fulfillment lead them to make choices that cause more harm than good.
Writer
늘 손 끝에 두고 싶은... (당신은 나의 베스트셀러) 파리 대형 출판사의 잘나가는 편집장 주디스, 당차고 매력적이며 유능하기까지 한 그녀는 쌀쌀 맞고 까칠한 성격으로도 유명하다. 주디스는 어느 날 갑자기 아버지가 남긴 유물상자를 전해 받고 전혀 새로운 사실을 알게 되면서 혼란에 빠진다. 이 때 주디스를 찾아온 줄리앙. 줄리앙은 시골에서 소설가의 꿈을 안고 상경한 뭐 하나 내세울 것 없는 남자다. 아버지의 일로 충격에 휩싸인 주디스에게 시골에서 올라온 작가 따위는 안중에도 없는 것이 당연지사. 그러나 결국 우연의 연속으로 두 사람은 만난 지 하루 만에 침대까지 직행하게 되고 새로운 관계를 지속한다. 한편 주디스는 정신병원에서 생을 마감한 줄로만 알았던 아버지가 위대한 혁명가였음을 알게 되고, 유물 상자에는 딸을 그리워했던 아버지의 마음이 담겨 있지만 상처가 많은 주디스는 아버지에 대한 어떤 사실도 쉽게 받아들일 수가 없다. 줄리앙은 그런 주디스의 마음을 달래기 위해 유물 상자 안의 자료들을 가지고 몰래 소설을 쓰기 시작한다. 늘어가는 원고의 두께만큼 이나 두 사람의 사랑은 깊어져 가고 주디스는 순수하고 착한 남자 줄리앙에게 진심으로 끌리게 된다. 드디어 줄리앙의 소설이 완성되고 설레는 마음으로 주디스에게 원고를 안기지만 주디스는 가족의 동의 없이 유물을 도용했다며 줄리앙을 몰아 붙인다. 둘은 결국 서로에 이별을 고하고 원망하는 사이가 되지만 왠지 마음이 아픈 건 어쩔 수가 없다. 출판사 사장에게 넘겨진 원고는 그 재미를 인정받아 결국 출간 되고 이에 격분한 주디스는 토론 방송에 출현한 줄리앙을 곤경에 빠뜨린다. 결국 줄리앙은 시골로 돌아가고 주디스는 허전한 마음으로 홀로 남겨지는데….
Director
늘 손 끝에 두고 싶은... (당신은 나의 베스트셀러) 파리 대형 출판사의 잘나가는 편집장 주디스, 당차고 매력적이며 유능하기까지 한 그녀는 쌀쌀 맞고 까칠한 성격으로도 유명하다. 주디스는 어느 날 갑자기 아버지가 남긴 유물상자를 전해 받고 전혀 새로운 사실을 알게 되면서 혼란에 빠진다. 이 때 주디스를 찾아온 줄리앙. 줄리앙은 시골에서 소설가의 꿈을 안고 상경한 뭐 하나 내세울 것 없는 남자다. 아버지의 일로 충격에 휩싸인 주디스에게 시골에서 올라온 작가 따위는 안중에도 없는 것이 당연지사. 그러나 결국 우연의 연속으로 두 사람은 만난 지 하루 만에 침대까지 직행하게 되고 새로운 관계를 지속한다. 한편 주디스는 정신병원에서 생을 마감한 줄로만 알았던 아버지가 위대한 혁명가였음을 알게 되고, 유물 상자에는 딸을 그리워했던 아버지의 마음이 담겨 있지만 상처가 많은 주디스는 아버지에 대한 어떤 사실도 쉽게 받아들일 수가 없다. 줄리앙은 그런 주디스의 마음을 달래기 위해 유물 상자 안의 자료들을 가지고 몰래 소설을 쓰기 시작한다. 늘어가는 원고의 두께만큼 이나 두 사람의 사랑은 깊어져 가고 주디스는 순수하고 착한 남자 줄리앙에게 진심으로 끌리게 된다. 드디어 줄리앙의 소설이 완성되고 설레는 마음으로 주디스에게 원고를 안기지만 주디스는 가족의 동의 없이 유물을 도용했다며 줄리앙을 몰아 붙인다. 둘은 결국 서로에 이별을 고하고 원망하는 사이가 되지만 왠지 마음이 아픈 건 어쩔 수가 없다. 출판사 사장에게 넘겨진 원고는 그 재미를 인정받아 결국 출간 되고 이에 격분한 주디스는 토론 방송에 출현한 줄리앙을 곤경에 빠뜨린다. 결국 줄리앙은 시골로 돌아가고 주디스는 허전한 마음으로 홀로 남겨지는데….
la réalisatrice
After 10 years and two children together, Philippe and Marion, finally decide to take a honeymoon Holiday in Venice. At the train station, a abandoned bag filled with money will bring them to a different journey. A journey of doubt where reality never quite lies where it seems, leading from separation to reconciliation.
Writer
Renée is Laurence's grandmother and she intends to show her how to make rich men fall in love with her, in order to get their life insurance's money. Both women will meet several men in the course of the movie. Even the cynical Renée will fall deeply in love again. But even after getting married, Laurence and Renée don't seem to be able to love their husband for a long time. Will they manage to get rid of their rich, loving but irritating husbands? Will their husbands survive the experience? Or will true love triumph at the end?
Director
Renée is Laurence's grandmother and she intends to show her how to make rich men fall in love with her, in order to get their life insurance's money. Both women will meet several men in the course of the movie. Even the cynical Renée will fall deeply in love again. But even after getting married, Laurence and Renée don't seem to be able to love their husband for a long time. Will they manage to get rid of their rich, loving but irritating husbands? Will their husbands survive the experience? Or will true love triumph at the end?
Writer
Nathalie and Louise are friends from childhood. While studying drama at University Louise becomes hopelessly obsessed with her friend. Jealous of the male friends she has she breaks up the friendship, followed by a suicide attempt. Later, Louise marries, but finds time to see the, by now quite accomplished actress, Nathalie. They fight through the years, La Repetition following them as their friendship comes together and breaks up frequently, while never actually reaching anything that can be called a climax.
Director
Nathalie and Louise are friends from childhood. While studying drama at University Louise becomes hopelessly obsessed with her friend. Jealous of the male friends she has she breaks up the friendship, followed by a suicide attempt. Later, Louise marries, but finds time to see the, by now quite accomplished actress, Nathalie. They fight through the years, La Repetition following them as their friendship comes together and breaks up frequently, while never actually reaching anything that can be called a climax.
Director
Twelve short stories about racism in every day life.
Screenplay
Camille is an emancipated 30-something woman who has no desire to settle down and have a family, preferring to coast along on a succession of ephemeral relationships and one-night stands. However, her lifestyle fails to satisfy her fully, and in a moment of depression she runs into a complete stranger, Alexis, whom she instantly falls in love with. Alexis, alas, is married, with two children, and works for the Socialist Party. None of this is going to deter Camille though…
Director
Camille is an emancipated 30-something woman who has no desire to settle down and have a family, preferring to coast along on a succession of ephemeral relationships and one-night stands. However, her lifestyle fails to satisfy her fully, and in a moment of depression she runs into a complete stranger, Alexis, whom she instantly falls in love with. Alexis, alas, is married, with two children, and works for the Socialist Party. None of this is going to deter Camille though…
Screenplay
A brief extract of four kids' lives somewhere in France. Quentin, who won a writers contest and now pays more attention to his career as an author than to his friends, beautiful Julie, his girl-friend, much more mature than she looks, falling in love with Quentin's very best friend Jimmy, who is kind of stuck in his unability of self-expression and grown up under bad social circumstances. And there is the shy boy Samir, exiled from Algeria, who lost his "brother" and only friend some time ago. Samir heavily falls in love with Quentin, but he can't handle it...
Director
This French-Belgian drama, based on a novel by Odon von Horvath, is set in 1938 in a German city along the banks of the Rhine and Ruhr rivers. It attempts to provide insight as to why certain German youths were so easily lead into becoming Nazis by using two narrators, one a teacher who challenged the movement and another by a student who embraced it. Pabst teaches a group of teenage boys, all of whom seem to be young Nazis. The trouble begins when Pabst and a WW I vet are assigned to take the class to a military camp and a nature outing for urban kids. While there a boy is brutally murdered and they blame one local girl. During her trial, Pabst speaks out against Hitler and becomes pariah. Still he continues investigating the death, at great personal expense until at last he brings the real killer to justice.
Screenplay
In a rural French town, a 15-year-old closeted gay boy breaks free from his idolization of his older and ostensibly free-wheeling half-sister, learning to trust himself and become independent.
Director
In a rural French town, a 15-year-old closeted gay boy breaks free from his idolization of his older and ostensibly free-wheeling half-sister, learning to trust himself and become independent.
Director
Helene loves to play poker for big money in men's company. But one day she looses big time against bar manager Antonio. He grants her 24 hours to come up with the 50,000 Francs. She asks all of her friends, but nobody will help her. When she finally steals the money from her brother Stephane, she gets them into serious trouble -- she didn't know where he got it.
Writer
A man stuck - in the city, traffic jams - meets a woman. Enchantment. But this adventure, where dreams and realities mix, leads him to a dead end.
Director
A man stuck - in the city, traffic jams - meets a woman. Enchantment. But this adventure, where dreams and realities mix, leads him to a dead end.