Camera Operator
South Africa, July 11th, 1963. Several members of the African National Congress, an organization declared illegal, are arrested in Rivonia, a country house near Johannesburg. The detainees, along with Nelson Mandela, imprisoned since 1962, are charged with serious crimes for their radical activism against the apartheid regime…
Director of Photography
이탈리아 네오리얼리즘의 거장 페데리코 펠리니(Federico Fellini,1920~1993) 감독의 생애를 다룬 다큐멘터리.
Director of Photography
Filmmaker William Klein takes on Handel’s Messiah and has created a concert film that mixes the sacred with the profane. Performed in its entirety, the oratorio provides a narrative of Christ’s nativity, passion and resurrection juxtaposed against images of absurdities and abuses against the human species across the world. The film reveals a wide array of worshippers from the Bodybuilders of Christ to the Lavender Light Gay and Lesbian Interracial Choir to the Dallas police choir.
Director of Photography
교사인 아버지와 재단사인 어머니를 둔 마르셀에게 있어 아버지는 신에 가까운 존재였다. 어머니는 장에 가실 때마다 마르셀을 교실에 맡기셨고 이런 순간마다 자신보다 큰 아이들을 가르치시는 아버지가 무척 존경스러웠다. 그러던 어느날 '어머니는 아이를 벌 주셨습니다'라는 칠판 글씨를 보고 '엄마는 나 벌 안줘'라고 반박했고, 제대로 글을 배운 적이 없는 마르셀이 글씨를 읽자 아버지는 무척 기뻐했으나 어린 아이는 아이답게 자라길 바라는 어머니는 마르셀에게 책도 교실도 금지시켰다. 마르셀의 동생이 태어나자 아버지는 공립학교로 전임을 갔고 노처녀였던 이모가 고급 공무원이며 부자인 이모부와 결혼했다. 그 여름 이모의 가족과 마르셀의 가족은 시골 농장으로 휴가를 떠났다. 마르셀에게 있어 신과 같던 존재였던 아버지는 이모부와 같이 있을 땐 경쟁적인 관계가 되었고, 특히 사냥에 있어서는 이모부를 따라가지 못한다. 어떻게 해서든 아버지가 자신에게 있어 제 자리를 찾기 원한 마르셀은 아버지와 이모부 몰래 사냥터에 따라가 아버지 앞으로 새를 몰아주려 하지만 길을 잃어버린다. 그러나 그곳에서 우연히 만난 릴리의 도움으로 길을 찾는다. 그 순간 총소리가 들리고 마르셀 앞에 새가 떨어진다. 아버지가 잡은 새였던 것이다. 드디어 사냥에 성공한 아버지. 그로 인해 마르셀은 아버지를 다시 만나게 된 것이다. 릴리와의 우정도 깊어만 가는데 어느덧 휴가의 마지막이 다가오고 있었다. 도시로 돌아가기 싫어진 마르셀은 릴리의 도움으로 가출을 시도하고, 릴리와 산으로 들어온 마르셀은 가정의 중요함을 깨닫고 다시 집으로 돌아온다.