Toa Fraser

출생 : 1975-01-01, UK

약력

Toa Fraser is a British born stage and film writer and director. He's a graduate of the the University of Auckland, New Zealand.

참여 작품

대테러 님로드 작전
Director
BREAKING NEWS! 1980년 4월 30일 주 영국 이란 대사관 테러 발생! ‘아라비스탄 해방전선’ 소속 테러범 6명! 억류된 인질 26명! 런던 경찰청 소속 베테랑 협상가 ‘맥스(마크 스트롱)’는 테러범들과 협상을 시작하고, 극적인 순간 마다 위기를 모면하지만…한편에서는 테러범을 완벽하게 제압하기 위한 SAS 공수 특전단이 움직이며 그들을 이끄는 ‘러스티(제이미 벨)’가 언제든 작전이 이뤄질 수 있도록 계획을 세운다.
The Free Man
Director
Freedom is defined as the power of self-determination attributed to the will; the quality of being independent of fate or necessity. To reach that level of liberty is a physical and mental endeavor that many will risk their life to obtain. Is life worth risking for the feeling of conquering fear and becoming free? Olympic Freestyle skier, Jossi Wells, meets extreme sports performing artists, The Flying Frenchies, to find out what it really means to be free and what drives individuals to chase such a powerful right. Directed by Toa Fraser, this is the story of men who push themselves to the point of no return. There is no going back when death is at your door and you realize that this is the most important moment of your life because it could be your very last.
데드랜드
Director
아버지가 부족장인 16세 소년 홍이는 부족원들과 함께 다른 부족장의 아들인 위레파가 이끄는 전사 패거리를 맞이한다. 이들은 오래전 전투에서 전사한 자기네 조상의 유골을 찾아 장례를 치르러 온 것이다. 그러나 조상의 유골을 찾은 위레파는 엉뚱하게도 조상의 해골에 배설을 하고, 그 죄를 홍이에게 덮어씌운다. 부족장인 홍이의 부친은 홍이를 죽여서 죗값을 갚겠다고 하지만, 위레파는 이를 거절하고 복수전을 선포하고 돌아간다. 그리고 그날 밤, 위레파의 무리는 홍이의 마을을 습격해 홍이의 아버지를 포함해 남자들을 모조리 죽여 버린다. 가까스로 살아난 홍이는 복수를 다짐하며 위레파 무리를 따라나서고, 위레파 무리는 좀 더 빨리 자기네 부족에게 돌아가려고 지름길로 괴물이 지배한다는 ‘죽은 땅’을 가로질러 가기로 한다. 한편 홍이는 ‘죽은 땅’의 괴물에게 복수를 도와달라고 찾아간다. 괴물은 원래 위대한 전사였지만 과거에 분노에 휩싸여 자기 손으로 자기 부족을 몰살한 뒤로, 자기 땅을 침범하는 자들을 모조리 죽이며 괴물처럼 살아가고 있었던 것이다. 그는 자신의 슬픈 과거사와 묘하게 비슷한 홍이의 사연을 듣고는 그를 도와주기로 한다. 그리고 둘은 함께 위레파 무리를 뒤쫓기 시작하는데…
GISELLE
Writer
GISELLE is acclaimed director Toa Fraser's inter­pretation of the Royal New Zealand Ballet's production of Giselle. The classic story of love, erotism and death has been reinterpreted by Fraser to include both the on stage performance of the ballet, and an off-stage romance – interwoven with the ballet – that tells of two itinerant dancers, separated by time, distance and their abiding love for each other.
GISELLE
Director
GISELLE is acclaimed director Toa Fraser's inter­pretation of the Royal New Zealand Ballet's production of Giselle. The classic story of love, erotism and death has been reinterpreted by Fraser to include both the on stage performance of the ballet, and an off-stage romance – interwoven with the ballet – that tells of two itinerant dancers, separated by time, distance and their abiding love for each other.
딘 스팬리
Director
“윤회를 다룬 시나리오에 끌린 이유 중 하나는 내가 피지 혈통이란 점이다. 굳이 윤회나 환생을 염두에 두지 않더라도 우리는 새 한마리가 앞마당에 날아들 때면“아, 할머니가 밖에 오셨네.”라고 말하곤 한다. 일요일마다 교회에 가고 천주교의 교리에 따르지만 동시에 우리 주변의 동물들과 영혼들과의 관계를 자연스레 여긴다. 에드워드 왕조 시대의 영국을 배경으로 한 는 환생과 이를 받아들이는 사람들에 대한 이야기다. 자신의 전생에 대한 절대적인 믿음을 가진 한 남자와 전생에 회의적인 태도를 보이는 남자가 만난다. 영화는 그들이 화해하고 서로를 받아들이는 과정을 담아낸다.
No. 2
Writer
A matriarch organizes a feast with her family, in which she will name her successor. The heart has gone out of Nanna Maria's family. There are no parties — they don't even fight anymore...
No. 2
Director
A matriarch organizes a feast with her family, in which she will name her successor. The heart has gone out of Nanna Maria's family. There are no parties — they don't even fight anymore...
리버 퀸
Writer
19세기 중엽 뉴질랜드. 마오리족과 그 마오리 족을 지배하려는 영국 정착민들 간에 전쟁이 벌어진다. 아일랜드 여성인 사라는 이 두 집단의 사이에서 어느 쪽에 속해야 하는지 갈등하게 된다. 그녀의 아들이 마오리족인 할아버지에 의해 잡혀가게 되고 그녀는 아이의 생사여부가 확인되지 않는 상황에서 아이를 찾기 위해 7년간을 헤맨다.